Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10541 til 10560 af 14099
-
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Engelsk
ForumindlægEn der er god til engelsk... It is Impossible.. Har noget få til i morgen.. Det haster.. -
HTX eller STX?
ForumindlægHar allerede søgt ind på STX, hvor jeg så er blevet accepteret. Men er sådan begyndt at undre mig, over nogen ting.. Har hørt at HTX (Højere teknisk gymnasium), er anderledes. Hvad er forskellen mellem HTX og STX. (Her tænker jeg både studiemæssigt og sammenholdet) - Hvilke af disse gymnas... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
Panteisme, monisme, organismetanken
ForumindlægHej derude - jeg sidder og læser op til mundtlig dansk, som I måske kan fornemme ud fra overskriften. Jeg kan forstå, at den danske universalromantik er domineret af tanken om, at alt er et. Men kan I forklare mig forskellen på de tre begreber, jeg har skrevet i overskriften? -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
Dansk eksame i dag på HHX
ForumindlægVille høre hvad andre hhxer valgte for en opgave og hvor meget de fik skrevet ? Hvad sys i om indholdet af opgavehæftet ? Jeg Valgte selv den med Suzanne Brøgger ! Og skrev knap 7 sider ! Havde håbet på et Essay, men dette var også okay da det næsten var det samme. havde også overvejet den med ko... -
8 klasse - Hjælp
ForumindlægHej jeg skal begynde i 8 klasse på onsdag. Er der noget specielt jeg skal være foberedt på i 8 klasse, udover at der kommer karakterer??? ER der noget fagligt jeg skal være foberedt på? Hvis du kan give gode råd til 8 klasse, så skriv dem gerne ;) Mvh Mie Nielsen -
Hvad kan man med bruge HF til???
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide hvad man kan bruge en HF-eksamen til??? Kan man godt få et eller andet kontorjob eller et andet job hvor man mindst tjener 15.000 kroner efter skat???? Jeg er ret skoletræt og lider af social angst, kan sku ikke holde mere til skole og mange mennesker i samme rum i 8 timer... -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
Skuffet :(
ForumindlægJeg er total skuffet. Vi havde en fysik prøve sidste uge.. Jeg synes jeg klarede en godt, og regnede med at få 10. Jeg får den så tilbage, så står der at jeg har fået 7 .. jeg blev så trist. Fordi jeg har virkelig knoklet, knoklet og knoklet. Jeg har skrevet rigtig rigtig mange noter.. De fleste ... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Arbejderstemmer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en samfundsfagsopgave og er stødt på ordet "Arbejderstemmer". Det indgår i et skema, hvor det fremgår at 44 % af socialdemokratiets stemmer stammer fra arbejderstemmer. Men hvad er arbejderstemmer? Er det stemmer fra "arbejderklassen? Tak på forhånd. -
Alt for lang synopse :s
ForumindlægJeg skal ind til min sidste AT-eksamen, inden den rigtige! Jeg har desværre lavet en syonpse på 11 sider (8 sider med tekst) .. Der står alt jeg kan og vil sige i den, det vil sige, jeg kan ikke fortælle ngoet udover det som står i den til den mundtlige prøve. Er der nogen måde hvorpå jeg k... -
Hjælp lidt ? :)
ForumindlægHej Er der nogen der kan komme på foreslag til hvad der kunne være af fejlkilder/måleusikkerheder der kan spille en rolle når man efterviser bil-loven / laplaces lov? Altså sådan noget med magnetfelt. Måleusikkerheder som længde osv... Er der andre der kan komme på andet :) TAK på f... -
Fra induktion til vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-) -
Ørneflugt
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvilke motiver og tema der er i henrik pontoppidans ørneflugt? Og hvilken historisk tid den er skrevet i? Det ville være en stor hjælp! Tak ... Anne
