Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 10861 til 10880 af 119568
-
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Fysik B og lysstråler
ForumindlægLige disse to og så er jeg færdig med min fysik b rapport. Nogle der er flinke? 1/ Vi retter laserstrålen fra en laserpen med bølgelængden 630 nm mod et optisk gitter. Efter passagen af gitteret danner 1. ordens-strålen en vinkel på q1 = 22,2 grader i forhold til strålen med 0. orden.... -
Fysik B eksamen HTX
ForumindlægHej derude :) Jeg går på HTX og har fysik b vi skal måske op i fysik til sommer og jeg skal derfor til og igang med mit eksamens projekt eksamens formen er en skriftlig rapport over et (Næsten) valgfrit emne som man har ca. 1 mdr til og så trækker man i grupper et st spørgsmål som man lav... -
Beder om hjælp i matematik
Forumindlægjeg sidder her med en emneopgave i matematik "modellering". Til opgaven blev jeg bedt om at give et eksempel på en prisfunktion og der skal redegøres for, hvordan stykprisen er en funktion af afsætning. jeg er klar over hvad prisfunktion er. men det jeg har meget svært ved, er at jeg i... -
Eksamen B-niveau
ForumindlægTil jer som sidder med matematikopgaven om elforsyningen. Er der nogen som har en idé om hvordan i vil løse opgave d og e? d) Redegør for hvilken indflydelse en ændring i temperaturen har på |F ?_1 | og |F ?_2 | e) Der ligger et skur under højspændingskablet. Punktet N ligger på skurets tagryg og... -
Fysik B - Elektricitet
ForumindlægHej. Jeg ved godt jeg har stillet mange spørgsmål på det seneste, men er virkelig ude, at skide omkring disse opgaver. Håber i vil hjælpe mig! Opg 115: En 20 meter lang forlængerledning med resistansen skal benyttes til nogle udendørs elvarmere en kold sommeraften. Der skal leveres en... -
matematik hjælp - snarest!
ForumindlægHeysa .Jeg hedder Christian og går i 2g (sproglig)Jeg håber at en med matematiske kompetencer kan og har lyst til at hjælpe mig med følgende matematiske problemstillinger:OPGAVE 1:Blyisotpen Pb-211 er beta-radioaktiv.Opskriv henfaldsskemaet for henfaldet af Pb-211. Det synes jeg ikke der er nogen... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med disse opgaver da jeg ikke kan forstå dem -
matematik---hjææælp
Forumindlæghej...jeg har brug for hjæææælp..jeg har en opgave UDEN HJÆLPEMIDLER som jeg ikke rigtig kan lave. Vil meget gerne have jeres hjælp.. please..1. en funktion f er bestemt ved f(x)=2x-4+(5/x)Grafen har to asymptoter. bestem en ligning for hver af disse.Please hjælp mig.. og forklar mig de... -
EN MATEMATIK OPGAVE! :)
ForumindlægHej alle :) Jeg er ved at lave en aflevering, og har brug for hjælp til en opgave, som lyder således: Lars sætter 5000,- i banken. Han får 4 % p. a. i rente. Hvor lang tid går der før han har 6000 på kontoen? Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Matematik (asymptoper)
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2 e ^-x + 4x-1Det oplyses at grafen for f har netop en asymptoteBestem en ligning for denne asymptote.er der nogen der har en idee hvordan man kan løse denne opgave!! på forhånd tak!!1 -
Maksimum - Matematik
ForumindlægHej,Spildevand udledes i en sø, hvilket medfører iltunderskud. I søen kan iltunderskuddet beskrives ved funktionen:f(t)= 97,5*t*e^-0,39t , t større end/lig 0hvor f(t) måles i mg/L, og t er antal døgn efter udledningen.På hvilket tidspunkt er iltunderskuddet størst?Her har jeg så valgt at finde ma... -
matematik hjælp ligning
ForumindlægLøs ligningen ½x2 – x – 4 = 0 Hej.. kan i hjælpe mig med at løse ligningen -
Matematik opgave
ForumindlægHej..jeg har lige nogle opgaver jeg ikke kan løse.. nogen der vil hjælpe?1. a-4a+6a 2. 2*(3-a)+43. (x-3)^2(altså i anden) -
matematik- hjælp :S
Forumindlægsukker opløses i vand således at den uopløste mængde aftager eksponentialt med tiden. En sukkermængde på 50 kg ønskes opløst, og efter 5 timer er der 20 kg sukker, der stadig er uopløst. Hvor længe varer det inden 90% af sukkeret er opløst ?nogen der kan give en hjælpende hånd ? sidder og bakser ... -
Matematik A!
ForumindlægEr der nogen der lig kan hjælpe mig med opgave 5 under denne hjemmeside : http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110524%202stx111_MAT_A.ashx -
Matematik Blækregning
ForumindlægHej,\nJeg har fået en blækregning for hvor der er et par opgaver jeg ikke lige kan finde ud af håber virkelig der er nogle der gider at hjælpe mig....\n\nEn dieselbil er dyrere i indkøb end en tilsvarende med benzinmotor, Til gengæld koster dieselolie mindre pr. liter end benzin. Jensens drømmebi... -
ang, matematik
ForumindlægHej jeg står her og skal op til afgangsprøven i 9 klasse her på tirsdag. Jeg ville høre om der ikke er nogle der kender nogle gode links til lidt hjælp skal skrive notater :-) Også hvis i selv har et eller andet som i tror ville hjælpe mig. Det ville være en stor hjælp. Tak på forhånd.KH Jacqueline -
matematik - renter
ForumindlægMangler én opgave i min aflevering, som lyder: Dorte satte penge i banken for 10 år siden. Banken har i hele perioden givet 3.6% p.a. i rente. Hvor mange penge satte hun ind, når hun i dag kan hæve 7833.60 kr? håber nogen kan hjælpe :). -
Folkeskole matematik
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til dette: 2/3 af 684 kr er?
