Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 11001 til 11020 af 119568
-
Matematik Differenterer
ForumindlægHej, nogen der fortælle mig hvordan man differenterer noget har lidt svært ved at forstå det. -
Matematik opg
ForumindlægJeg er helt blank , hvordan løser man denne opgave ? opgaven ser sådan ud : en regel for udregning af en respons maksimalpuls siger, at man først skal gange alderen med 2/3 og derefter trække resultatet fra 220 a) indfør passende betegnelser, og ops... -
matematik sjov
Forumindlægjeg skal løse ligningen 2e2x - 4ex = 0 uden brug af CAS ??? -
Matematik - gennemsnit
ForumindlægHer er opgaven håber i kan hjælpe ;) I en klasse med 20 elever ser de i alt 30 timers fjernsyn på en dag 11 af eleverne ser fjernsyn i 2 timer på en dag. Hvor mange timers og minutters fjernsyn ser de andre (gennemsnit)? -
Matematik opgave - Haster!
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe! ___________________________________ Da tankvognen ankom om morgenen, indeholdt den 5000 liter vand. Kl 15 måler eleverne vandstanden i tanken til 29 cm. *CIRKLENS MÅL* Radius = 100 cm. Vandstanden = 29 cm. Tankvognens mål.... Længde = 10 m. ........... Bredde = 2 m. 1-4... -
HJÆÆÆÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægEn vandtank har målene længde 130cm højde 50cm og bredde 45cm beregn tankens rumfang i liter ( det har jeg gjodt) hvor højst står vandet i tanken hvis der hældes 150 liter i -
Matematik aflvering
ForumindlægHej Jeg har problemer med denne opgave. i må meget gerne skrive udregninger til den, så jeg kan forstå det. 1. Reducere udtrykket (2 x + 3)ianden + 6(1 - 2 x) -
Matematik spørgsmål.
ForumindlægJeg skal løse denne ligning.: et - e-t=0 Hvis man skal løse denne ligning, skal man ikke bruge ln på begge side af ligningen. Min spørgsmål er: Kan man bruge ln(0) eller hvad? -
matematik prøve nu!? hjælp!
ForumindlægEn maskine har værdien 400000kr. Værdien falder med 30000kr. om året hvad er det? Angiv hældningskoefficienten for den tilhørende lineære funktion. -
Diskret matematik
ForumindlægEr det ikke godt nok alle reelle tal ? -
Svær matematik
ForumindlægNogle der vil hjælpe med spørgsmålet, jeg har vedlagt opgave som en fil :D -
Matematik rumfang
ForumindlægRumfanget på en terning er 250 kubikcentimeter. Beregn den samlede overfladareal, i kubikcentimeter -
Hjælp til matematik bevis
ForumindlægHej alle Jeg skal bevise, at F(x)+G(x) er en stamfunktion til f(x)+g(x), hvor at F(x) er stamfunktion til f(x), og ligeledes er G(x) en stamfunktion til g(x). Er der nogen, der kan give råd ift. hvordan opgaven skal løses? -
matematik opgave, hjælp?
ForumindlægJeg er stoppet op på et opgave der lyder sådan her: Opgave 4 Til en fodboldkamp blev der solgt 350 billetter. Prisen for en voksenbillet var 50 kr., og en børnebillet kostede 30 kr. Hvor mange børnebilletter blev der solgt, når den samlede billetindtægt var 15500 kr. ? Hvordan løser jeg dett... -
matematik problem.....
ForumindlægHej:) okay så johanne har læst 1/4 af bogen, I alt har hun læst 48 sider. hvor mange sider er der i alt i bogen? og hvor mange sider mangler hun at læse? -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
Tysk eksamen B
ForumindlægHej! Jeg håber i vil hjælpe mig, da jeg står og skal til tysk eksamen på torsdag, hvor jeg trækker et spørgsmål og har 24 timersforberedelse. Man må til eksamen medbringe en disposition, hvordan kan sådan en se ud? Og kan det lade sig gøre, at øve sig en hel dag og kunne 10 minutters tysk ude... -
Kemi B-niveau
ForumindlægHej :) jeg har lidt svært ved en opgave, så håbede på at der er nogen herinde der kunne hjælpe mig lidt på vej? (: her er den: 1. En opløsning af diiod fremstilles ved at lave en opløsning af iodat IO3− (fx som KIO3) og tilsætte iodid I− (fx som KI) i overskud. Når opløsningen gøres ... -
Afstand mellem A og B! Hjælp!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har problemer med den vedhæftede opgave. Ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Jeg har set to debatter om den, men de har desværre ikke rigtig været til gavn. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe, skitsen er også vedhæftet, hvis den kunne hjælpe. Tak på forhånd! S... -
SSO i biologi B
ForumindlægHejsa, jeg skal snart skrive SSO i biologi B. Nogen der har nogle ideer til, hvilke mener jeg kunne skrive om. Har selv overvejet noget såsom spiseforstyrrelse eller diabtese, men kan ikke rigtig komme på nogle forsøg, som jeg kan lave ifm. opgaven, idet man netop skal have et forsøg med i SSO...
