Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11021 til 11040 af 14099
-
Enzym og pH
Forumindlægspørgsmål til nedstående graf som er vedhæftet kan jeg ikke finde svaret på: Forklar (grundigt) hvorfor kurven får sit karakteristiske forløb idet begreber som ladnig, aminosyrer og aktivt centrum skal indgå. Tak på forhånd -
Emne antibiotika
ForumindlægHej, min veninde har brug for hjælp til hendes SRP, hun skriver: Jeg mangler kilder til min SRP, og mit emne er antibiotika. Skriv endelig hvis i kan hjælpe, kontakt mig på min mail: selmakatolseb@gmail.com :) Mvh. Veninden -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
Oversættelse af et digt
ForumindlægFra dansk- engelsk "Syng din sang og træd din dans, vend dig ud mod verdens blå, skjul dig aldrig men træd frem, ellers går din blomst i stå." -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
hej hjælp med det her vores over emne er bæredygtighed
Forumindlæghej alle sammen jeg har projektuge og vi har sværet med at finde et spændende underemne til bæredygtighed vi sætter stor pris på hjølpen -
Er kontamineret og inficeret det samme?
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for hjælp til at forstå dette. Betyder inficeret det samme som kontamineret? På forhånd tak. -
Læge el ingeniør
ForumindlægEr medicinstudiet meget hårdere end ingeniør stdudiet??? -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Hjælp til SRP opgave
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgaveformulering og vil høre om nogen af jer kender noget til min opgave? På forhånd tak :) Emne: Ondskab Opgaveformulering: Du bedes redegøre for relevante begreber omhandlende påvirkningsstrategier, der fremmer ondskab, idet du tager udgangspunkt i udvalgte d... -
Hvilken karakter?
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere et digt og vil gerne vide, hvor det nogenlunde ligger på forhånd, da der stadigvæk kan rettes i dette, hvis der er mangel på noget. Digtet er vedhæftet under vedhæftet fil og kan læses der. Dette er guide-lines for digtet og omhandler blandt andet hvad digtet skal in... -
amerikanske præsidentvalg aflevering
ForumindlægHej! Nu aflevering fra samfundsfag er kommmet, og er total blank! Forestil dig at du er ansat i udenrigsministeriet som politisk rådgiver, og pt. udstationeret på ambassaden i Washington for at følge det amerikanske valg tæt på. Du er af København blevet bedt om at skrive et notat på max. 3 si... -
Samfundsfaglige metoder i AT
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT eksamen i samfundsfag og mediefag på mandag. Jeg har total kludder i mine metoder. Hvis der er nogle der gider at kigge på dem og skrive nogle komments til hvad jeg skal gøre, så ville det være super fedt. Her er de metoder jeg har skrevet: ´Metoder og teorier • Kval... -
GLOBALISERING OG NATIONALISME
ForumindlægJeg har brug til hjælp med nedenstående! Jeg kan sagtens opsætte en model, men jeg har brug for hjælp til forståelse at, hvilke 4 faktorer, der kan forklare USA's fornyende engagement i Europa. 1a. Opstil en model med fire faktorer, der kan forklare USA’s fornyede engagement i Europ... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Spørgsmål til krelle
ForumindlægHej KrelleJeg vil lige spørge dig om noget.Du studerer medicin ik´.Jeg vil gerne hører om man godt kan komme ind og læse til medicin, selv om man få 7 i gennemsnit på gymnasiet. Hvor meget havde du selv i gennemsnit, og i hvilket år blev du optaget?Ligger gennemnittet hvert år på 9 og derop af.Hv... -
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym??? -
Farveændring ved CO2
ForumindlægHej,Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan dette kan ske.Man har følgende: CO2 + H2O -> H2CO3 -> H(+) + HCO3(-)Når man benytter BTB, som indikator - Hvad får den så til at skifte farve?, udover at det er basiske og sure væsker, men hvordan kan man forklare det ud fra skemat?Håber virkelig... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægHejsa.Jeg har følgende opgave for: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=2975Men jeg ved desværre ikke, hvordan jeg skal komme igang. kan I hjælpe mig?På forhånd tak :) -
Mitose og Meiose hjæælp
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig lidt om meiose og mitose ? Jeg læser nemlig på nettet og synes ikke jeg kan forstå det. nogen der kan fortælle det med mere simple ord ? på forhånd tak !
