Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 11481 til 11500 af 17507
-
Debatér folkens!
ForumindlægMange mener, at kvinder som bærer tørklæde er undertrykte, og at vestlige kvinder er langt mere frigjorte. Men medier og samfund stiller masser af krav til vestlige kvinder om at gå i bestemte typer tøj, fjerne kropsbehåringen mm. Hvorfor ses det at tildække sig som undertrykkende og det at smide... -
Komplekst føstegrads polynomium
ForumindlægJeg har til opgave at løse P(z)=0 for førstegrads polynomiet P(z)=(2-i)z+i. Nogle der kan give mig et hint? -
Kinas økonomi
Forumindlæghej jeg har fået en opgave med nogle spørgsmål og her er nogen af dem jeg har haft svært ved at gennemskue håber i kan hjælpe mig lidt på vej. på forhånd tak :) 1. er der nogen der har hørt noget om "før tordenskraldet i kina"? Og hvad? 2. er der nogen der har hørt noget om,om kinas ø... -
Ang. LaTeX
ForumindlægEr der nogle der ved om pakken "mhchem" virker her på fora'et?? -
Engelsk oversættelse
Forumindlæghejsa, Hvordan vil i oversætte dette til perfekt engelsk?: Uddannelsen styrker vores sproglige og kommunikative kompetencer til at kunne varetage en virksomheds kommunikation på engelsk og dansk. I det tredje år (5. og 6. semester) foregår studiet i en uddannelsesinstitution i England, hvor vi... -
Eksponentiel graf
Forumindlægheysa håber i kan hjælpe mig jeg har fået oplyst at en graf har ligningen f(t)=3,0-3,0*e^-0,0116t og har så fået opgaven at beskrive grafen men jeg er lidt tabt da jeg får halveringstiden til at blive ca 59,75 sekund men når jeg tegner den på lommeregneren er det en stigende graf :S -
HJÆÆLP MATEMATIK?!
ForumindlægHej er der ikke en der please vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver? Det omhandler diffenrential regning.... -
Rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B)
ForumindlægHej Tror i rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B) er et godt emne? Hvilke ting kunne man komme ind for en god opgave? Har i forresten andre bud på gode emner, hvor Kemi A og Biologi B indgår? Tak på forhånd :d -
Mahayana og theravada (hinayana) og diamantfartøjet og zen-budddhisme - hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg sidder og læser til eksamen i religion, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen er på mahayana, hinayana, diamantfartøjet og zen-buddhisme... I diamantfartøjet mener jeg kun munke kan nå niavana. Og zen er en gren a mahayana. Men jeg kan specielt ikke se forskellen på mahayan... -
Situationsetiker, pligtetiker og nytteetiker
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående etik som jeg håber i kan besvare, da jeg ikke er helt forstår hvordan én situationsetiker, pligtetiker og nytteetiker vil forholde sig til abort problemet? Håber på respons. På forhånd tak! -
"Paradise Island" engelsk stil
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har hele dagen i dag siddet herhjemme og kæmpet med en lille engelsk stil. Jeg har selv prøvet at rette den igennem et par gange, men jeg ville være meget taknemmeligt hvis du ville læse den igennem, og se om der var et par tydelige fejl :) Paradise Island I woke up, w... -
Intensiteten af Solens stråler på Jorden.
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg skal finde intensiteten af Solens stråler her på Jorden, og til dette vil jeg bruge afstandskvadratloven. Men jeg ved dog ikke, hvordan man skal få det til af passe. Pkilde skal angive Solens effekt målt i Watt. Her har jeg igennem nettet fundet frem til: 1367 W/m&s... -
Forældre og teenager...
ForumindlægHEJ! Jeg har en opg for, om hvilke problemer, skænderier osv. der er/kan være imellem forældre og teenager.. Jeg har 3 spg. jeg ville stille jer, for at se jeres synspuknt om forældre og teenager, som jeg kan bruge til min opg. Det ville være super dejligt hvis I kunne komme med jeres argumenter... -
Optagelse kvote 2
ForumindlægHej jeg studerer ha jur og jeg har fået en utrolig stor interesse for juraen. Det afspejler sig også ganske vis på mine karakter. Desværre er jeg i den situation at mit snit ikke er tilstrækkelig på kvote 1. Min plan er at søge ind næste år, hvis jeg endnu gerne vil studerer jura når jeg har min ... -
Haster! Hjælp! Prinsessen på glasbjerget
ForumindlægFørst og fremmest er der nogle her der kan hjælpe mig med folkeeventyret, nogle der har læst den? Jeg skal bruge det til et spørgsmål der bliver stillet til mig i en bog. -
Økonomi i slutningen af 1800-tallet
ForumindlægHej, Hvilke økonomiske omvæltninger skete der i DK omkring slutningen af 1800-tallet? På forhånd tak for hjælpen :) -
Stamfunktion?
ForumindlægEr der en venlig sjæl der lige vil godkende om dette er rigtigt; Opgaven lyder således : Bestem en stamkfkt til funktionen f(x) = e^x * sin(x) Og jeg har fundet frem til at stamfkt er FX= e^x*cos(x) Er dette rigtigt- Hvis ikke, kan en ikke lige forklare mig hvad jeg så skal. Med mange hilsn... -
Hvordan skriver man Latex på denne site? (Start og slut kommando)
Forumindlæg(Start og slut kommando) ? -
Landbrugsstøtte
ForumindlægSkal finde noget om hvordan dansk landbrugs situation ville se ud uden landbrugsstøtte. Jeg har fundet skøn og tabeller omkring hvor meget fødevarer vil stige. Jeg vil nu gerne vide om fx jordpriserne vil falde og om dette vil påvirke nationalproduktet, og dermed forringe dansk økonomi.Skal selvf... -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak!
