Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 11881 til 11900 af 160040
-
F=m*a
ForumindlægJeg har brugt den berømte ligning/formel fra Newtons anden lov som siger F=m*a. hvis man kender to af variablerne kan man udregne den anden. jeg kunne godt tænke mig at lave et forsøg der efterviser at tyngdeacceleration er 9,82n ved jordens overflade, men jeg ved at hvis jeg slipper et legem... -
Har aldrig været op til mundligt matematik
ForumindlægHej :) jeg skal til optagelses prøve imorgen i mundligt matematik!!! Jeg går i 9. klasse. Er der nogen der kan give mig nogle råd til hvordan man ikke dumper sådan en. Har aldrig været op til mundligt matematik før. Mvh Francisco. -
Spansk A eksamen!
ForumindlægHej! Er der ikke en rar sjæl der kunne tænke sig at komme med lidt feedback og evt karakter for min spansk A eksamen? B. Contesta – como máximo – a tres de las preguntas siguientes. 1. ETA es un grupo de terroristas. Hacen una gran cantidad de cosas violentas contra ... -
a for en kasse på skråplan
ForumindlægJeg har fået opgaven: En klods, med massen 5kg, befinder sig på et glat skråplan, der hælder 35 grader med vandret. En snor forbinder klodsen over en friktionsfri trisse med et frithængende lod, masse på 3,5 kg. Bestem accelerationen af klodsen facit: 0,73 Mit eget forsøg på at løse opg: (m... -
Rettelse af SPANSK A oversættelse
ForumindlægNogen der lige vil kigge denne her oversættelse igennem og komme med eventuelle rettelser? På forhånd tak Sara -
Engelsk A essay vurdering
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen af jer der lige hurtigt vil læse mit essay igennem og vurdere hvilken karakter den ligger på? Har lige været til eksamen for et par dage siden og dvæler i bekymring over, hvorvidt det er dårligt eller ej. Tak på forhånd! -
Skriftlig Tysk A eksamen
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har? Mange tak på f... -
Bestem vinkel a
ForumindlægHar en opgave, hvor jeg skal bestemme en vinkel a.Jeg har en funktion: f(x) = -0,02388x^2+0,8693x+2...og en tangent til grafen for f i punktet P: (0,2)Min opgave er at bestemme vinklen mellem den vandrette linje, der udløber fra punktet P og tangenten. -
IT-A eksamensprojekt eksempeler
ForumindlægHejsa.. Jeg er i opstartsfasen af mit IT-A eksamensprojekt på HHX 3. år. Jeg kunne rigtig godt tænke mig eksempler på tilsvarende udarbejde projekter, da jeg godt kunne bruge lidt inspiration til opbygningen af mit. Håber nogen kan hjælpe - min lærer virker ikke ret behjælplig på dette område..:/ -
Løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 302 Undersøg on funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentialligningen y' - 2y = 5 Mit forsøg Jeg mener at man kan anvende følgende: f ( x ) = ekx og f ' ( x ) = kekx ( 2e2x - 1 )' + 2 (2e2x - 1 ) = 5 4e2x -1... -
Afsætning A Eksamen!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal som mange andre op til afsætning A eksamen på HHX og det skal jeg på mandag.. Men jeg er dog lidt i tvilv om hvad man skal helt præcis.. Jeg har skrevet en eksamen opgave som jeg skal fremlægge en del af derinde eller skal jeg lave noget nyt?? Er lidt forvirret.. Håber vi... -
Gæld - håbløs til matematik:(
Forumindlægudgiften: 119000 Helle mangler 50000kr. for at kunne betale udgiften. hun låner pengene i en bank, som beregner 8% p.a. i rente. Banken beregner den samlede gæld(lån+rente) over 5år som vist i nedenfor. 1.år - Gæld= 50000,00 rente i %=8% rente i kr.=4000,00 samlet gæld=54000,00 2.år - gæld=54000,... -
Matematik B på nettet?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i den heldige situation, at jeg efter jeg bliver student til sommer skal til Sydamerika indtil januar. Jeg regner derefter med at tage hjem og arbejde. Imens skal jeg gerne have opgraderet mit matematik fra c- til b-niveau. Mit spørgsmål er, om nogle af jer har erfaring me... -
Eksamensopgave i kemi A
ForumindlægHej er det nogen der kan hjælpe med den her opgave? Tak på forhånd a) Tegn en elektronprikformel for nitrosylbromid b) Bestem reaktionsordenen med hensyn til nitrosylbromid for reaktionen. c) Beregn halveringstiden ved 10 grader for omdannelsen af nitrosylbromid ved reaktionens start. Opgaven... -
hjælp til grammatik eng. A
Forumindlæghej. jeg har brug for noget hjælp til at rette nogle fejl i sætningerne, som jeg har svært ved.håber i vil hjælpe mig. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness. - er det noget med "that" ? 2. I... -
Matematik C, 1.g, 08. Fra bogen Eksamensopgaver i matematik.
ForumindlægHej! Vi mangler hjælp til en opgave fra bogen "Eksamensopgaver i Matematik". Opgaven er opgave 1.039. Opgavens ordlyd er som følger. De to rektangler er ligedannede, dvs. det store rektangel er en forstørrelse af det lille. I det store rektangel er forholdet mellem siderne |AB|:|BC| = 5... -
bestem a og b
ForumindlægHeey Hvordan løser man følgende opgave https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1248358 -
Mass of a wire
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, ved ikke hvordan jeg skal tage det an :/ -
eng A-niveau...??
Forumindlæghej....Jeg har så valgt eng på høj niveau i år... og har lige fået karaktere hvor jeg er faldet en karakter i forhold til sidste år... Min lærer sagde at på klassen og ude var min indsats rigtig god og jeg var altid forberedt... men... på grund af de sproglige fejl jeg lavede ku jeg ik få den sa... -
Bestem afstanden fra A til B
ForumindlægHej! Jeg er desværre gået i stå ved denne opgave og ved ikke, hvad jeg skal gøre. Håber der sidder en venlig sjæl der ude der har tid til, at forklare og hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet.
