Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12641 til 12660 af 17400
-
FSA afgangsbevis. - på gym?
ForumindlægHej alle! Ja, så er FSA så småt ved at være overstået, og i den anledning får vi jo alle vores "afgangsbevis". Jeg har fundet ud af, at FSA-karaktererne praktisk set ikke kan bruges til noget, men alligevel har jeg fået brev fra gymnasiet ang. optagelse, hvori der står, at jeg skal m... -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
Perikon mod depression
ForumindlægKan jeg forklare hvordan perikon skulle kunne virke mod depression ifølge denne figur? (vedhæftet). hvis ja - hvordan? -
Korrekturlæsning på 3.5 siders kronik?
ForumindlægHej! Er der evt. nogle der har mulighed eller lyst til at læse korrektur på min 3.5 siders dansk kronik? På forhånd tusinde tak! -
forskrift for arealet af trekant??
ForumindlægSidder med følgende opgave, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndtere: http://peecee.dk/upload/view/129970/full En der har mulighed for at hjælpe mig lidt? På forhånd mange tak! -
Dansk stil. (Vurdering og hjælp).
ForumindlægJeg har fået 00 for denne stil. Min lære var mere eller mindre forarget over indholdet, og mente ikke den var mere værd. Jeg mener derimod ikke, at min egen holdning burde have nogen effekt på karakteren, så længe argumenterne er i orden. Iøvrigt har mange mennesker samme holdning vedrørende ... -
Hvordan er det nu lige man analyserer en tysk sætning
ForumindlægHej studie portalen, Jeg har nu skrevet min tyskaflevering, og har være i gang med at rette den. Men synes ikke det er det samme at sidde og analysere en tysk sætning man selv har skrevet, i forhold til de sætninger man analyserer henne i skolen. Et eksempel fra min tyskstil: Ich denke dass... -
Dansk Kronik
ForumindlægGodaften jeg går på STX og har fået skrevet en kronik. Jeg ville høre om der er nogle flinke mennesker derude som gider at tjekke igennem om jeg har fulgt genren, altså om det er den rigtige måde jeg har skrevet redgørelsen, diskussionen osv. Teksten jeg har skrevet en kronik ud fra er en tekst... -
Bedre til..?
ForumindlægHej med jer! Jeg skriver, fordi jeg vil have tips, tricks og råd til at blive endnu bedre til engelsk. Altså, mit engelsk er ikke så slemt. Jeg får primært 7 og 10-taller, men jeg vil gerne være endnu bedre. Jeg føler, jeg hele tiden tænker, før jeg snakker. Jeg bliver ofte forvirret, og jeg sig... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Hjælp til rettelse af tysk stil
ForumindlægHeej [: Jeg skal aflevere min tyske still om et par dage & jeg er virkelig på r****, da jeg stinker til tysk, og denne stil er den sidste stil i år, og derfor kommer den til at stå på mit karekterblad, såå er der ikke en hjælpsom sjæl herinde, som vil hjælpe mig??? :D her der den så: Mias U... -
Find skæringspunkterne
ForumindlægHej Jeg har to funktioner: C(x)=80x+40.000, x større eller lig med 0 R(x)=-0,25x^2+370x, 0 mindre eller lig med x, som er mindre eller lig med 1.300 Jeg skal bestemme skæringspunkterne mellem dem, men jeg er i tvivl om, om der er en beregning til dette (og hvordan denne eventuelt ser ud), ell... -
Besvarelse af STX Matematik A-niveau August 2009
ForumindlægNogen som har en besvarelse af eksamens sættet : STX Matematik A-niveau August 2009 liggende? Eller som har et link til det ? (Ikke studienet) Eller som er villige til at bruge lidt tid på at hjælpe.. der er en del jeg ikke kan finde ud af. -
funktioner..
ForumindlægHey... Jeg har taget et eksempel på en fuktion fra bogen: Jeg har tegnet grafen for denne funktion: f(x) = 2x-1. Er det muligt, at finde Dm(f) og Vm(f) ved hjælp af "Graph" ? -
Dansk opgave uforstående.
ForumindlægHej, jeg har fået en dansk opgave der lyder sådan (dette er bare en opgave i selve hovedopgaven): Opremsning Det kan meget let blive opremsning.. Den første dag fløj vi med flyet til Birmingham, og så skulle vi ud til vores familier. Den næste dag så vi en skole. Der har de 1400 elever, så der v... -
Funktioner
ForumindlægTemperaturen (målt i graderC) i en speciel ovn til brandprøvning udvikler sig som en funktion af tiden t (målt i antal minutter efter at ovnen er tændt) givet ved forskriften f(t) = 20 + 150ln(8t + 1). Også skal jeg bestemme temperaturen i ovnen 10 minutter efter at ovnen er tændt, og bestemme, h... -
Bestem forskrift
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg finder meget svær - håber nogle vil være så venlige at hjælpe: En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved: O(x) = 0,04*x3-0,5*x2+2,35*x+7,5 for 1≤ x ≤15 Ved produ... -
Eksamenssættet august 2009 Dansk STX A
ForumindlægHej, Er der nogen der har skrevet en stil fra det eksamensæt hvor man kunne vælge imellem: Lykke-Per, Nattestemninger, Dansk sprogpolitik, og Virkelighed og subjektet Hvis i har, vil jeg hører om i gad at sende det til mig? Hvis i skriver herinde at i godt kan sende det til mig, sender jeg min ... -
Et IC3-togs acceration
ForumindlægM18 Et IC3-togs acceleration Når man kører et tog, kan man bestemme togets acceration ved hjælp af et lod ophængt i en snor. Loddets svinger nemlig ud fra lodret stilling, mens toget accelerer. Ved at måle størrelsen af udsvinget kan man beregne togets acceleration. I et IC3-tog måles, at udsvi...
