Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 12821 til 12840 af 35989
  • Procentvis vækst / eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    hej jeg har fået tildelt denne her opgave, hvor jeg ikke helt ved hvilken formel jeg skal bruge. Befolkningstallet kan beskrives med funktionen ??(??) = 40 000 · 1.2 ?? , hvor ?? er antal år. Hvor mange procent vokser befolkningstallet med hvert år?
  • Vektore

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået den her opgave, men jeg forstår ikke helt hvordan at jeg skal tegne et parallelogram ind? På forhånd tak.
  • Opstille en ekspontiel model

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen derude som gider at hjælpe mig med en opgave, som jeg har problemer med? Tabellen viser det årlige antal af tvangsopløste selskaber for en række år. Årstal 2006 2007 2008 2009 Årlige antal af...
  • Archimedes lov

    Forumindlæg
    En 90 cm lang træstamme med en diameter på 19 cm og massen 12,0 kg flyder på vandet i en sø. a) Forklar hvorfor Fres er 0N. Hvilke kræfter påvirker træstammen og hvor store er de? b) Hvor stor en væskemængde fortrænger den flydende træstamme? c) Hvor mange procent af træstammen er un...
  • desperate housewives sæson 7

    Forumindlæg
    Hej! -jeg elsker desperate housewives men er ikke lige sikker på hvornår den nye sæson starter altså sæson 7?(-: er der nogen der ved det ?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke opgave b?
  • BNP? Hvad er det?

    Forumindlæg
    Jeg har læst rundt omkring på nettet hvad BNP er, men jeg fatter ikke en meter. Nogen der kan beskrive hvad det er i et lidt ''nemmere'' sprog? Jeg skal nemlig bruge det til en projektopgave og økonomien i Danmark?
  • parameterfremstilling - AKUT HJÆLP, Mat b

    Forumindlæg
    nogle der har svar på denne opgave, som vil dele, med forklaringer også?? pls!
  • Forskellen på because og since?

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig hvornår man bruger because og hvornår man bruger since?
  • Kinesisk lektiehjælp

    Forumindlæg
    Jeg udbyder kinesisk lektiehjælp op til A-niveau. Jeg har boet i Kina og taler sproget flydende. Hvis du har interesse, så kontakt mig via min profil eller skriv en kommentar.
  • Macbook pro/air?

    Forumindlæg
    Hej Idag skal jeg købe en macbook til studie/gaming skal starte på HTX, er klar over macbook ikke er beregnet til gaming, men hvilken model er jeg i tvivl her omkring. Med hensyn til air så skal jeg købe standard versionen pga prisen, altså 4gb RAM, 126gb harddisk. Fordelene i air modellen er de...
  • Indeks for omsætning og omkostninger

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en opgave om indeks. Fomlen på beregningen er sådan her indekstal =åretstal x100/Basisårets tal. Men vis jeg tager de tal, jeg tror det er, bliver det et forkert tal. er der nogle der kan hjælpe mig, med en lidt beder forklaring, og hvordan jeg beregner det rigtig? mvh. Ida
  • Reaktionsskema for spaltningen af nitroglycerin?

    Forumindlæg
    Hjælp, Nogle som kan forklare mig spaltningen af nitroglycerin?
  • løsning af log-ligning

    Forumindlæg
    Mangler hjælp til at forstå, hvordan følgende ligning løses: 12log(x+4)=30 På forhånd tak!
  • Løs ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en ligninh der hedder følgende: 5-2x=4(x-2)+1. Jeg er bare løst fast i den og kan ikke komme videre.
  • Hjælp til Mat

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver fordi jeg ikke kan forstår min opg der står " Der er 12 drenge på 7.klassetrin det svar til 30% af alle elever på årgangen" Hvor mange piger går i 6. Klasse Hvor stor er årgangen "
  • Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k...
  • Erhvervsfordeling i England

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde erhvervsfordelingen i England?? Meget gerne i et diagram, men alt kan bruges!
  • hjælp til udregning af bredde højde og længde ud fra rumfang

    Forumindlæg
    hej er der noget der kan hjælpe mig her spørgsmålet lyder på en æske har et rumfang på 1296cm3 angiv længde, bredde og højde 2decimaler hvordan regner jeg den ud er kørt lidt fast
  • Linære fuktion

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål? På forhånd tak :)