Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 12821 til 12840 af 179441
-
(Parabler) LIGNING
ForumindlægHej. Imorgen mandag skal jeg fremlægge noget for mit matematikhold, der er dog noget jeg ikke forstår: Ligningen c = ah^2 + k giver: k = c - ah^2 Indsæt h = (-b)/(2a) [Hvordan kommes der så frem til det følgende udfra indsættelsen af h?:] k = c - a * ((b^2)/(4a^2)) Fæl... -
S: *BILLIGT* BÆRBAR DVD AFSPILLER *BILLIGT*
ForumindlægKanon fed Bærbar dvd afspiller fra sidst i Juli 2004. Garanti til sidst i Juli 2006. Perfekt stand, som ny. Info:Mærket UnitedModel: DVP4038Der følger med: AC ADPATOR, cigar adpator,alle kabler, små høretelefoner, smart taske der kan moneteres ved bagsædet,fjernb, org.kasse,betjensvejledning,gar... -
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
Rettelse
ForumindlægHej igen ;D Så prøver jeg igen, håber nogen vil hjælpe mig denne her gang, skl nemlig aflevere det i morgen ;( Alle her skal være passive 1)He is expected to win by all his friends. 2)My great-aunt had been meeting us by the station. 3) Her love was (being) wasted on him. 4)Ron’s lawyer was giv... -
Salg af bøger til Markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har et HAV af bøger som bare venter på at blive solgt: BØGER TIL MARKEDSFØRINGSØKONOM UDDANNELSEN!!! The Danish Economy - an international perspective 2nd edition (410 kr) Forfattere: Torben M. Andersen Bent Dalum Hans Linderoth Valdemar Smith Niels Westergård-Nielsen SÆLGES FOR: 200 kr ... -
reducering...
Forumindlæghej. Jeg forstår ikke denne udregning eller reducering: (n^2 - 1)^2 + (2n)^2 = n^4 - 2n^2 + 1 + 4n^2 = n^4 + 2n^2 + 1 jeg kan bare ikke forstå mellemregningen (står skrevet med fed) hvis der bare havde stået (n^2 - 1)^2 + (2n)^2 = n^4 + 2n^2 + 1 så kunne jeg sagtens følge det, men jeg skal for... -
Isolering af d
ForumindlægIsoler d i formlen: a^2+b*d=c^2 er ikke så god til isolering men er dette rigtigt?? d = c^2 - a^2 : b :-D -
Ladning
ForumindlægHvis vi fx. har denne forbindelse 2 S2O32- Vil den samlede ladning så være (-4)? fordi der er en koefficient foran i dette tilfælde 2, dvs. (2*(-2)) = -4. -
f'(x)
Forumindlægf(x)=1/(x^2+5)hvad er f'(x) i denne situation? -
Reduktion
Forumindlægx((x+1)/(2*x)+3)+2 Ved at det kan reduceres til: (7x)/2 +5/2, men ved ikke hvordan jeg kommer dertil. Efter jeg ganger ind i parentes og lader x'er gå ud med hinanden står der x/2+3x+2 tilbage. Hvordan kommer jeg videre herfra? -
Medicin eller biologi
ForumindlægHejsa. Jeg går som så mange andre og overvejer hvad jeg skal læse. Mit valg står sådan set imellem medicin (lægevidenskab) og biologi. Jeg ville høre om der er nogle der har kendskab til uddannelserne og kan komme med pros and cons. Synes at begge uddannelser virker spænende, fordi at d... -
Væksthastighed
Forumindlægf(x) er befolkningstal i mill. x år efter 1800 Skal finde befolkningtallets væksthastighed i 1925 (x=125) formlen hedder f(x)=((198)/(1+36.2*e^(−0.0313*x))) Går ud fra det er en differentialkvotient der fiskes efter men er ikke klar på hvordan jeg skal gribe det an? -
Bestem vinkel C og længden mellem CD (med hjælpemidler)
ForumindlægHej! jeg skal have hjælp til den følgende opgave, som kan findes i den vedhæftet fil bruger nspire, wordmat, geogebra på forhånd tak! -
Tegn grafen for p
ForumindlægGodaften, Er der nogen, som vil hjælpe med en matematikopgave? a) Tegn grafen for p - (Opgaven er vedhæftet) -
Hjælp med matematikopgave
ForumindlægHej jeg har vedhæftet billede af matematikopgave. Kan nogen hjælpe mig? På forhånd tak. Vh. Svend -
Cosinus og areal
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med denne opgave håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak:) I trekant ABC gælder BC = 2, AB og AC = 5/2 AB. a) Bestem cos(C) Her har jeg brugt formlen: Cos(C) =a^2+b^2-c^2/2xaxb Så har jeg sat tallene ind: Cos(C) = 2^2 + 2,5^2 - 2,5^2 / 2x2x2,5 = og har f... -
Monotoniforhold - Også når der er 1 punkt?
ForumindlægHej skal man også foretage monotoniforholdsbestemmelse hvis man kun har ét punkt? -
Omskrivning af formel....øhhh....
ForumindlægHEy....Hvordan omskriver man denne formlen:2x^2+12x+18 til formlen a(x+b)^2???? synes slet ik jeg kan se logik i det....(det er opg. 1.023 i bogen Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, altså den til 3-årigt forløb til A-niveau!) -
Reducering
ForumindlægHej jeg er lidt p bar bund når det gælder reducering. Jeg har to udtryk, som jeg gerne vil have hjælp til. 1) Reducer udtrykket (a-b)^2+2b(a-b) Kan det godt passe at det ender ud i a^2+b^2-2b^2? 2) Reducer udtrykket 3x-3y/x^2-2xy+y^2. Her ved jeg nærmest ikke hvad jeg skal gøre, det eneste jeg ... -
Reducering
ForumindlægHej skal reducere følgende udtryk: (a + b)^2 × (a - b) (a + b)^2 = a^2 + b^2 + 2ab så (a^2 + b^2 + 2ab) × (a - b) og her går jeg lidt i stå, hvad er fx a × b^2?
