Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13001 til 13020 af 15240
-
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
hjælp til grammatik eng. A
Forumindlæghej. jeg har brug for noget hjælp til at rette nogle fejl i sætningerne, som jeg har svært ved.håber i vil hjælpe mig. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness. - er det noget med "that" ? 2. I... -
tangenter
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=x3-10,5x2+31x+10 Bestem ligningerne for de to tangenter til grafen f der har hældningen 1 Jeg får y= x-22,5 og y=x-36 Facitlisten får y= x+22,5 og y=x+36 Er det mig eller facitlisten der har ret? Mvh Emil -
Bestem Integralet
ForumindlægHej derude.. Jeg har siddet og knoklet med dette integrale, og jeg kan ikke finde ud af det.. Den skal løses uden lommeregner. 01∫4x+2/x2+x+1 dx Håber i kan hjælpe mig.. Jeg vil rigtig gerne vide hvordan i har gjort, for jeg taber mig selv undervejs! :( Mvh Rasmus -
Iphone 3g kommer til Danmark
ForumindlægDen 11. juli er datoen. Har selv glædet mig en del til den kom til DK og overvejer at købe en. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11993991.html?rss http://www.apple.com/dk/iphone/ Hvad synes du om den? For meget hype, kedelig, normal, must have, ultra kedelig? -
Analyse af "Peter Goldsworthy: One of my best friends
ForumindlægHej,.,. er d en der ha analyser teksten af "Peter Goldsworthy: One of my best friends??? tak på forhånd... -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
hvordan differentierer jeg ligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med noget differentialregning? Jeg har fået et spørgsmål som lyder som følgende: angiv f' (x_0) i hvert af følgende tilfælde. Her har jeg så en ligning der hedder f (x)=(3x-7)(2x^2+1) Jeg ved at jeg blandandet skal bruge potensreglen (n*x^n-1), og til... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej Jeg ville bare høre om nogen kunne komme op med en forskrift for en potens funktion som kan relateres til den virkelige verden?:) Forsat god Søndag -
Hvilke ideologier bygger partierne på?
ForumindlægJa, som overskriften siger; hvilke ideologier bygger partierne på? Er der en der hurtigt vil fortælle mig det, og hvorfor? - På forhånd tak! -
Udvidet eller simpel tid?
ForumindlægHejsa, jeg sidder med denne opgave jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal oversætte disse sætninger og sætte dem i udvidet eller simpel tid: 1. Hver søndag går jeg i kirke 2. jeg var ved at klæde om, da min telefon faldt på gulvet. 3. jeg spiser aldrig fra McDonalds 4. Se, det sner 5, Det regn... -
Bestem vinkel C
ForumindlægJeg har om trigonometri, og sidder fast ved denne opgave. I trekant ABC er a = 7, b = 12 og c = 17. Bestem vinkel C. Hvilken formel skal jeg bruge? -
monotoniforhold
ForumindlægHej alle, Jeg har første differentieret f(x)=-6x2+6x f'(x)=1/x-1/2 nu skal jeg så finde monotoniforholdene, UDEN hjælpemidler, nogen som kan hjælpe? -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Hvad betyder det her?
ForumindlægHe was a reformed communist/socialist — eventually found both intellectually disgusting. Paradoxes were his logical specialty. Betyder det ikke at personen afskyede kommunisme og socialisme og dermed synes at liberalismen var mere intellektuelt funderet? -
Brints linjespektrum
ForumindlægHej Jeg er i gang med mine databehandlinger for forsøget hvor vi skal bestemme bølgelængderne i den synlige del af brints linjespektrum. jeg skal nu finde bølgelængden udfra ligningen har fået første orden til 2.75. desuden går jeg udfra at det er 100 linjer det har pr. mm. hvordan fi... -
terningkast
ForumindlægEn forfalsket terning er forsynet med øjentallene 1,2,3,4,5 og 6. Sandsynligheden er 1/4 for øjentallet 1, mens sandsynligheden er 1/6 for hvert af øjentallene 2,3,4 og 5. Med denne terning udføres seks på hindanden følgende kast. Beregn sandsynligheden for, at der forekommer a)netop 2 sekser... -
Hjælp til elektrisk og varmenergi!!
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven, at finde formlerne for henholdsvis elektrisk og varmeenergi og herefter diskutere hvad man forudsætter når man sætter de to energiformer lig hinanden til en teoridel. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis nogle kunne hjælpe mig med disse spørgsmål!! -
kan jeg oploade en opgave
Forumindlæghey kan jeg oploade en af mine egne opgaver her eller evt. under "min side", så I kan læse den. Jeg har lavet en tysk opgave jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. I så fald hvordan gør jeg.
