Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13281 til 13300 af 19441
-
Engelsk synopsis
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode ideer om hvad man kan have som punkter spørgsmål om unges forhold til alkohol, jeg skal bruge det til min engelsk Outline "Synopsis" tll min eksame. -
klipning med restriktionsenzymer
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder med denne opgave, hvor jeg simpelt hen ikke kan forstå figur 2. Kan ikke få figuren til at give mening. Håber der er nogen, der vil og kan forklare mig, hvordan jeg skal gribe den an. -
Mangler lige det sidste inden skriftlig matematik eksamen
ForumindlægHej Jeg skal lige have styr på nogle ting inden jeg skal til skriftlig eksamen i matematik.. Det drejer sig om disse slags opgaver som jeg ikke har styr på.. - Afrund til 2 decimaler fx. 67,987 = ??? eller.. 1,092 = ??? - jeg har også svært ved sådan nogle som den her 6*3(1/3)... -
??????????????????
ForumindlægHvordan kan jeg finde siderne i en retvinklet trekant, når jeg kun har graderne??? -
HG1 - kreditinflydelse på budgetteret balance
ForumindlægHar følgende 2 opgaver jeg er meget i tvivl om: Opgave 1: Vil det at du sælger dine varer med 1 måneds kredit, få indflydelse på følgende poster i den budgetterede balance? a. Din egen kapital? b. Dine likvide midler? c. Dit varelager? Opgave 2: Hvad er fordelen ved at foretage varekøb på kr... -
Differentialligning II
ForumindlægJeg skal finde den fuldstændige løsning til følgende 2. grads ligning: (diff(x(t), t, t))+2*(diff(x(t), t))+10*x(t) = 40*exp(t)*cos(t)+18*exp(2*t)+50*t Jeg løser først den homogene ligning ved at bruge karakterligningen hvor jeg får c1*exp(-t)*cos(3t)+c2*exp(-t)*sin(3t) Herefter skal jeg løse ... -
Simple differentialligninger
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål, hvor der står jeg skal gøre rede for de 3 typer simple differentialligninger og deres løsninger. Hvad meners der med de 3 simple? Hvad er det for nogle? -
Tilordning HNMR - Kemi eksamen
ForumindlægJeg har problemer med hensyn til, tilordning af HNMR-spektre. Er der nogle der evt. kunne forklar mig dette? -
Bestem punkt udfra parameter fremstilling
ForumindlægMed hensyn til opgaven jeg har skrevet her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=285951 jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge hjælpen ibib skriver p er vel (2,5) men opgaven lyder jo bestem hver af de punkter P på l hvor OPQ er retvinklet så P må vel være en variabel, et variere... -
bevis: ax+b- -> a
ForumindlægHej derude... Sidder lidt fast i beviset for at sekantens hældning = tangentens hældning.. Der hvor jeg sidder fast er der hvor jeg skal forklare det, nogen der kan hjælpe? Det jeg skal bevise er: f(x)=ax+b -> f'(x)=a På forhånd tak.. og god weekend til jer -
Hjælp til nitrationen samt bindinger
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe med mine to spørgsmål: 1) Det handler om bindinger. Oxygen har to bindinger og carbon har 4. Men hvordan kan dette være? Og har de altid de samme antal bindinger? Og har (N) nitrogen 3 eller 4 eller 5 bindinger? 2) Det handler om nitrationen( No3-) Nogend... -
Hvad skal den halve time gå med???
ForumindlægJeg skal op her torsdag men jeg er lidt lost omkring hvordan den halve time skal udnyttes. Hvor lang tid skal der være samtale, og skal man starte med at snakke med sit 24timers og lige bag efter snakke om billedet eller skal der være dialog mellem dem? Det er sådan nogle ting jeg prøver at finde... -
Parabler, ,Hjææælp
ForumindlægEt A-sommerhus har en gavl med mål som vist på figuren nedenfor. I gavlen ønskes isat et vindue, der har form som et rektangel. Bestem målene a og b, under forudsætning af at der gennem vinduet ønskes størst mulig lysmængde. -
Gennemsnitlig årlig rente
ForumindlægJeg sidder med et eksamensspørgsmål, som lyder: gør rede for gennemsnitlig årlig rente ud fra månedlig og kvartalvis rente. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg fortælle om procentændring fra kort til lang periode med udregningen fra månedlig til årlig rente (F?måned)12? og derefter finde procentænd... -
Ascorbinsyre og jern(III)-ion
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpr mig med at opskrive reaktionen mellem ascorbinsyre og jern(III)-ion, det ville være en kæmpe stor hjælp :))) -
Elektronskaller? Rapport
ForumindlægEr lidt i tvivl, angående om elektronskaller? ( Er det stavet rigtigt btw ) Ved, at de skal have 8, så de dermed opnår en ædelgasfraktur? Eller noget lignende. Det er ikke lige mit stærkste, så jeg ville være glad, hvis en kunne forklare mig det? Det er til en rapport om gasser, og vi får karak... -
Eksamen - Bevis
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Mat B i næste uge, og er i gang med at forberede mig. Lige nu sidder jeg med emnet trigonometri, og ville gerne kunne vise nogle beviser hvis jeg trækker det. Kan jeg bruge Sinus- og cosinusrealtionerne som bevis? Eller er det ikke rigtig bevismateriale? -
reaktionskema
Forumindlæghej!!! man fremstiller en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5 g bariumhydroxid 8hydrat i i en 200 mL målekolbe og fylde den med vad op til stregen... 1) Jeg har beregnet den aktulle konc. af Ba2+ og OH- i opløsnigen. 2) opløsningen baldes med 100 mL 0,300 M HNO3 ved 25 grader... så skal... -
Bestem ubekendte sider, vinkler samt areal
ForumindlægHej hvordan løser jeg den her? I en firkant ABCD har du givet: AB = 2,3 cm, BC = 2,6 cm, AC = 3,2 cm, D = 38grader og AD= CD Du skal tegne firkanten og bestemme de ubekendte sider, vinkler samt arealet -
charles darwin
Forumindlæghej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper
