Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13321 til 13340 af 19441
-
gallafest - IKKE BLEVET SPURGT?
ForumindlægHejsa. Kender i nogle - eller jer selv -, der er blevet udsat for at man ikke er blevet spurgt af en partner til en gallafest? - det kunne jeg godt tænke mig at høre... :-) -
ligning for tangenten i punktet(..,..)
Forumindlægf(x) = kvadratrod(x) når P(9,3) har indtil videre lavet dette tangent t: y = f'(Xo)(X-Xo)+f(Xo) f'(9)(X-9)+f(9) f(9) = 3 f'(x) = 1/(2*kvadratod(9)) som så bliver til f'(x) = 1/6 x og hvad gør jeg så?????????? -
Mængder
ForumindlægHejsa, det ville være rart om der var en som kunne hjælpe mig igennem opg. 4.5 her: (evt bare nogle hints) http://www.econ.ku.dk/okofh/Teaching/LASP/LASP-opgavesamling.pdf Er A og U den samme mængde? -
linje der går igennem 2 punkter
Forumindlæga) Determine the equation of a line l that runs through P (5, 2) and Q (1, 4) b) Determine the equation of a line m which is parallel to l and which intercepts the y- axis in ?? = 7. -
Grænseværdi og kontinuitet
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Definer funktionen f_n : R --> R for n i N ved, at f_n(t) = t^(2n)/(1+t^(2n)) for t i R. a) Vis, at f(t) = lim(n --> uendelig)f_n(t) eksisterer for ethvert t i R, og at f(t) = 0 for ¦t¦<1 f(t) = 1/2 for ¦t¦=0 f(t) = 1 for ¦t¦>1 b) Gør rede for, at d... -
ortogonlal
ForumindlægHej, Har denne opgave: a,b,c er element i R^3 alle er forskellige fra 0 og a,b og b,c og a,c er ortogonal bevis at a,b,c er lineært afhængige. hvis a kan skrives sam a=c*b og c ikke er 0 så er de lineært afh? -
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
trekant, medinanen
ForumindlægHej (: Jeg har fået denne opgave i min matematik aflevering, men jeg kan ikke finde ud af de to sidste opgaver. Kan du hjælpe mig? I trekant ABC er lABl=3, lACl=4 lBCl=2 Beregn vinkel C, og den har jeg beregnet til 151. Neregn højden hb og medianen ma. Beregn den spidse vinkel mellem hb og ma. Je... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Blodtype - donorer og modtagere
ForumindlægHej! Hvis jeg har A rhesus negativ som blodtype, hvilke blodtyper vil jeg kunne modtage ved f.eks. en blodtransfusion? Og hvilke andre personer ville jeg kunne hjælpe med mit blod? Hvad skal deres blodtype være? På forhånd tak Philosophia -
Hjælp tak :)
ForumindlægKan ikke finde ud af at lave opgave B... -
Matricer og lineær uafhængighed (uni)
ForumindlægHej alle. Et spørgsmål, som måske er ganske simpelt, men noget jeg kom til at tænke over. Hvis vi har en matrix bestående af 5 søjler, og 2 af dem er lineært uafhængige. Siger man så, at alle søjlerne er lineært afhængige? For hvis vi opstiller følgende ligning, hvor s_i angiver den i'te søj... -
hjælp endnu engang..:)
Forumindlægdt er ved at være lidt pinligt det her.. men nu har jeg siddet og lavet tysk hele dagen.. så er bleven total blind for mine egne fejl,.. så har brug for nogen som kan rette det her stykke.. Ich sehe mich selbst als eine heiter und zuvorkommend Mädchen, die man immer sprechen mit kann. Auf dem er... -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har med inspiration fra Fåborg Gymnasium udarbejdet to regneark, hvor man løbende kan udregne sit karaktergennemsnit for hhv. stx og hf efter ny reform, dvs. hvor der tages højde for vægtningen. Studieportalen skal være velkommen til at linke til dem på passende sted på siden. De kan findes ... -
skrive en stil
ForumindlægEr her nogen der er gode til at skrive stil og som har tid til det, det skal svare til A niveau på gym. og det er en dobbeltstil dvs 6 sider? er meget tidspresset derfor spørge jeg om det? jeg giver 400 kr -
carnot cykle - pV diagram
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal lave denne skitser af p-V diagrammet. Fra A->B isobaric expansion B->C ? C->A isoterm compression Jeg håber, at der er en der har tid/lyst til at forklare mig/hjælpe med med at løse og forstå opgave 1.1. Tak på forhånd. -
matematik A - mundtlig - differentialregning
ForumindlægHar et andet spørgsmål også indenfor differentialregning som jeg har problemer med, da jeg ikke rigtig har kunne finde ud af det tidligere. spørgsmålet lyder: Gør rede for begrebet differentialkvotient. Gør rede for sammenhængen mellem monotonifoholdene for en differentiabel funktion f og f... -
Bevis for differentiation af ln(x)
ForumindlægHvordan beviser jeg, at ln'(x) = 1/x? Vi har gennemgået beviser for differentialkvotienten af sqrt(x), 1/x, x^n og flere, som jeg ikke lige kan huske, men vi har ikke for ln(x)... jeg kan ihvert fald ikke finde det i mine noter eller bøger. -
Navngivning af oxoforbindelser?
ForumindlægHej allesammen. Da jeg skal til kemi B eksamen om lidt over en uge, sidder jeg og repeterer pensummet for året. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan man navngiver oxoforbindelser med hensyn til strukturformler. Og i spørgsmålene som jeg har modtaget fra min lærer står der at man både ... -
Latimer - diagram og halvcellereaktioner
ForumindlægA) Følgende Latimer-diagram kendes for svovl i en sur opløsning: +6 +5 +4 +2 0 -0.253 V -0.569 V -0.400 V +0.600 V Skriv reaktionsskemaer for de fire halvcellereaktioner i diagrammet. B...
