Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13421 til 13440 af 23489
-
om eksamen
ForumindlægHej alle sammen , Jeg hedder Jasmin og studerer til en bacheloruddannelse i webudvikling på engelsk her i kbh, andet semester. og i denne februar vil jeg starte praktik. alle de karakter fra mit første og andet semester er gode. men bare en emne på andet semester idag, hvor jeg fik kun 2. og ... -
Enhedscirklen
ForumindlægHvis man har en vinkel på 170 grader og vil cosinus og sinus til vinkel siger man cos(170) og sinus(170) Men er det ikke mere korrekt at sige: -cos(10) og sin(10) da vinklen befinder sig i anden kvadrant. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er det samme, da sinus er en periodisk funktion Og hvad ka... -
energi
Forumindlæger der nogen der vil hjælp med den fysik opgave -
Pendul og dens højeste position
ForumindlægHey, jeg kan simpelthen ikke finde ud af det her. Håber nogen kan hjælpe:) Et pendul med en masseløs stang på 5 meter sidder fast på en vandret overflade og kan svinge frit. Der bliver skubbet vandret til kuglen med en startfart på 12 m/s. Hvor langt væk vil kuglen være fra dig i x-retningen når... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
hjælp! meget vigtigt!!!
Forumindlægmin søster har brug for hjælp til sin gymnasie matematik lektie, så nu er jeg lige den gode lillebror som prøver at hjælpe hende... jeg vedhæfter en skitse (ikke målbar) nogen der har en måde hvorpå man kan finde højden på denne bygning?? -
Simpelt spørgsmål : Modstand
ForumindlægHej. Når man snakker om modstand, siger man, at modstanden bliver højere jo højere temperaturen er (Dette gælder for fx glødepære som ikke har en konstant resistans). Men hvad er egentlig skyld i, at den stiger? Altså siger man, at strømstyrken stiger i takt med spændingen og strømstyrken eller k... -
USA's skolesystem
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave i engelsk, og jeg skal fortæller om det amerikanske skolesystem: Education - The American school system... Og så skal jeg også sammenligne det med det danske... Er der nogle der kan hjælpe mig med det, og som evt. kender til nogle kilder, som jeg kan bruge? TAK !! :) -
Kvadratrod og kubikrod?
ForumindlægHar lidt svært med disse opgaver, Altså, √x3 * kubikrodenx2. Hvordan regner man det ud? Og hvordan regner man, (x+y)2 – (x-y)2 ud?? Nogen der kan hjælpe?? -
gør rede for begrebet differentialkvotient
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp! Jeg er lidt i tvivl om det her bevis, da jeg ikke er 100 % på om jeg kommer godt nok omkring det. Som sagt skal jeg gør rede for differentialkvotienten, og dette gør jeg ved at tegne en graf for funktion f(x) Jeg har følgende punkter på x-aksen : x0 og x0+h og på y... -
NEEEJ, hvor er jeg bare ring!
ForumindlægHej folkens .. Vi skal skrive en tale ligesom Amercian Dream . Jeg vil bare gerne have nogen retter min tale igennem .. det er en tale der er skrevet til kololisering In these hard times with financial problems, we Americans,will have to work together to solve the issue. We will always stay... -
Matematik forkorte brøk
ForumindlægHeej Jeg skal faktoriserer og forkorte brøken : x2 - 9x + 20 x2-x-12 Men jeg kan ikke finde ud af at forkorte den . Jeg er i tvivl om hvilken kvadratsætning jeg skal bruge. Er der nogle, som vil hjælpe mig ? -
Hjælp plzzz
ForumindlægHej er der nogen der har tid til at rette dette spørgsmåler 1.What happen, when the 20 black Africans landed in Jamestown Virgina? 2. In which land was the best place to be a slave? 3. What is the name for one of the famous leaders? 4.In which stat abolished slavery? 5. Which high damands had ... -
Alm. office vs. open office?
ForumindlægHej! Jeg er endelig kommet med på Mac-vognen og er indtil videre yderst tilfreds. Dog er jeg løbet ind i det problem, at fx mine CV- og ansøgningsfiler nu ser lidt mærkelige ud. Jeg skal altså have indstalleret noget office på computeren, men ved ikke så meget om det, så det ville være rart med l... -
Trekanter
ForumindlægHej er der nogen der evt. kan hjælpe mig med den her opgave, der jeg er lidt lost i den. Forstår ikke hvad jeg skal gøre og hvordan. Opgaven er forresten vedhæftet i et dokument. På forhånd tak -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Hvordan udregner man en ægte brøk? (nævner større end tæller)
ForumindlægJf. overskrift :-) -
Genetisk variation
ForumindlægHvorfor er stor genetisk variation vigtig for en arts overlevelse? -
kipræle
Forumindlæghej Er der en dr kan forklare mig hvordan kipræle virker? tak for hjælp -
reducere
Forumindlægs-(-(r+s)-(2s+r)+r) s-(r-s-2s-r)+r s+r+s+2s+r+r 4s+3r ? er det rigtig reduceret?
