Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13521 til 13540 af 52987
-
Stjerner - omregning og regning af afstande?
ForumindlægHej, jeg står her og skal lave min fysik opgave, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det! Parallaksen til stjernen TZ Cassiopeiae er ca 1, 164 · 10−7 ?. Hvor langt væk befinder stjernen sig i km, lys °ar og parsec? og Stjernen Capella har parallaksen 1,987*10-5. Den tilsyndel... -
Sandsynlighed og kombinatorik - binomialfordeling
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave: Ved fremstilling af en bestemt vare regner fabrikken med, at mindst 85% af vareenhederne er fejlfri. For at teste hypotesen, h_0: Mindst 85% af vareenhederne er fejlfri. udtager han en stikprøve på 40 enheder fra produktionen. Han konstaterer, at 29 af vareenhede... -
Bella og Hanna
ForumindlægHey guys, jeg har lavet en analyse af Billedet Bella og Hanna af C.W eckersberg Jeg skal bruge denne analyse til min dansk mundtlig eksamen, så det ville betyde enormt meget for mig, hvis der var nogen som kunne hjælpe mig, lidt for er gået i stå. kunne virkelig godt bruge hjælp til linje for ... -
Nervøs for fremlæggelser. HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopse/disposition i engelsk. Engelsk er et af mine ynglings fag, men jeg er sygt nervøs for at skulle stå oppe foran min klasse og fremlægge noget som jeg kun har stikord at snakke ud fra. Jeg bryder sammen bare ved tanken at skulle stå der op og læse op fra nogle stikord... -
Unfair karakter / skal snart vælge valgfag.
ForumindlægHej SP. Jeg sidder i en krise og stor dilemma. Jeg går i 2.g og i 1.g havde jeg en lære i idært som gav mig 4 som årskarakter, hvilket jeg har været yperst overrasket over og det har været noget, der her fyldt mine tanker siden da, da jeg altid har været aktiv i timerne, sørget for at spørge om... -
Versaillestraktaten og Hitler
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Hvordan realiserer Hitler det nedstående pkt fra partiets(NSDAP) partprogram i 1920? Er der nogle der kan henvise mig til kilder eller beskrive det kort til mig. Det prisætter jeg virkelig, kan ikke rigtig komme frem til noget brugbart. TAK Pkt. 1.”Vi kræver... -
Tilført varme samt entropi - Isobare proces
ForumindlægT1 = 90 K T2 = 110 K - opvarmet under en isobar proces V1=1,00m^3 atmosfærisk luft V2 =1.44m^3 tryk = 1.7*10^-4 Pa Er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne hvor meget varme der bliver tilført gassen under den isobare proces, samt hvor meget entropien stiger under processen? mht. til va... -
Rette igennem. hurtigt
ForumindlægNogen der vil kigge dette igennem for fejl? Det er ikke så langt. På forhånd tak. Abduction A short story written by Shelagh Delaney. 1. When you abduct something or someone you take it from its place perhaps its family to a unknown and unsafe place. You take the person away from the surrounding... -
Langsom computer?
ForumindlægHej, jeg håber at der er nogle computer genier som kan hjælpe mig med dette meget irriterende problem: Min bærbare computer har på det seneste virket MEGET sløvt. CPUen er hele tiden meget højt oppe. Jeg har afinstalleret en masse programmer og kørt Kaspersky Anti-virus på hele computeren, uden... -
dødsstraf
ForumindlægDødsstrafAcceptabelt?Det er et godt spørgsmål. For det meste er jeg imod dødsstraf. Jeg kan ikke se hvorfor man skal dømme fx en morder til døden, så er man jo i realiteten lige så skyldig som ham vi straffer.Men jeg kender fra mig selv, at man sidder en fredelig aften og ser en udsendelse om en ... -
E7 solcellens nyttevirkning
ForumindlægSolcelles nyttevirkning 09. oktober kl. 22:31 af Kristenzen - Niveau: A-niveau Er helt lost.. please hjælp! Hej :) Jeg sidder med en aflevering i fysik og er lidt lost omkring spørgsmål c For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet og U over solcellen og strømstyrken I gennem... -
Nytårsraket
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Inden krudtladningen antændes, påvirker raketten kraftmåleren med en kraft på 3,6 N a) Beregn massen af raketten, inden krudtladningen antændes. Jeg ved virkelig ikke hvilken formel jeg skal bruge når jeg kun kender kraften. Der er også en b) Krudtl... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Layout (fodnoter)
ForumindlægJeg har et mangesidet dokument (sso) hvori der selvfølgelig indgår mange fodnoter. Mit problem er bare, at det er _vidt_ forskelligt hvor langt oppe fra bunden af siden latex synes den skal placere fodnoterne. Jeg har for eksempel en side hvor der er én fodnote, og den bliver simpelthen placeret ... -
Hvad betyder AO?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse Farmaci næste år, men ved ikke hvis jeg kommer til at få de karakter der kræves til at læse det på KU så jeg tænker på måske at læse på SDU. Der står AO, og jeg ved godt at det betyder alle er optaget, men så når jeg kigger på adgangskrav så står der følgende: Karakterg... -
Danmarks nedtur - hjælp søges.
ForumindlægHej, vi er igang med stort eksamens-samfundsfags-projekt og jeg har VIRKELIG meget brug for hjælp. Hvis der sidder nogen der ude der har bare en smule overskud til at hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig! Jeg har trukket en opgave som lyder: 1) Redegør for bilaget nedenunder "Danmark ska... -
Navngivning af organiske forb.
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe mig med navngivning af disse fire forbindelser: 1. CH3 CH3 l l CH3 - CH --- C - CH3 l ... -
Matematik underviser blev fyret
ForumindlægHej jeg ved godt dette er et off-topic. Menb lige en kommentar. For et par år siden tog jeg en HF. Vi havde en super skarpt og dygtig underviser. Han var faglig fanatisk, og super sikker i sit stof.En uge var han dog pludselig væk. Vi fik så anden lærer, som lavede fejl og sagde som vi flere ga... -
tysk
ForumindlægEr der en sød person, der kan rette disse sætninger, som jeg har oversat fra dansk til tysk - mest fokus på de relative pronomen :) Her er brevet - Hier ist den Brief. Det er kommet i dag - Es is heute gekommen Her er det brev, der er kommet i dag - Hier ist den Brief, der heute ge... -
Gode fif. Dansk eksamen :-)
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli...
