Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13541 til 13560 af 19479
-
Tysk Eksamen - Brecht
ForumindlægHej! Jeg er sørme så heldig at jeg skal op til tysk og sidder midt i de 24 timers forberedelse. Har trukket B. Brecht og teksterne: Erinnerung an die Marie A., Ein neues Gesicht og Die Antwort. Hvis der er nogen som har noget rigtig godt om Brecht, teksterne, fortolkning, perspektivation eller n... -
Fordeling
ForumindlægHvordan udleder man normalfordelingen og hvordan beviser man at pi er irrationalt? Jeg har prøvet google! -
Symboler
ForumindlægFindes der en komplet samling matematiske symboler på nettet? Og i så fald hvor? -
HASTER ! kan man sige det?
ForumindlægKan jeg sige : Man burde tænkte positivt i stedet for negativt. Cogito ergo sum "Jeg tænker, derfor er jeg". Det var vel derfor det ikke gik med lykken, som det skulle. <<< Kan man sige det :S:S:S:S -
Hjæææælp (tangent)
ForumindlægHej :) Jeg har meget svært ved denne opgave i min blæk... nogen der kan gennemskue hvordan den skal løses? En funktion f er givet ved f(x):=x^(2)-50*ln(x)|x>0 Det oplyses, at der netop er én værdi af x0, således at linjen med ligningen y=f'(x0)*x er en tangent til grafen for f. c... -
Moms
ForumindlægNogen som kan forklare mig hvorfor at når man lægger moms til er det 25% men når man trækker fra er det 20 % ? -
Geometri HJÆLP!GEOMETRI HJÆLP!
ForumindlægPå figuren ses fire byer A, B, C og D. På figuren er angivet nogle vinkler og afstande. Det oplyses, at Vinkel B i trekant BCD er spids. Siden CD er 5,20 km Vinken D er 82,7 grader Og jeg har regnet side BC ud til at være 8,75 km. Betsem vinkel B i trekant BCD.... Ka nogle hjælpe mig her? -
SRP Raketter
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med SRP og skal til at analysere bevægelsen for en vandraket.. Jeg har fundet følgende (se nedenstående link).. Jeg har allerede udledt selve raketligningen, men det er jo sådan at raketligningen hverken tager hensyn til tyngdekraften eller luftmodstanden. I linket prøver d... -
Befolkningsvækst
ForumindlægHurtig brug for hjælp: Det oplyses, at befolkningens størrelse N(t) opfylder differentialligningen: N´(t) = (0,033 - 0,00030 * t)N Det oplyses desuden, at til tiden 0 er befolkningstallet 12 mio. a) Bestem en forskrift for N. b) Angiv monotoniforhold og evt. lokal ekstrema for N. c) Hvordan... -
Hjælp til IB dansk reflective statement
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med mit første essay i "works in translation" (Stolthed og fordom). Essayet er som sådan fint, men vi skulle dertil skrive vores reflective statement, og her er jeg helt lost, og vores lærer har ikke været til meget hjælp. Jeg har snuset mig frem på nettet a... -
oversættelse. dansk --> engelsk
ForumindlægVil i ikke hjælpe med at oversætte til engelsk? Diciplin er nødvendig! Grunden til at disciplin ikke er til at komme udenom i børneopdragelse er, at det er disciplinen der viser barnet, hvad der er acceptabel opførsel. Ved at sætte grænser for barnet siger man samtidig, hvordan det er, man opf... -
OT
ForumindlægHey. Hvordan finder jeg OT-tal af følgende: - Butan-2-ol (CH3CH2CHOHCH3) - Butanon (CH3CH2COCH3) - Propan-1-ol (CH3CH2CH2OH) - Propansyre (CH3CH2COOH) På forhånd tak :)! -
Arbejdsmarkedspolitik
ForumindlægHey Jeg skal beskrive arbejdsmarkedspolitik og arbejdsmarkedspolitiske redskaber. Er der nogen, der har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på? -
Beregning af stofmængde??
ForumindlægHar lavet en titrering af ascorbinsyre (C6H8O6) , hvor der er blevet titreret med en 0,1 M I2-opløsning. Resultatet jeg kom frem til: Mængde I2 tilsat for at komme til ækvivalenspunktet var 5,7 mL. Nu vil min opgave have at jeg finder stofmængden for ascorbinsyre?? Jeg ved at ascorbinsyres mol... -
Isoler y - Liniær regression
ForumindlægHej, Jeg skal isolere y i denne her liniære regression: log(y) = 0.014511*x+2.52341 Skal jeg bruge 10logy til at isolere y? Tak -
Hvad er forskellen på en problemformulering og en problemstilling?
ForumindlægTak på forhånd. -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
diff
Forumindlæghej.. er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? hat en masse af de slags. så skal bare have forklaret en så jeg selv kan lave de andre.. bestem differentialkvotienten: f(x) = 5x2 + 4 -
Freuds teori
ForumindlægHej. er der nogen der kan skrive hvad freuds teori gik ude på? skal analysere en novelle som hedder Et Skud i Tågen, udefra freuds teori. Mange tak i forvejen. -
reducering af udtryk,
Forumindlægjeg har fået et udtryk som lyder: (a+b)2 + (a-b)2 hvordan reducerer jeg udtrykket mindst muligt,?
