Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 13621 til 13640 af 22496
-
Differentiering af eksponentialfunktion
ForumindlægHejsa. Jeg er nået til en lille bitte opgave som jeg simpelthen ikke kan forstå. Formlen f(x)=ax, a>0 ⇒ f '(x)=ax ·ln(a). Jeg har følgende funktion der skal differentieres: f(x)=2-3x og jeg differentiere ved hjælp af ovenstående formel: f '(x)=2-3x · ln(2).... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægSidder med en opgave som lyder som følgende: "Du er den lykkelige ejer af en butik, der sælger TV - apparater, der købes hjem fra en leverandør, hvor de pågældende TV produceres i serier på 500 stk. Om de pågældende produktionsserier vides erfaringsmæssig, at 450 ud af de 500 TV - a... -
Sandsynlighed
ForumindlægSpgm 1.4(a). Slå med én terning. Observer at terningen ikke viser 6. Hvad er sandsynligheden for at den viser 3? Eller 2? Er sandsynlig ikke 1/5 -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
Hvordan ville du oversætte, ?? PLEASE
ForumindlægHejsa. hvordan ville du oversætte fgl: "Hvis min mobil smser mens jeg har timer, læser jeg ikke beskederne. " "Jeg har lagt mærke til at folk der har gang i flere ting samtidigt, altid kommer galt af sted." -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Amider og syre-baseegenskaber
ForumindlægHej, har amider syre-baseegenskaber? jeg skal tilegne diazepam's pka værdi på 3,3 Der er en tertære amin i den og så en amid, jeg kan ikke huske om amider havde syre-baseegenskaber og aminer har jo pka værdier omkring de 7 -
rette (haster)
ForumindlægHejsa, jeg kunne godt bruge en der ville rette denne her, har prøvet at få hjælp hele dagen uden held. :) 3. Discuss some consequences of allowing the death penalty in Denmark. If we now assume that we introduce the death penalty in Denmark, what consequences will there be? First and foremost de... -
Vedhæft fil
ForumindlægHejsa. Nu har jeg i en tid beundret funktionen "vedhæft filer". Synes det er smart, at man lige kan tilføje fx et matematikdokument, så peecee ikke hele tiden skal benyttes til dette. Men spørgsmålet er så, hvordan denne funktion benyttes!? Har prøvet at vedhæfte en fil fra min pc, som ... -
Ligning ud fra to punkter
ForumindlægHey, Lige en opgave jeg ikke er stødt på før: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linjen l går gennem A og B. a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Kan vi lave en vektor AB, benytte den som normalvektor, indsætte enten A eller B og så derved... -
Afstemning af reaktionsskema
Forumindlægheej, jeg sidder IGEN med kemi reaktionsskema, jeg har nogle stoffer der skal afstemmes i en rapport, men jeg er ikke helt med hvordan man gør, altså hvad princippet er, er de rnogen der kan forklare med ord hvordan man gør, det er til imorgen. Eks. NaSo4 + KNO3 ? -
Matematik studiet SDU
ForumindlægHej alle 1. Har i nogen gode råd til hvordan man forbereder sig på matematik studiet ? Har du erfaringer med oplevelser noget i dur med "oh, det skulle jeg have gjort mere ud af inden jeg startede, så jeg ikke skal sidde med det nu" ? Det ville være rigtig dejligt hvis matematikerne vi... -
Hvad er irrationelle funktioner?
ForumindlægJeg er i gang med eksamensspørgsmål og da jeg er privatist, har jeg ikke nogen vejleder at spørger, så håber i kan hjælpe mig. 1. Hvad er irrationelle funktioner? 2. Egenskaber som grundfunktionerne har? 3. Dm(f) for en irrationelle funktioner? 4. Bevis, at konstanten a for en potensfunkt... -
Lineære funktion
ForumindlægBeskriv vækstegenskaben ved den linære funktion . En der kan hjælpe? -
hjælp til fysik!!!!
Forumindlæghej alle sammen ! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen, som jeg frygter, fordi jeg virkelig ikke kan finde ud af fysik. så håber i vil hjælpe og komme med nogen letforståelige svar. hvad kunne jeg snakke om, og vise af forsøg hvis jeg skulle risikere at komme op i slægten alkohol eller når felt... -
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k... -
1% pr. måned mere/mindre end 12% p.a?
ForumindlægHej! Har fået det her spørgsmål: Kan du forklare - evt. beregne om 1% pr. måned er mere eller mindre end 12% p.a.? Hjælp tak! -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd...
