Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13721 til 13740 af 14099
-
rette mit referat
Forumindlægjeg har lavet opgave 1 a, og 1 b i et ukendt eksamenssæt. første del er en oversættelse, 2. del er et referat. jeg ville blive glad hvis nogen ville læse det igennem, og støvsuge for fejl (fokus på referatet) på forhånd tak! Der folgende Berichtung fangt Juni 1989 in Ostberlin an. Zu diesem... -
Idræt: klage over karakter? skade = 02?
ForumindlægHej, jeg har ligesom så mange lige fået mine årskarakterer.. Dog har jeg fået et meget overraskende 4 tal i idræt, hvilket jeg ser som dybt uretfærdigt. Jeg er en dygtig løber og har vundet adskillige konkurrencer, derudover spiller jeg også håndbold på højt plan. Jeg hentyder ikke at bare fordi ... -
Oversættelse
ForumindlægHej Sidder lige med en oversættelsesopgave, som jeg er ret usikker på. Håber der er nogen der vil give en hjælpende hånd og lige kigge den igennem for fejl . Også gerne komme... Så vil jeg bare blive glad :) Tekst på engelsk: Steven Spielbergs Jurassic Park er 90'ernes hidtil mest omtalte fil... -
Bedøm min opgave
ForumindlægJeg har lige fået min skriftlige karakter tilbage i dansk, og jeg er meget utilfreds med censor. For at finde ud af og det er mig der er helt gal på den ville jeg meget gerne hører hvad i andre syntes om min stil, og eventuelt en karakter. Jeg beklager stilen er meget lang, men det er heldigvis h... -
Oversættelse - Simpel eller udvidet tid?
ForumindlægHej allesammen, jeg har nogle sætninger som skal oversættes med fokus på simpel eller udvidet tid. Hvis nogen lige kunne kigge det igennem ville det være super! 1. Hun følte, at der var forår i luften She was feeling that spring was in the air. 2. Jeg tror, det snart begynder at regne, skø... -
Markering af fejl i tyskstil
ForumindlægHej. Jeg har netop skrevet en tyskstil. Jeg søger en der vil markere mine grammatiske fejl, og muligvis smide en kommentar om hvilke område jeg skal fokusere på. (Den ligger også oploudet som dokument) 1. Lars Windhorst war ein Wunderkind. Er Wirtschaft als kleines Kind verstand und er war vi... -
argumentations analyse
Forumindlæghej. jeg skal lave en argumentations analyse af et tekst som er taler for at doping skal blive legalt. jeg er desværre lidt i problemer, og håber at nogen af jer kan hjælpe mig i nødens stund. tekst stykket: VILD OG USTYRLIG Når sportsånden hyldes af folk, der står uden for selve sportskonk... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Rêve et réalité, Amélie Poulain, des questions et une traduction
ForumindlægJeg håber der er nogle der har tid til at læse min fransklektie igennem :) Jeg vil meget gerne have forklaret mine fejl - især med fokus på dans/en i oversættelsen. Traduction Kontrasten mellem drøm og virkelighed spiller ofte en vigtig rolle i litteratur og film. I litteratur ser vi det... -
Oversættelse dansk/tysk
ForumindlægHej - Jeg har oversat disse sætninger, og det ville være fedt, hvis der er en, der vil tjekke dem igennem? :-) I oversættelsen er der sat stor fokus på adjektivernes bøjning! Oversættelse af ”Werther” Den 25-årige Goethe udgav (i) 1774 sin måske kendteste roman ”Die Leiden... -
Abstract. Gennemlæsning og rettelse af engelsk resumé.
ForumindlægHej studieportalen, jeg er ved at færdiggøre min srp om hormonforstyrrende stoffer. Fagene er kemi a og dansk a. Jeg kunne godt bruge hjælp til oversættelse men har dog allerede prøvet selv. Hvis du vil hjælpe mig, kan du enten gøre det som en kommentar eller gøre det i det vedhæftede dokument og... -
HJÆLP TIL MOTIVERET ANSØGNING !
ForumindlægHej har haft meget svært ved at skrive min motiveret ansøgning til uddannelsen "Interkulturel pædagogik og arabisk" da jeg ikke anede hvordan man starter på sådan en , men nu har jeg skrevet den og håber virkelig der er nogen derude der er villig til at give konstruktiv kritik - i må o... -
Oversættelse af engelsk tekst
ForumindlægHej vil gerne vide om jeg har oversat denne tekst er oversat korrekt, og hvis ikke hvilke fejl jeg har lavet og hvilke fejltyper, så jeg ved hvad jeg skal arbejde med :) På forhånd tak. En novelle er i modsætning til en roman en kort fortælling med et enstrenget handlingsforløb, hvis handling t... -
Ikke så lang tysk grammatik stil
ForumindlægJeg har fået skrevet noget tysk. Jeg føler at grammatikken er nogenlunde fornuftig. Jeg har også taget mig tiden til at blive lidt efter skole og snakke med min lærer om nogle områder jeg var i tvivl om (som jeg forbedrede dagen inden). Jeg har fået nogle vigtige oplysninger at vide og har korrig... -
Jeg har skrevet min opgave færdig nogen der vil rette komma og fejl i den og svare om den er god eller ik
ForumindlægDet var en normal hverdag i sommerferien og jeg kan huske jeg fik de værste nyheder i mit liv mine forældre skulle skilles, først blev jeg helt chokeret og målløs men så forklarede de mig hvorfor, de sagde det var bedre på den måde fordi de havde skændes til daglig, men jeg var dog stadig ekstrem... -
HJÆLP! Skal skrive et essay om sorg og en bog
ForumindlægHjælp mig, jeg skal skrive et essay om en bog der hedder Sort Lucia, Essayets tema er sorg, men i bogen sker der det at Lucias mor dør. Jeg tænker at jeg vil skrive det med morens død som erindringen i mit essay men nogle der kan hjælpe med hvordan man skal skrive det? alså på hvilken måde man sk... -
SU'en bør forsvinde
ForumindlægSU'en, som også bliver kaldt for "cafee-pengene" bør forsvinde...Jeg er ikke helt sikker på de nøjagtige årstal eller tal, men jeg mener at siden 70´erne er skatten steget til cirka det dobbelte. Dette er naturligvis fint nok, hvis bare servicen var blevet forbedret, men den viser s... -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti...
