Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13741 til 13760 af 17507
-
Hvad er rækken?
ForumindlægHej jeg har brugt ækivalentskriteriet på denne række, men kan ikke konkludere noget ud fra den, da jeg får et resultat på maple som siger 'undefined'. Hvad vil i bruge til at undersøge rækken? Jeg har lidt svært ved sammenligningskriteriet. På forhånd tak -
Katalysator
ForumindlægUden at sætte mig for meget ind i menet, hvordan virker en katalysator så?Hvad er hele ideen med at tilsætte en katalysator, hvis den alligvel ikke bliver brugt?Hvis den på en eller anden måde har en indvirkning på reaktionen (og det har den jo...), hvilket 'plan' skal man så kigge på? El... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde"
ForumindlægHej allesammen! Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de ko... -
Har jeg snydt?
ForumindlægHej! Jeg var til terminsprøve forleden dag. Op til prøven øvede jeg mig på de gamle eksamensopgaver fra uvm.dk. Alle de opgaver jeg havde løst i timerne + dem jeg selv havde fundet, havde jeg naturligvis med til prøven. Det viste sig så, at prøven var en af de opgaver jeg havde løst hjemmfra, og ... -
Hjælp til integralregning!
ForumindlægHej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<... -
underlige ord
Forumindlæghvordan udtaler man [portjé][sjampinjong][sjenerøs][mester][lag af is][rundhåndet] -
stil
ForumindlægNogen der vil rette min stil?Homeward Round the Horn I accepted the challenge, because I knew a bit about sailing, because of my father. He had always been very interested sailing, but he didn’t have the money to buy a boat. I was thinking of buying a little sailing boat myself. I always have bee... -
C programmering
ForumindlægJeg har lavet et program i C, men kan ikke få det til at virke. Det kompiler, men når jeg så indtaster fx "Italiensk", siger den "Lagersegmentfejl".Opgaveteksten lød på følgende:"Create a structure that can describe a restaurant. It should have members that include the na... -
Problemer med Google m.fl.
ForumindlægGodaften.Når jeg søger på et emne på Google, Yahoo m.fl. og trykker på et link, kommer der nogle helt andre mærkelige sider frem, som slet ikke har forbindelse til det (som fx. her: http://peecee.dk/?id=36610 ), jeg søger. Andre gange siger den: "siden kan ikke vises", som fx. her: http... -
Kvasikonkavitet
ForumindlægBetragt funktionen f(x)=-x^2/(1+x^2)Vis at f er kvasikonkav.Nogen der har en ide? -
Log-opgave
ForumindlægHey, har stadigvæk gang i en meget svær log-opgave (synes jeg selv).. Ville meget gerne bede om hjælp til den! Her er hvad jeg indtil videre er nået frem til:log(x)/3 = 4/log(x) <=>log(x)*log(x) = 12 (ganger med 3&log(x)) <=>(ln(x))^2/(ln(10))^2 = 12 (udregner v. side) <=>(ln(x)... -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
Mat A
ForumindlægHejer der nogen som kan løse nedestående problemstillingVi får oplyst a= 1b= 2Lav en forskriftfor f(x)= ax+bDet ville virkelig hjælpe mig hvis i kan finde den rigtige forskrift? -
Diffligninger. Bestem den løsning, der opfylder begyndelsesbetingelsen
ForumindlægGammel calculus 2 eksamensopgave. Se vedhæftet :) Det tilhørende ligningssystem lyder: y1' = y1 + 2y2 y2' = 2y1 -2y2 Ville normalt løse den i maple og sætte begyndelsesbetingelser ind. Men man kan åbenbart ikke sætte delen med grænseværdien ind som begyndelsesbetingelse. -
læmmeboksen
ForumindlægHej alle sammen sidder her og har brug for lidt hjælp så håber i kan hjælpe. Det drejer sig om følgende opgave: http://peecee.dk/?id=39420Stk 3 og 4 giver mig problemer, kan i hjælpe mig? -
17. maj
ForumindlægHvor mange var så ude og demonstrere?(Ikke mig!) -
toppunktsformel bevis
Forumindlæghej.. jeg sidder og prøve komme frem til toppunktsformlen med hjælp fra andengradsformlen - ax^2+bx+c.men jeg kan ikke rigtig få det til at gå op.Nogen der kan hjælpe?? -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
standardforsøg skrif. eksamen
ForumindlægHey :)Ville lige høre hvordan i synes det er gået idag, hvad i synes om opgaverne og sådan ;)Det er jo ikke til at sammenligne med dem der har haft det almindelige sæt.. er jo næsten kun opg 3 de også har haft..Hvad har i fået?? og syntes i det var svært?? -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægHvad synes i om sættet?? Personligt synes jeg det var vidunderligt - men, måske ikke så omfattende som de andre år. Der var jo fx intet (næsten) med økonomi!!! men når det så er sagt, så synes jeg det var et fedt emne! - som man kunne skrive en masse om..
