Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13761 til 13780 af 19441
-
Differentiere?
ForumindlægHvordan differentiere jeg det her udtryk: f(x) = 1 / (x3) -
Nulregel
Forumindlæghvordan kan jeg bruge nulreglen her : Brug nulreglen til at løse ligningerne: x^2-8x+16=0 Nogen der kan hjælpe? -
Ligninger reducer
ForumindlægHej, Skal reducere følgende ved at gange parentesen ud: (2a+3)^2 og (3a+2b)^2 Og reducere udtrykket: (x+1)^2 + 2(x-1)^2 Hjælp! -
kritiske punkter hessematrice matricer
Forumindlægf (x,y) = x2(1-e^y)+(y+2)^2: 1. Udregn i hånden de kritiske punkter for f. 2. Udregn i hånden typen af hvert af de kritiske punkter. Hej alle sammen. Jeg har lavet denne opgave men jeg tvivler på at jeg har gjort det rigtigt. Jeg har oploadet billeder af det i et dokument. Er der ... -
Hvor bruger man transfortion?
ForumindlægHej. Jeg skriver fysikrapport om transformation. Men jeg ved ikke hvor man bruger det henne andet end elværkerne bruger det i deres ledninger for at mindske energitabet og man bruger det i mobilopladere. Er der nogen der vil hjælpe mig? -
trekant
ForumindlægHej kan i hjælpe med vedlagte opgave skal jeg benytte cosinusrelationerne da den er spidsvinklet:)? -
Hjælp
ForumindlægHvordan løser jeg b? -
Hjælp bestem y' y=3•cos(ln(x))
Forumindlæg1) y=x^2*cos(x) 2) y=ln(x^3) 3. y=3*cos(x)*ln(x)) 4. y=4*x^2*3^x 5.y= cos^2 x -
Israel-Palæstina konflikten
ForumindlægNogen der ved hvilke religiøse årsager har jøder, der indbærer at de har ret til at bo i Palæstina og hvilke årsager har palæstinenserne, at det er præcis i dette sted, de skal bo? -
Haster! Matematik B
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave som jeg køre rund i igen og igen. Så håber jeg at en der ude kan lig hjælp mig igennem. ( har fået hjælp til at regne det ud, men der er nogle ting som giver ikke helt noget meningen for mig) Det lyder sådan: f(x)=1/4 x^3-^x^2-x+4 Først bestemmes skæringspunktet A.... -
Hvad er forskellen på et ritual og et overgangsritual?
ForumindlægHvad er forskellen på et ritual og et overgangsritual? -
Forbrænding! Plz help me!
ForumindlægHej alle! Jeg skal aflevere min NV "rapport" her i morgen, og der er lige et spørgsmål som jeg ikke forstår, og som jeg virkelig håber på at der er nogen der vil hjælpe mig med det! I starten af opgaven står der... Glukose forbrændes i kroppen under dannelse af vand og carbondioxid ... -
Metrik i 'Det blomstrende slagsmål'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave SRO. Jeg skal blandt andet lave en analyse af Tom Kristens digt 'Det blomstrende slagsmål', og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med rytmen/metrikken. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe mig med det? Altså om den består af jamber, trokæer ... -
Kommatering
ForumindlægHej. Der er noget, jeg har undret mig over. Hvis jeg bruger startkomma, skal der så være komma mellem op og skal? For man kan jo godt siger: ''Jeg kunne'', hvilket gør kunne til et udsagnsled. For at kunne stå op skal man være vågen. Hvis I kender nogle gode kommaregler, må I... -
Inertimoment
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en opgave (se vedhæftet), hvor jeg skal beregne inertimomentet omkring Y1-aksen. Indtil videre har jeg prøvet at inddele hele rektanglet i forskellige arealer, men hver gang får jeg et forkert resultat. Jeg har fået at vide, at resultatet skal give 9,15*1010 mm4, og det tæ... -
vektorer og matricer
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg har følgende tvivl om: a) Jeg har vist at hver af vektorerne er forskellig fra nulvektoren og at deres indbyredes skalarprodukt er nul - er det nok? b) jeg ved at der for en lineær afbildning gælder at f(λx)=λf(x) og at f(x+y)=f(x)+f(y) -... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Optimering af hegn
ForumindlægJeg ved at jeg skal optimere opgaven for at finde maksimum, men de udleverede forklraringer og dette giver ingen mening så hvis nogen ved svarene og beregninger til opgaverne ville det være værdsat -
to vektorfunktioner vineklrette på hinanden
ForumindlægHej alle, Hvordan løser jeg opgave D i vedhæftede bilag? Har prøvet at sige r(t)*v(t)=0, beregn, t, men Mathcad melder fejl... Er dette den rigtige metode overhovedet? -
Differentialkvotient - udregn grænseværdien
ForumindlægIdet f(x) --> a for x --> x0, skal grænseværdien a bestemmes i hvert af følgende tilfælde: f(x) = 2x−1 og x0 = 3 Er der nogle der kan hjælpe mig en smule i gang? :) Mvh. Philip
