Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13801 til 13820 af 15240
-
Har siddet stille et godt stykke tid med denne opgave
ForumindlægSkal beregne kræfterne på de to ben på stigen, ved bare ikke lige hvordan.. -
Hjælp til at forstå "change of variables"
ForumindlægHej SP Jeg forstår ikke helt, hvad der sker på billedet, der er vedhæftet (hvad er change of variables?) Jeg har svært ved at finde information on "change of variables" - Hvad kaldes denne metode på dansk? Hilsen Peter -
maksimum
ForumindlægHej alle. Jeg har set følgende to definitioner og ville lige høre hvorfor der i den ene definition står < og i den anden står < eller =. Funktionen f har lokalt maksimum i punktet og -
Statistikker USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle gode hjemmesider med statistikker ? Som kan være med til at argumentere for en kritik af det amerikanske velfærdssystem?? -
Ellære
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# Er der nogen som vil hjælpe med opg. c? -
Halveringstid
ForumindlægHeej alle sammen, nogen der kan hjælpe mig med den her? :-) 5. Vi har en klump radioaktivt materiale bestående af 500.000 radioaktive kerner med en halveringstid på 1,28*109 år. d) Hvor mange kerner vil der være tilbage efter 50 år? e) Hvor mange kerner vil der være tilbage efter 500 år? ... -
Dumme og irrelevante bemærkninger.
ForumindlægJeg er begyndt ofte at støde på følgende tekst i forskellige tråde:Indlægget er fjernet, da indholdet fandtes irrelevant for diskussionen i tråden.Hvorfor pludselig så meget censur? Der er visse personer her på sitet, hvis mavesure og irrelevante bemærkningen plejer at gøre min dag lidt sjovere (... -
Spansk sætninger - er de rigtigt oversat?
ForumindlægJeg har disse sætninger jeg skal have oversat til imorgen, er de er de opstillet og oversat korrekt? :) 1. (hvad er din ynglingsfarve) - Qué es tu colores favoritas? 2. (Hvad er dit ynglingstøj) - Qué es tu ropa favoritas? 3. (hvad har du på, når du går til fest) - Qué t&uac... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
differentialligning
ForumindlægEn funktion f er løsning til diff.ligningendy/dx = (y/ln(y))*(x+2) , y > 1, og grafen for f går gennem punktet P(2,e).- Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P- Bestem forskrift og definitionsmængde for f.Nogle der kan give en hurtig løsningsmulighed -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
Eksponentiel udvikling og logaritmer... :S
ForumindlægNogen med tiden, der gider forklare mig helt igennem hvad logaritmer og eksponentiel udvikling er..? Min bog er virkelig elendig og jeg skal til eksamen på mandag og tirsdag Er der en sammenhæng mellem en eksponentiel udvikling og hvis man tager log til enten x eller y?Jeg har en måling af en tem... -
Salg af div...tjek ud
Forumindlæghey....mangler lidt penge og vil gerne sælge nogle ting:1) GTA SAN ANDREAS PC SPIL (HELT NYT) 250 kr. og andre spil haves FIFA 2000 og FIFA 2002 sælges 50 kr pr. stk. andre spil haves spørg endeligt..2) LOMMEREGNER TI-83 (Sælger pga. studiestop) 400 kr.3) Magickort haves alt sælges 50 kr.skriv en... -
HC ANDERSEN
ForumindlægEr der nogen der kan huske hvilke eventyr HC ANDERSEN skrev der egentlig handlede om sit eget liv? Var det ikke den grimme ælling? -
comma
ForumindlægHvordan finder jeg ledsætning på engelsk? Jeg ved allerede, hvordan jeg finder det på dansk. Når "ikke" står midt på udsagnsleddet og grundleddet. Men hvordan finder jeg bisætning/ledsætning på english? Kan i også forklare hvordan jeg finder genstandsled på engelsk please Lad ... -
Fældning af salte (modificere)
ForumindlægJeg er igang med en rapport om overstående emne. Jeg mangler bare lidt for at skrive Teorien bag?... Det må vel bare være, at se hvilken af Nitrat/Natrium kombinationerne, der er henh. tungt -og letopløselige - Yderligere og mere omfattende teori kan jeg ikke komme op med.\n\nI forsøget kombinere... -
SARS opgave
ForumindlægHej jeg har fået en aflevering for. Den store opgave handler om SARS, er der evt. nogen der selv har lavet den, som kunne tænke sig at hjælpe mig. Synes den er svær og kan ikke lige hitte ud af den. -
Jacobi matrix
ForumindlægHjælp. Overvej transformationen f : R2 → R2, defineret ved f(x,y) := (y^5,x^3). (a) Find Jacobi matrixen for f og dens determinant. (b) Lad D være mængden af punkter (x,y) i R^2 hvor 0≤ x ≤1 og 0 ≤ y ≤ 1. Find en funktion g : R^2 → R hvor dobbelt Integral m... -
dårlig karak´ter :((
ForumindlægHej Er der ikke nogen som vil rette min engelske stil. Det er bare grammatikken der skal rettes. det ville være super godt. Det behøves ikke at være detaljeret men også bare overfladisk. Mange tak på forhånd.
