Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13801 til 13820 af 19441
-
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
Jernhydroxid
ForumindlægHej Hej. Jeg har lige et lille kemi spørgsmål som jeg håber der er en som kan hjælpe med. Er ret dårlig til kemi så ved ikke om det er et lidt dumt spørgsmål. Men mit spørsmål er hvad 3-tallet efter (OH) betyder i denne formel ? 4FE + 3 O2 + 6 H2O → 4 FE (OH)3 På forhånd tak for hjælpen -
Hvordan finder jeg ligningen til paraben?
ForumindlægJeg har nednestående vedhæftet opgaven, således at man kan læse opgave, og se graferne. Det er opgave 2.2, regneopgave b) Vi at parablen har ligningen y = -0,28x^2+1,8x Jeg kan allerede se at der er to punkter, som gennemløber i parablen (0,0) og (5,2). Derfra overvejede jeg at udregne det som ... -
Forståelse bag sandsynlighedsregning
ForumindlægHej SP. Hvis jeg f.eks. gerne vil bestemme sandsynligheden for, at slå to seksere, når jeg slår med en terning 5 gange, så ville jeg stille det op sådan: (1 / 6) * (1 / 6) * (5 / 6) *(5 / 6) * (5 / 6) Er der en der kan forklare mig, hvorfor man ganger dem med hinanden, og ikke lægger sammen, t... -
Optimering
ForumindlægHejsa :-) Er desværre ikke ret godt til optimering, så håber at der er nogen der vil hjælpe med denne opgave: En kasse uden lag skal vre dobbelt sa lang, som den er bred. Rumfanget skal være . a) Bestem kassens overfladeareal som funktion af x, nar x er kassens bredde (målt i dm). b) ... -
Afgangsprøver - dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen i skriftlig dansk. Har i nogle gode råd angående valg af genre? Er det rigtigt at man får højere karakter ved at skrive ikke-fiktion end fiktion? Og hvad var jeres oplevelse med afgangsprøven? Hvad virkede godt for jer - og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på... -
Ungdomsoprør og modernisme
Forumindlægnogle som har gode noter til Ungdomsoprør og modernisme -
Hvordan finder jeg højden i en 3-sidet pyramide??
ForumindlægJeg skal finde højden på en pyramide med 3 sider. Jeg ved at grundfladen er en ligesidet trekant med sider på 10 cm. Højden af selve siderne i pyramiden er 13. Men hvordan finder jeg højden i pyramiden? -
Matematikhjælp
Forumindlægforstår ikke hvad jeg skal efter det -
Kongruente og ligedannede trekanter
ForumindlægHej, Nogen der kan fortælle mig om kongruente trekanter også defineres som ligedannede? Reglen siger jo nemlig at trekanterne er ligedannede så snart alle 3 vinkler er lige store, og det er de i en kongruent trekant :-) -
Bestem sidelængderne
ForumindlægOm en retvinklet trekant ABC oplyses, at arealet er 24, og den ene katete er 6. Bestem sidelængderne i trekant ABC Trekanten er bare retvinklet men siden a er 6. Hvordan gør man? Hvad bruger man? -
pixels på computerskærmen og koordinatsystemet i matematik
Forumindlæghey SG :) jeg sidder her og skriver på min SRP og jeg er stødt på et mindre problem :) jeg skal komme ind under 5 under opgaver og den jeg har problemer med lyder: "Redegør for hvordan pixels på computerskærmen kan manipuleres og hvordan det hænger sammen med de koordinatsystemer du kende... -
Hvorfor har MgO større koge- og smeltepunkter end NaCl?
ForumindlægJeg står helt fast, og kan virkelig ikke forstå hvad grunden er, til at MgO har større koge- og smeltepunkt end NaCl. Er der nogen der kan hjælpe mig?? Dette er i forbindelse med en eksamie i Kemi på C-niveau. -
Tangentens hældning
ForumindlægJeg skal finde tangenten til f(x) x^6+2x^4-9 i (1,f(1)) Jeg er kommet frem til dette, men jeg ved ikke om mit resultat er rigtigt 1. Først skal den afledte funktion findes f(x) x^6+2x^4-9 f'(x) 6x^5+8x^3 Derefter indsættes 1 ind på x’s plads i den afledte funktion f(1)= 6*1^5+... -
Protein Syntesen
ForumindlægHej, Jeg står igen med et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svaret i bogen. Det er biologi på C-niveau. Er der nogen, der kan hjælpe med at svare det? Redegør for de vigtigste trin i protein syntesen. I din gennemgang skal du forklare hvordan den genetiske kode fungere. På forhånd mange tak... -
skal man bruge
ForumindlægSkal man tage fra sin egen portfolie til eksamen? Altså jeg frygter jeg ikke har nogen billeder til et af spørgesmålene, som man har lavet, men jeg kan godt finde dem på nettet altså eksempler på tidsperioder, rum, lys og farver. Selvom der står på at du skal tage fra din portfolie -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Spændingsfald over resistorer
ForumindlægHejsa, vil lige spørge om der er en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med opgaven i den vedhæftet fil. Eventuelt bare hvilke formler der skal bruges. Tusind tak på forhånd
