Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13841 til 13860 af 14099
-
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Rigtig grammatisk set
ForumindlægHej Er disse sætninger rigtige grammatisk set??? Last year we rented a house in Wales. We had seen an advertisement in a Danish newspaper, and after we had discuses the family planes, we wrote a letter to the address. The owner answered that the house was available in July, and then we had s... -
Skriftlig Dansk eksamen - Klage.
ForumindlægHej Folkens. Igår blev de skriftlige eksamener offentliggjort, hvor jeg har fået 02 i skiftlig dansk. Jeg blev meget ked af den karakter jeg har fået, da jeg normalt plejer at får 7-10. I min årskarakter har fået et 10-tal, og jeg har der tænkt mig at klage over min karakter. Jeg vi... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Et MUST for musikinteresserede!
ForumindlægJeg har netop færdiggjort et større script, der gør det muligt for dig at finde akkorder, skalaer og intervaller inden for en valgfri toneart på en nem måde. Der er over 400 skalaer indekseret, fordelt på 6 kategorier, så det bliver nemt og overskueligt for dig. Siden indeholder også en omfatten... -
Hvad synes I om Parkens erstatningskrav fra den berusede mand?
ForumindlægJeg læste i avisen i dag at Parken forlanger 7 mio. kr. fra manden der løb ind på banen i kampen mellem Danmark og Sverige. Er det rimeligt? Jeg synes det er påfaldende at Parkens sikkerhed var så ringe, at det overhovedet er muligt for en gæst sådan at angribe en dommer. Derfor synes jeg Parke... -
rætte 4 sætninger.
Forumindlæghej. er der nogen der vil være søde og rette 4 sætninger :D A lot of people say to me that, I am a good handball player like my dad. The sports mean a lot to me, I hate when my team-mates did not take it serious. When I play handball is I am a other person, I close my ears, the Only person I l... -
Kvote 2 til Universitetet
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte på, om jeg kunne få jer til at kigge på min kvote 2 ansøgning? Det er til KU eller AU, Dansk/Nordisk. I må gerne komme med konstruktiv kritik, for jeg vil virkelig gerne ind. Det skal så lige siges, at jeg er ikke færdig med den endnu, men hvis i har nogle forslag hvad je... -
Ejefald
ForumindlægHej. I nogen af de følgende sætninger, er der fejl og jeg skal placere de manglende apostroffer. Så det kunne være ret. Hvis nogle vil se om jeg har lavet dem rigtigt. 1. The boys are singing a song 2. Have you seen john's new bike 3. All the girls' dresses were red 4. He... -
Valg af videregående studie - Oecon, Jur eller Merc fir
ForumindlægSom overskriften siger så omhandler dette topic ovenstående studier på AU. Jeg står som så mange andre unge, og ikke aner mit levende råd mht. valg af studie, dog er jeg sikker på det skal være i en samfundsfaglig og/eller økonomisk retning, da jeg har en stor interesse for det samfundsfaglige... -
Fagprøve som revisorelev-budgettering
ForumindlægJeg skal igang med problemformuleringen til min fagprøve, og min chef synes jeg skal skrive om budgettering, da det er noget jeg har arbejdet med under uddannelsen, samt noget jeg finder interessant. Nu er det store spørgsmål så, hvordan får jeg taget hul på bylden? Jeg kan simpelthen ikke ... -
Macbook Pro Retina brugbar på uni?
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på uni næste år, og kunne i den anledning godt tænke mig at anskaffe mig en ny bærbar. Jeg har altid været Windows-mand, men den nye bærbar skal selvfølgelig være en ultrabook, og her må jeg ærligt indrømme, at det primært er Macbook Pro med Retina-skærm som tiltaler mig me... -
Vektorprodukt.
ForumindlægHey alle. Jeg har brug for noget hjælp, da et bevis er ved at tage livet af mig :) I stedet for at skrive det, da der er tegn jeg ikke kan finde, har jeg et link til min mat bog: http://mata3stx.systime.dk/index.php?id=598 Det er bevis for formel 5.1 Der står : "Vi skal vise, at denne ... -
Formidling
ForumindlægJeg skrev for et par dage siden en aflevering i matematik. Jeg fik det tilbage, hvor jeg fik en kommentar om at jeg skulle arbejde med min formidling. Jeg synes dog selv at jeg brugte meget tid på at forklare det, men alligevel, atter igen, får jeg den kommentar. Jeg har prøvet at svare på min ... -
Hvad gør man hvis man ikke har nogen penge?
ForumindlægTja. Overskriften siger næsten det hele... Hvis man som studerende eller kontanthjælpsmodtager eller bare en ganske alm. arbejder ikke har nogen penge tilbage (lad os sige, d. 15). Personen har ingen penge til mad resten af måneden... Hvad skal disse personer gøre? Må staten gerne bare lade dem... -
Hvorfor stemmer folk, som de gør?
ForumindlægJeg har en tabel, der viser hvor mange % af de forskellige samfundsklasser, der stemmer på hvad. Med samfundsklasser menes flg stillingsbetegnelser: Højere funktionærer, lavere funktionærer, privat ansat funk, off. ansat funk, arbejdere, privat ansat arbejdere, off. ansat arbejdere, mænd og kvind... -
Skal Tyrkiet optages i EU?
ForumindlægDet er vist den helt store debat for EU-interesserede lige for tiden.Hvad synes alle de kære debattører herinde, der skal ske med Tyrkiets og dets optagelse i vor Europæiske Union?Personlig håber jeg på, at landet bliver optaget inden for en overskelig årrække.For det første har man allerede love... -
Hvordan sikre man sig gode penge?
ForumindlægHejsa. Jeg spørge måske lidt dumt og kun fordi jeg er nysgerrig men, hvordan sikre man sig gode penge? Altså hvis man er villig til virkelig at arbejde meget eller hvis man starter sit eget firma? F.eks at være advokat er jo et godt arbejde hvis man kun vil have penge men er der noget bedre? Mvh ...
