Søgning på: fransk noter. Resultater: 13861 til 13880 af 19217
-
Historieeksamen: Menneskerettigheder Og Folkemord
ForumindlægDav! Jeg har studentereksamen om Menneskerettigheder Og Folkemord, og jeg skal fremlægge om emnet i morgen. Mit ambitionsniveau er ikke just tårnhøjt, men jeg føler stadigvæk ikke helt, jeg kan være mit nuværende projekt bekendt, så hvis der er nogen, der har et forslag eller to til problemstilli... -
Differentielregning - Er dette rigtigt?
ForumindlægHej, jeg sidder med vehæftet opgave. Kan det godt passe at resultatet bliver -14 + 2h? -
halvårig rentetilskrivning
ForumindlægEt beløb på 4500 kr. sættes i banken, der forrenter det med 4,2% p.a. Hvor meget står der på kontoen efter 7 år, når a) Banken tilskriver renten helårigt? 4500*(1+0.042)7 = 6001.87 Efter 7 år med en helårigt rentetilskrivning vil der stå 6001,87 kr på kontoen. b) Banken tilskrive... -
1.g
ForumindlægHvad lærer man generelt i 1.g altså fysik/kemi. -
Eksponentiel funktion.
ForumindlægHalløj ;) Er der nogen der ved, hvordan man kan bestemme en forskrift for en eksponentiel aftagende funktion, hvis man kun får oplyst at den går gennem et punkt fx. P (4,200) og en halveringskonstant? -
Forsøg? dispositioner?
ForumindlægEr der nogen der har nogle der har nogle gode fysikforsøg man kan bruge til eksamen (FSA)? og evt. nogle dispositioner eller andet brugbart? noget der måske giver lidt ekstra point hos censor? (magnetisme, elektromagnetisme, Induktion, Elektrisk kredsløb, Atom- og kernefysik, radioaktivitet, luft... -
Matematik spørgesmål
ForumindlægBiler i Danmark kører i gennemsnit 15.000 km om året. Passer det så, at hvert hjul foretager ca. 7,5 mill. omdrejninger om året? Hjælp!!! tak på forhånd :-) -
Forkort brøk
ForumindlægJeg skal forkorte brøken ((1+9b2+6b)*(1-9b2))/((1+3b)^3) Jeg ved godt at svaret er 1-3b, men jeg har ingen ide om hvordan man finder frem til denne løsning. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd, tak -
Haster
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen imorgen den 10 juni i samfundsfag og mangler at få styr på den scandi, Amri og den tyske model. Hvad går de ud på og hvad kan man bruge dem til? Plizzz hjælp mig.. -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
øknomiske mål eksamimorgen
Forumindlæghej hvad er kort øknomiske politiker hvad er økonomsike mål har eksam imorgen håber for svar -
Essay om frihed
ForumindlægHej! Jeg skal lave et essay om frihed. Nogen der har lavet noget lignende eller kender nogen gode artikler jeg kan læse. Vil gerne debattere med mig selv. Er vi overhovedet så frie som vi tror? -
Efterskole i 9. Klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem. Jeg vil gerne på efterskole i 9. klasse og jeg går i 8. klasse nu. Min far gider ikke betale for efterskolen.... laaang historie, så det er lige meget. Vi har regnet ud at det vil komme til at koste oppe omkring en 50.000 kr. for et år på efterskole... -
Den nordiske velfærdsstat - problemformulering
ForumindlægJa, jeg sidder som en del andre de her dage og forbereder Historie eksamen der skal fremlægges imorgen kl 13, og er i den forbindelse rendt ind i lidt problemer med min problemformulering. Som nævnt i overskriften er emnet den nordiske velfærdsstat, og indtil videre har jeg følgende problemstilli... -
Superelever dropper ud af studiet
ForumindlægMed tårnhøje karakterer fra gymnasiet blæser de direkte ind på lægestudiet på kvote 1. Men hver fjerde af dem dropper ud igen - de fleste inden for det første år. Overraskende tal viser nemlig, at studenterne med de højeste karakterer ikke altid er dem, der er bedst til at bide sig fast i et univ... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro... -
nirvana=livshjulet
Forumindlæghej vil lige høre, er livshjulet kaldes det samme som nirvana, men bare nirvana på buddisme. hvad bruger man nirvana til? -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Eksponentiel udvikling - hjælp please!
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg siddet i et stykke tid med denne opgave, og jeg har brug for hjælp! Jeg skal tage udgangspunkt i denne forskrift: y = 4,6*1,15x -> y = b*ax Men jeg forstår ikke, hvilken metode, jeg skal bruge for at kunne udfylde felterne i tabellen? Kan i hjælpe?
