Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14041 til 14060 af 17400
-
Beregning af sider i trekant
ForumindlægHej Jeg har lige været syg og desværre gået glip af nogle matematiktimer. Jeg har fået en aflevering, som har nogle opgaver som jeg ikke lige kan gå til, pga jeg ikke var der i de timer, hvor de blev gennemgået. Den lyder sådan: 1) Beregn siderne a og b samt vinkel B når A = 40 og c=25. Det er ... -
ligning
ForumindlægHej, Har fået til opgave at løse en ligning, men kan ikke finde ud af det, selvom jeg nu har siddet i ret lang tid og prøvet og prøvet og prøvet og prøvet... Fik jeg sagt prøvet? Ved godt at siden ikke skal buges til at få sine lektier lavet for én, men kan virkelig ikke komme videre med min afle... -
Parallelkoblinger!
ForumindlægHjæælp sidder med fysik aflevering i El lære. Opgaven: "Et element med en elektromotorisk kraft på 4,5 volt og en indre resistans på 0,2 ohm forbindes med to resistanser R1 på 20 ohm og R2 på 50 ohm i en parallelkobling" Jeg har først udregnet alle opgaverne i en serie kobling, hvil... -
a & b, HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder med matematik aflevering og skal lige bruge lidt hjælp :-) Opgaven lyder: Bremselængden y(målt i meter) for en lastbil er givet ved: y = b*xa Hvor farten (målt i km/t) Når lastbilen kører med 60km/t, har den en bremselængde på 26 meter. Hvis lastbilen øger sin hastighed me... -
Reducer og isoler
ForumindlægHej alle derude! Jeg sidder her med en matematik aflevering og er gået lidt i stå med følgende to opgaver: 1) Reducer udtrykket = a2+b3+a1,5 *aminus 0,5 b minus-2 Hvordan skal man reducere dette udtryk? Jeg kan ikke rigtig komme igang m... -
Differentialregning
ForumindlægHej allesammen! Har lige et spørgsmål angående en aflevering til i morgen. Jeg har en funktion med ligningen f(x) = 2/x+3x. Bliver så bedt om at skitsere den, hvorved jeg kan se, at den IKKE er kontinuert, så der er altså heller ikke differentiabel. Skal nu bestemme differentialkvotienten for f... -
Bestem a, b og c i et andengradspolynomium
ForumindlægJeg har en matematik aflevering hvor der er en opgave som bliver ved med at drille mig... opgaven lyder således: Et andengradspolynomium f er bestemt ved: F(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5 Bestem tallene a,b og c?????????? Jeg tror at man skal fakt... -
Trekanter uden hjælpemidler
ForumindlægHejsa :) Sidder med en matematik aflevering som skal regnes uden hjælpemidler (sidste års eksamenssæt), og kan ikke finde ud af resten af opgaven. Opgaven lyder: "På figuren ses en retvinklet trekant ABC. Fodpunktet for højden på siden AB benævnes D. a) Bestem AB, CD og AD." (Opgave... -
Vektorer - Beregn vinkel mellem vektorer!
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og synes noget af det er så svært at forstå. håber der er nogle der vil hjælpe Der er givet to vektorer a= 5,-2 og b= 2,1 a:Beregn vinklen mellem a og b (den har jeg lavet og fik den til at give 45,44 grader) b: Beregn vinkel mellem a og a+b c: beregn vink... -
Hvorfor se preocupara?!
ForumindlægHej! Jeg har en spansk aflevering, hvor jeg skal begrunde hvorfor de forskellige tider er benyttet til verberne. Jeg sider dog med en sætning, som jeg ikke helt kan finde ud af hvorfor er skrevet i imperfektm konjunktiv: "Le dijimos que no se preocupara" Hvorfor står "preoc... -
Mat hjælp! Mat B1 ( HTX )
ForumindlægHej alle. Jeg er ny herinde og vil gerne have lidt hjælp med noget matematik. Jeg har fået nogle opgaver i matematik for, og vi har fået aflevering for til på fredag i det. Opgaverne er : opg 8, 17, 19, 20 Opgaverne findes i: Kapitel 2, Ligninger og Uligheder. Nogle der kan hjælpe mig? Jeg e... -
Funktionsudtryk ?
ForumindlægHejsa.. jeg er næsten færdig med min store matematik aflevering til imorgen. Men på den sidste side de 2 sidste opgaver kan jeg ikke finde ud af. Det drejer sig om denne side: http://peecee.dk/?id=16217 Opgave c og d. Jeg ved det er noget med at man skal lave noget X=(og så noget fra opgave a og... -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægJeg sidder her og laver fysik/kemi-aflevering og har egentlig et lille problem... Jeg er i gang med at skrive om elektrisk induktion og er noget til et sted, hvor jeg skal skrive om induktionsstrømmens retning, og jeg er kommet så langt, at jeg har skrevet, at hvis man har et voltmeter med en til... -
Tanjengesn ligning i et givent punkt ved brug af CAS
ForumindlægJeg sidder med en aflevering hvor jeg ved hjælp af et CAS-værktøj skal finde ligningen for en tangent i punktet P(-1,f(-1)) for kurven f(x)=3xe^x-e^x Jeg har prøvet at sætte ligningen ind i Y= editor på min TI-89 men når jeg går ind i graph siger den at ligningen er 'undefined' er der nog... -
matematik - reducere!!
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp med en aflevering. jeg er lidt lost med hvordan jeg skal "gribe" dem an? nogle som vil hjælpe mig med de 4? (: 1. 2(a + b)^2 - 4b(a - b) = ? 2. (3x + y)( 3x - y) - (3x+ y) ^2 + 6xy = ? 3. a^7 * (a^ -2 )^3 * kvadratrod 16a = ? 4. 3a^2 * a^ -3 *... -
Differentialregning, bestem f'(x)
ForumindlægJa, jeg troede at jeg havde nogenlunde styr på differentialregningen, og så får vi vores første aflevering i stoffet... For det første er jeg i tvivl om begrebet f'(x), jeg ved ikke hvad det betyder. Er det bare et tilfældigt punkt på grafen? Opgaven lyder sådan: Givet funktionen f(x) = -x2 +... -
Ligninger med brøker - 1.g'er i knibe!
ForumindlægHej alle, jeg er lige startet på gymnasium, og har matematik på B ( øv :( ). Nå, men jeg har en aflevering, og det går meget godt, men jeg er stødt ind i noget jeg aldrig har mødt før, nemlig ligninger med brøker på begge sider. Det er fx. 5 7 8 ... -
Antal uger = x
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med årets sidste aflevering og mangler kun én opgave som jeg bestemt ikke kan finde ud af, så håber i kan hjælpe. A og S vil ud at rejse sammen. A har 2000kr. og S har 1250kr. S synes, at de skal vente med at rejse til de har lige mange penge. S sparer 175kr. op om ugen og... -
HASTER- NEARER TO OVERCOMING- NOGEN DER HAR?
ForumindlægKære alle :) Jeg skal aflevere engelsk aflevering nu her på mandag d. 26. sept, og har slet ikke tid eller overskud, er der nogen som skulle have en opgave besvarelse til "NEARER TO OVERCOMING" i engelsk A. det var vist eksamensopgave sidste år på HH opgaven består af et manuskrift og ... -
Isoler x med brøk
ForumindlægJeg sidder og laver aflevering og kan ikke huske noget om hvordan man isolere x når der er en brøk i. a) y(1/x+2)=3 b) y(x/y+y)=1/z c) a/x+2=1/x Hvis jeg tager udgangspunkt i (a), er det så 1/x y + 2 y = 3 y1/x + 2y = 3 y1/x = 3-2y y= (3-2y)x x= y1/3-2y ?
