Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14041 til 14060 af 36004
-
VIGTIGTTTTTTTTT
Forumindlæghej, jeg skal lave en aflevering om ligninger, og jeg er stødt på en opgave som jeg ikke helt kan løse 2x-2=10 kan kun få den til 8, men svaret er 6, hvordan løser jeg den med MELLEMREGNINGER eksempel den skal løses som: x+3=5 x+3-3=5-3 x=2 -
Potensfunktion
ForumindlægJeg er igang med at læse om potensfunktioner og læser flere steder på nettet den samme sætning: "Når x bliver ganget med k , så bliver y ganget med k" Jeg forstår det ikke, er der nogen som kan give et eksempel med en funktion og nogle tal og som er blevet formuleret på samme måde so... -
sandsynlighed og stokastisk variabel X
ForumindlægHej Er der nogle, der vil forklare stokastisk værdi og hvordan an bruger disse værdier til at kunne beregne en sandsynlighed, da min lærer ikke kan forklare det på en måde som jeg kan forstå. I den sammenhæng er der så nogen der kan forklare/vise hvordaqn jeg løser a og b i sådan en opgave her, ... -
Aldehyd
ForumindlægJeg skal beskrive hvad et aldehyd er og give et eksempel på et aldehyd. Jeg har fundet ud af at processen fra methan til methanal indgår der et aldehyd, men jeg forstår ikke processen og har svært ved at skrive reaktionen -
integration ved substitution
Forumindlægmåske firkantet spørgsmål men hvis formlen siger ∫f(g(x)) * g'(x) burde dette eksempel så ikke også hedde ∫ (2x+1)3 * 2 i stedet for bare ∫ (2x+1)3 ? -
Potensfunktioner: b?
Forumindlæghttps://www.youtube.com/watch?v=liB0kI1iegA Jeg har støt på forskellige definationer af en potensfunktioner. Nogle steder kan jeg læse at b, sagtens kan være posetiv og negativ. Imens i noget undervisnings materiale (jf. overstående link.) Får indtrykket af, at b>0. Håber der er nogen, der k... -
fremgangsmåder til at finde tangenten til grafen for en differentiabel funktion
ForumindlægHej alle sammen. Spørgsmål: "Gør rede for to forskellige fremgangsmpder til at finde tangenten til grafen for en differentiable funktion. Illutrér med et ekspempel med en ikke-lineær funktion." Jeg har som sagt det her spørgsmål til matematik b niveau, og jeg er lidt usikker på om ... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Hvordan virker Urkund?
ForumindlægPå mit gymnasium bruger vi programmet urkund til at tjekke vores opgaver igennem? men er der nogen, der ved hvordan det fungerer? Altså tjekker den ALT på hele internettet, eller er det kun sider som for eksempel studieportalen? Og er det så ikke noget med at læreren får det procentmæssige tal t... -
Tricky oversættelse af et par sætninger
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en tysk stil, og jeg har skrevet noget ned på dansk, som jeg gerne vil have overstået. Det behøver altså ikke oversættes direkte, bare betydningen er den samme. OBS: Undskylder jeg har postet denne før, men jeg fik ikke noget svar, og jeg er virkelig i problemer. DANSK: R... -
Afstand mellem cirkel og linje
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mundtlig eksmane mat a, og er i tvivl om, den del af vedhæftede, der handler om at at udlede cirklens ligning og redegøre for mindst to måder til at finde afstand mellem cirklen og en linje, der ikke skærer cirklen. Vi har ikke haft det i undervisningen (online vuc)... -
Ligninger og de 4 regler
ForumindlægI forhold til ligninger har vi lært på mit hold 4 regler til at løse dem: Regel 1: Man må lægge samme tal på begge sider af lighedstegnet. Regel 2: Man må trække samme tal fra på begge sider af lighedstegnet. Regel 3: Man må gange med samme tal på begge sider af lighedstegnet(dog ikke med 0) ... -
Konjuktiv hjælp. det haster!
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at oversætte disse sætninger fra dansk til tysk, med henblik på konjunktiv. er der nogle der kan hjælpe mig med dem, og forklare mig hvorfor det er og hedder sådan på tysk? Hvis jeg havde råd, ville jeg rejse til Afrika. Hvis jeg havde haft råd, var jeg forlængst... -
90ernes tendenser
ForumindlægJeg er ved at skrive en stil, hvor jeg bliver konfronteret med denne problemstilling: "Hvordan tager man ansvar for sig selv og andre i en verden, der læner sig op af udvendige værdier" Jeg kunne i denne forbindelse godt tænke mig at høre jeres mening. Jeg har forstået spørgsmålet såled... -
Dansk terminsprøve :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal imorgen til terminsprøve i dansk. Jeg har tænkt mig at vælge essay eller nyhedsartikel, og det ville være en stor hjælp hvis nogle kender nogle gode tips. Har ledt på internettet og kigget i mine ældre "stile" -Magnus ;) -
Er der nogle fejl ? - haster :)
ForumindlægHej alle sammen :) vi har fået til opgave at skrive en tysk stil om Milena Moseres " Der Mord im Zug". jeg har besvaret opgaven, men er usikker på om der er nogle grammatiske fejl, hvis der er nogle derude som lige vil tjekke den ville det være super. På forhånd tak :) -----------------... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
essay
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er igang med at skrive et essay omrking "menneskets forhold til fakta og fiktion", hvilket jeg synes er virkelig svært. Vi skal også have fodnoter med og har fået 4 bilag som skal være med i essayet. 1. Helle helle "en stol for lidt. 2. forfatter jørgen let... -
hjælp til en lille oversættelse
Forumindlæghej derude :) jeg skal snart til mudtlig engelsk , og derfor har jeg lavet et lille oplæg til nogle sætninger som jeg kan sige.. men da de kun giver ekstar point hvis grammatikken er i top, ville jeg høre om der er nogle som kan hjælpe med oversættelsen mvh :) Jeg har fået teksten … Som ... -
Kan det og sin være grundled?
ForumindlægF.eks. “Hans far bor i USA sammen med sin nye kæreste.” Kan “sin” være et grundled? Endnu et eksempel er “Monsteret er en del mindre uhyggeligt end det fra hans mareridt.” Kan “det” være et grundled?
