Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 14081 til 14100 af 15240
-
Flabede brugere
ForumindlægHej jeg har været aktiv herinde på en anden bruger i noget tid. Jeg har ikke lyst til at den bliver sat i bås af andre brugere. Jeg synes at nogen brugere er rigtig tarvelige mod andre. Jeg tror folk som stygotius og justitia ikke forstår at vi mangler hjælp og ikke en besked som beskriver hvor ... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Besøg i fængslet - dansk skriftlig eksamen 2007
ForumindlægJeg så i et af indlæggene herinde hvor i kort havde snakket om emnet 5. der hed Besøg i fængslet. Jeg diskuterede med en af mine venner om at jeg-fortælleren sad i døren med håndjern på der hvor han opdagede den arresterede mand som gav ham den havle cigar. Havde jeg-fortælleren virklig håndjern ... -
Geometri og lineære ligningssystemer
ForumindlægJeg har følgende opgave: For et tal a ∈ R er der i et sædvanligt retvinklet (x,y,z)-koordinatsystem i rummet givet fire planer α1, α2, α3, α4 ved ligningerne: α1: α2: α3: α4: Find den værdi af a for hvilken fællesmængden... -
En dygtig person
ForumindlægHej, er der en dygtig person som kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg ved at: og -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
Differentialregning
ForumindlægHej alle, af alt nysgerrighed, vil jeg gerne vide, om denne opgave er løst korrekt. Det handler om at differentierer en sammensat funktion, og det kan I, se, hvordan jeg har gjort, ved at klikke på den vedhæftet fil! Der er en tråd, som handler om dette: https://www.studieportalen.dk/forums/thre... -
En funktion f er bestemt ved
ForumindlægHej. jeg har meget svært ved denne opgave, er der nogen, der kan hjælpe? En funktion f er bestemt ved f(x)=18ln(x)−x2, x>0. a) Skitsér grafen for f . b) Bestem f ′(x) , og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f (1)). c) Bestem monotoniforholden... -
Hjælp til titreringsopgave
ForumindlægEtiketten er faldet af et kemikalieglas, som vides at indeholde et rent hydrat af natriumcarbo-nat. Stoffet analyseres derfor ved titrering med saltsyre med henblik på en bestemmelse afvandindholdet, idet 304,6 mg af stoffet forbruger 21,17 ml 0,1004 M saltsyre: CO3 2– + 2H+ → CO... -
hjælp til rettelse
ForumindlægHej alle sammen , Jeg er i gang med at skrive en annonce på tysk , da jeg ikke så god til tysk har jeg førsøgt at skrive en annonce , Det vil være stort hjælp hvis i bare lige hurtig gerne vil rette. På Forhånd tak :) ps. Har den også på en dansk version, hvis det bliver for svært til at forstå ... -
tredjegradsligning Omar Khayyam
ForumindlægHej alle Er der nogen der kender til det geometriske bevis af tredjegradsligningen, som er vist af Omar Khayyam? i bogen "kommentarer og kilder til ligningernes historie" skal man vise, hvordan man komme frem til ligningen x^3+p^2x=q vha egenskaberne fra cirklen og parablen? håber nog... -
Ødelægger nydanskere DK?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en projektopgave, og kunne derfor godt tænke mig at få en debat i gang. Jeg synes tit jeg hører folk sige at nydanskere burde tage tilbage til deres hjemland, fordi man slet ikke har brug for dem til at ødelægge DK. Og så ville jeg bare høre om folk mener det? og h... -
funktion
ForumindlægHvordan kommer man fra f(x)=200/x*1000+½*x*20 til f(x)= 200.000*1/x+10x Vh. -
Cons & Pros til KU og AU
ForumindlægHej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø... -
Bestem ekstrema og monotoni forhold for f
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=x^(4)+((4)/(x)), x>0 a) Bestem monotoniforhold og ekstrema for f. Det oplyses, at linjen med ligningen y = 31x − 44 er en tangent til grafen for f. b) Bestem koordinatsættet til røringspunktet for denne tangent. Nogen der kan hjælpe? -
Udregning af ligevægtskonstant
ForumindlægHej jeg har to opgaver jeg har svært ved. Facit er hhv. 100 og 36 men jeg får noget forkert. Og jeg bruger endda formlen for ligevægtskonstanten men noget må jeg jo gøre galt. OPG.1: I2 er som regel lavet i en vandig opløsnng KI hvor følgende ligevægt indstilles: I2 (aq) + I- (aq) I3- 2.5... -
Mit liv sværste spørgsmål
Forumindlæghej hvad er 1+1(er til examen) håber du kan hjælpe.
