Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14441 til 14460 af 19479
-
Gramatik Regler
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige nu og forbedreder mig til en engelsk mundlig eksamen hvor jeg har fået til opgave at oversætte en tekst fra dansk til engelsk med særlig henblik på gramatiske regle på følgende sætninger: 1) Stigende salg af økologiske produkter --> Increasing sales of orga... -
differentialkvotienten?
ForumindlægHej er der nogen der kanhjælpe mig med at gøre rede for begrebet differentialkvotient? -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
Invers funktion
ForumindlægHej med jer, Lige umiddelbart har jeg ingen idé om, hvordan jeg skal bestemme f-1(4) Kan I hjælpe? :) Tak på forhånd -
KL § 16 stk. 1, 3 pkt.?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare KL § 16 stk. 1, 3 pkt. om modregning? HVornår kan der ske modregning? -
Gamle digte ! HJÆLP !
ForumindlægHeej, jeg har fået en digt som jeg skal analyser men kan ikke rigtig forstå den 100 % Du deylig Rosen-Knop! Lad mig dig ret betragte! Hver Mand maae dig jo agte, Naturen har nedlagt 5 Hos dig al Konst og Pragt; De fiine farved' Blade, Os i Uvished lade, Om ey en ziirlig Dragt Indtager m... -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om denne opgave: Der skal udvælges 4 personer som repræsentanter for en klasse Der er i alt 12 elever i klassen 5 piger og 7 drenge Bestem sandsynligheden for at repræsentanterne for klassen bliver 3 piger og 1 dreng -
Springes bindingerne i Saltsyre i en vandig opløsning ikke altid?
ForumindlægJeg gør lige opmærksom på at jeg er ny udi at begå mig med at udregne tilvækster i Gibbs energi JEg har kastet mig over hydrogenchlorid i vand Ved ca. 25 grader som det ses af vedhæftede får jeg en lille molar tilvækst i Gibbs energi på 0,4 kJ/mol Som jeg har forstået det så vil reaktionen ik... -
Kikimora - Notater/referat
ForumindlægHej :))) Nogen der har notater - referat af novellen "Kikimora" som er skrevet af Jean Rhys:) På forhånd tak :) -
Redegør for sammenhængen mellem 10-tals logaritmen og 10^x
ForumindlægRedegør for sammenhængen mellem 10-tals logaritmen og 10^x Nogen der kan forklare det? -
Vektorer i planen
ForumindlægKan nogen forklare hvordan jeg skal løse denne opgave? Helst med noget forklarende tekst, ikke nogle svar pls. Mange tak på forhånd! Opgaven er vedhæftet som et billede. -
oversættelse dansk-engelsk
Forumindlæghej folkens . kan en hjælpe mig med at oversætte følgende tekst: I år er der verdensmesterskab i fodbold i Japan og Korea og alle elsker jo fodbold. Aldrig før har jeg set så mange TV-reklamer og informationer om en begivenhed. Alle aviserne og ugebladene er fyldt med artikler om de utroligt ber... -
Hjælp til kemieksamen! NaHCO3
ForumindlægHej Jeg skal til min eksamen (kemi C, stx) kommentere på denne reaktion: HCO3^- + H3O^+ (aq) ->CO2 + 2H2O Spørgsmålet høre ind under hovedspørgsmålet som omhandler stoffet NaHCO3 - hovedspørgsmåls formuleringen er vedhæftet. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal sige - skal jeg kommentere... -
Løs fjerdegradsligning
ForumindlægBestem samtlige rødder i polynomiet Px x( )= 100 x^4 + 900 x^3 - 2300 x ^2 - 900x + 2200 Jeg ved jeg kan løse den på lommeregneren, men ellers er jeg på bar bund. Hvad skal jeg gøre? -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg ... -
Afstem reaktionsligning. HJÆLP MIG
ForumindlægHej . Hvordan afstemmer jeg følgende reaktionsligning som foregår i en sur opløsning? I- + Cr2O72- -> I2 + Cr2+ -
produktregel sandsynlighed
ForumindlægKan den bevises ud fra mere generelle principper? Jeg har aldrig rigtig set det, så jeg går ud fra den er et aksiom? I det hele taget er jeg lidt på bar bund i forhold til hvad de grundlæggende principper i sandsynlighedsregning er. Man vil gerne have at summen af sandsynligheden af alle udfal... -
Er der nogle der vil hjælpe mig med at forstå spørgsmålet
ForumindlægHvilke enzymer hjælper med nedbrydningen i fordøjelsen af enten kulhydrater, fedtstoffer eller proteiner? betyder det at jeg skal finde frem til hvilke enzymer der nedbryder kulhydrater, fedtstoffer samt proteiner. TAK -
Medicin eller tandlæge ??? hjælp
ForumindlægHej jeg 24 og er tandlæge studierne på KU. Jeg er færdig med min bachelor i odontologi og skal begynde på min kandidat og nu har jeg fået plads på medicin på KU, jeg ved ikke hvad jeg skal vælge nu??? jeg har altid ønsket mig at være læge, og det at jeg er kommet ind på tandlæge studiet var en... -
Matematik A
ForumindlægHej! Jeg har virkelig svært ved ubestemte integraler og sidder netop med en aflevering, hvor der er to af disse i. Den ene er ∫(x^5+2)dx og den svære: ∫3x^2e^((x^3)+1) Er der nogen, der kan hjælpe mig med disse?
