Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14541 til 14560 af 23489
-
linære 1. ordens differentialligninger.
ForumindlægFørst et lille spørgsmål. Kan man lave y.mærke i mathcad når man kan på en ti-89? Evt hvordan. Så til selve spørgsmålet. Synes selv jeg er kommet hen til nogle svære nogle. http://Billedeupload.dk/showpic-1346.jpg Her er de så. Er der en der kan fortælle mig en nem og forståelig metode til at ... -
kig her haster
Forumindlæghej folk!! nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? billøftet i eksemplet Billøftet på autoværkstedet er en stærkt forenkelt udgave af hvordan et billøft fungere- beregn hvor meget bilen hæves hvis det lille stempel presses 50 cm ned. pumpen kan her ved hjælp af ventilerne 1 og 2 pumpe mere o... -
Differentialligning
ForumindlægHello! Jeg har lige en lille opgave, som jeg forstår, men ikke kan løse. En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, det vil løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratro... -
havde og uden for.
ForumindlægHej jeg sidder her og føler mig lidt dum. så jeg håber i kan hjælpe. Jeg skal oversætte en lille tekst til tysk, men jeg kan bl.a. ikke finde ud af hvordan jeg skal oversætte 'uden for' altså: Han havde boet i en landsby uden for Berlin. Desuden kan jeg ikke finde ud af at oversætte ... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som jeg håber I kan gi' et lille hint til. Jeg er ikke den store kemi begavelse, så jeg håber I vil være lidt detaljerede;) OPGAVE 1 Dansk marmelade pH = 3,1. Engelsk marmelade pH = 3,6 Benzosyre anvendes til konservering af marmelade og har pKs 4,2. Beregn ... -
"Hjem til..."
ForumindlægHej allesammen :) Sidder lige og er i gang med en lille aflevering. Jeg skal blandt andet oversætte en sætning, hvor følgende er indeholdt: "...gik vi hjem til min mor." Jeg har slået flere ting op i Gyldendals Røde og er kommet frem til følgende forslag til oversættelsen: "...g... -
tysk rettelse - hjælp 3 linjer
Forumindlæghej nogen der vil rette dette lille stykke igennem for mig :D Berlin ist eine grosse deutschen Bundesländer und Deutschlands Hauptstadt. Berlin ist die zweite meist populär Stadt und die neun meist populäre urban area in die europäisch Union. Mit 3,4 Millionen Einwohnern ist Berlin die bevölke... -
Forklaring af differentiering
ForumindlægHej.. Har et lille problem med noget differentiering.. håber der er nogen der kan hjælpe. Har oplyst at en populations størrelse kan beskrives ved: N(t) = 200 / 1+19 * e ^ -0.1 * t Hvor t er større eller lig med 0 eller mindre eller lig med 100 Opgaven lyder at jeg skal gøre rede for at popul... -
eksponentielt
ForumindlægJeg har et lille problem med min aflevering jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse to opgaver. Figuren viser størrelsen af Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og i 1998. figuren viser at i 1986 bruger med 43.8 mia og i 1998 bruger med 88.5 mia b) Bestem, hvor store Danmarks udgi... -
Syre - base reaktioner
ForumindlægHej. Jeg er blevet i tvivl omkring nogle syre base reaktioner. HNO3 + H2O => NO3- + H3O+ Dette forstår jeg, men jeg bliver så i tvivl når spørgsmålene bliver H2SO4 + OH- => ? (bliver det så HSO4- + H2O+) H2O + CO3(2-) => ? O(2-) + H2O => ? Så har jeg et lille tillægsspørgsmål. ... -
bestem a.
Forumindlæghej. jeg har en lille opgave jeg sidder og kæmper med. håber der er en der kan hjælpe ville være kanon. ... formen af en skål med flad bund fremkommer ved en drejning på 360 grader om førsteaksen af grafen for funktionen: f(x) = x^(0.2)+a,x (tilhøre mængden tegn) [o;1] hvor a er positivt tal... -
monotoniforhold
ForumindlægHej igen :) jeg har lige denne anden opgave, der irriterer mig.. Det er en opgave uden hjælpemidler, så ingen lommeregner heller!! Jeg skal bestemme monotoniforhold ud fra denne funktion: f(x)=1/3x^3-2x^2-5x Så differentierer jeg den og får: f'(x)=x^2-4x-5 f'(x)=0 Den kan jeg simpelthen... -
At skrive essay?
ForumindlægHej, jeg har et problem med essay genren, eftersom jeg skal skrive mit første essay og ikke ved hvordan man gør. Hvis bare jeg kunne få lidt hjælp så vil jeg være meget taknemmelig. Jeg har til opgave at skrive et essay om unges alkoholvaner. Hvor jeg i mit essay skal overveje hvordan samfundets ... -
Finde de to ubekendte i ligningen: b*1^a=60 og b*4^a=30
ForumindlægHey venner ;) Jeg er stødt ind i et lille problem med matematikken, så tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig. Mit problem er at jeg har fået oplyst to ligninger, hvor jeg skal bestemme tallene for a og b. b*1^a=60 og b*4^a=30 Og jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal gøre det, så håbe... -
2 ligninger med 2 ubekendte, kritiske punkter. Hjæælp!
ForumindlægHej! Skal til mat eksame efter nytår og sidder med en opgave: 3x^2+2yx=0 x^2-2y=0 Disse 2 ligninger med 2 ubekendte kan jeg simpelthen ikke løse, heller ikke via ti-89, haf nemlig facit og får ikke de rigtige svar! Nogle som ka hjælpe med at finde de kritiske punkter for mig :( D... -
Oversættelse
ForumindlægHåber, at der er en venlig sjæle derude, der vil kigge en lille del af min oversættelse igennem :) ... die Umweltpartei „Die Grünne“, denen mit die Partei Bündnis 90 zusammenarbeiten. Es ist ein Verband von alternativer Bürgergruppe in der ehemaligen DDR. PDS (Partei des Demokratischen Sozialism... -
Hjælp 30+30*0+1
ForumindlægHej Jeg har et lille regnestykke som der skal regnes ud. Stykket hedder 30+30*0+1 er svaret a. 1 b. 31 c. 61 Som jeg regner det er det jo 30+30=60*0=0+1= 1 Så facit er a. 1 Men er det rigtig, da jeg har fået afvide, at man skal sætte det i parentes så stykket... -
Engelsk underemne!!!!!!!!!!help
ForumindlægJeg skal til i morgen have fundet et underemne til min synopsis. Underemnet skal være inden for, enten "Growing Up" eller "New York" (som er de to mest interessante overemner) PLEASE hjælp mig, er virkelig bare kørt fast .. her er en lille brainstorm: NEW YORK: -Metropolita... -
Funktion - forklaring
ForumindlægHej. Jeg har denne lille opgave: Intro: I stratosfæren kan trykket (målt i mb) for højder mellem 11 km og 25 km beskrives ved en funktion som er givet ved regneforskriften: f(x) = 226e^(-0.157(x-11)) hvor x angiver højden (målt i km.) Hvordan ville i gøre, hvis i skulle beskrive hvordan try... -
Info om matematisk model
ForumindlægHej. Jeg har denne lille opgave: Intro: Ved en kemisk reaktion mellem bromidioner og bromationer ændrer koncentrationen sig med tiden. Bromkoncentrationen kan i en matematisk model beskrives ved: f(x)=3,00-3,00*e^-0,01661*x f(x) er koncentrationen i mol/L og x er tiden målt i sek. Hvordan v...
