Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 14641 til 14660 af 178177
-
ligning.
ForumindlægEn "omdøbning af betegnelerne - hvordan kommer ligningen til at se ud: p=2ax og q=b og d=b^2 - 4ac. mit bud: 2ax + b = b^2 - 4ac ? -
Isolér d.
ForumindlægGodaften nubs ^^ Jeg har lige brug for hjælp til en ellers simpel ligning, men eftersom jeg er idiot og har en større opgave til mandag, som jeg også skal have lavet så needer jeg hlp - isolér d. a^2 + bd = c^2 -
indikator til forsøget med phoshporsyre
Forumindlæghvis jeg i forsøget har følgende ph ved følgende ækvivalenspunkter hvilke to indikatorer ville så være egnet: 1. ækvivalenspunkt: 4,62 2. ækvivalenspunkt: 8,99 ved godt det kan være phenolphtalein til 2. ækvivalenspunkt, men er usikker på om det skal være methylrødt eller methylorange i forhol... -
Hvor meget tjener Freja - matematik
ForumindlægFreja tjener 75 kroner i timen og er på arbejde 2 gange 8 timer. Begge gange får hun 2 af timerne 50 procent i tillæg. Tjener hun 1200, 1350 eller 1500 -
Mat opgave?
ForumindlægI et kordinats system er en linje l bestemt ved ligningen 3x+y+12=0 Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i punktet C(2,2) og som tangere i l. (x-2)^2+(y-2)^2 Men hvad radius ???//Mads... -
Omskrivelse til ellipse formel
ForumindlægHej Jeg har funktionen: f(x,y)=-0.04x^2+28x-0.09y^2+45y=6925 Som jeg gerne vil have i en typpisk ellipse formel, hvor f(x,y)=1 På forhånd tak -
Ligninger med potenser og rødder
ForumindlægHej alle, Jeg håber meget I kan hjælpe, jeg sidder lidt fast med disse ligninger, og jeg kan simpelthen ikke få dem til at gå op. 1) 2x2-3=9-x2 2) x3-12=20-3x3 3) 2√x+5=23 4) 2?x+10=74+?x Det er specielt 1 og 4 jeg har store problemer med. Min udregning for 2 og 3 (sig endelig ... -
Værdimængde
ForumindlægHejJeg har problemer med en opgave, hvor jeg skal bestemme værdimængden for en funktion.Funktionen lyder: f(x)= (x^2+1)/x^2+x+1Jeg skal kun bestemme værdimængden, håber nogen kan hjælpe :) -
Hjælp!!.
ForumindlægHeeej. Jeg sidder her og skal løse 3 ligninger som jeg ikke forstår hvordan man gør.. pleas pleas hjælp.. 5x^3+10x^2=0 x^3=15x^2 x^4= -27x.. Taaaak.. :) -
Diff. ligning..
ForumindlægDifferentier følgende: f(x) 3x-5/2x+8 , f´(x)(2x+8) * 3 - (3x-5) * 2 Og her går jeg i stå. Skal jeg gange henholdsvist 3 og 2 ind i paranteserne eller skal jeg prøve at omskrive dem? -
Faktorisering af polynomie
ForumindlægHej alle, Nu har jeg siddet med denne opgave, og jeg har kigget på lektieforum med samle emne, men jeg kan stadig ikke finde ud af denne opgave: Faktoriser følgende polynomie: ( - x^2 + 4) / ( 2x^2 + 2x - 12) -
Bestemmelse af punkt for tangent
ForumindlægEn funktion har forskriften: f(x)=kvadratrod(x) Tangenten til grafen i punktet P(a;f(a)) danner sammen med x- og y-aksen en trekant i 2. kvadrant. Bestem a, så arealet af denne trekant er 2. Hint? På forhånd tak! -
nye problemer
ForumindlægHejsa, Nogle der kan forklare hvordan min lærebog omskriver "linje 1" til "linje 2"? lambda^2 - 1,98lambda + 0,98 = 0 <==> (lambda - 1)(lambda - 0,98) = 0 -
hjæp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig hvordan man løser denne opgave: en funktion f er bestemt ved f(x)=2*x^-1 bestem ligningen for tangenten t til grafen for f i punktet p(2,f(2)) -
polynomier..
ForumindlægHejsa.. Jeg har fået denne opgave og jeg var der ikke den dag vi i klassen gennemgik det, så hvis der er nogen, der kan forklare mig, hvordan man løser denne opgave: Bestem tallet a, så 2 er rod i polynomiet: p(x) = x^2 + ax + 8 -
reducering af brøk c-niveau
ForumindlægVil meget gerne have hjælp til at reducere følgende brøker: (a^2 - 6a + 9) : (a^2 - 9) samt (3b - 3ab) : (5a - 5) Den sidste ved jeg giver -3b : 5 Men hvad gør man for at få den til det?? -
kan ikke se det for mig
ForumindlægJeg vil gerne faktoriesere denne: (9x^2y+15x^2)/(12xy^2-18x^y) = (3xy(3x+5y))/(6xy(2y-3x)) herefter kan jeg ikke se det for mig, for der står i min bog at det skal give: (3x+5y)/(2(2y-3x)) -
Påstande kreekt eller ikke korrket?
ForumindlægEr det korrket at 1 er korrekt, fordi/da grafen akærer ved ved -2 Hvad med den 2.? Den fostår jeg ikke Nr 3 må vel være korrekt på vegne af at det er en tredjegradsligning? -
Integration
ForumindlægD er arealet afgrænset af y = x^2 og x = y^2. Jeg skal genaflevere denne opgave og er lost i forhold til hvor jeg skal begynde. -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg ville hører om der en som kunne hjælpe mig med disse to regnestykker, med udregning: 1) (a - 2)(a + 3) 2) x2 + y2 + 2xy
