Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 14721 til 14740 af 179765
-
Parameterfremstilling - kurvens længde
ForumindlægHej alle Håber på lidt hjælp, da jeg ikke ved, hvad der menes med opgaven. Jeg skal beregne den eksakte værdi af kurvens længden. Fremgangsmåden er opgives, idet der står, at længden af kurven er bestemt ved: 2pi S kvrod((dx/dt)^2 + (dy/dt)^2) dt 0 (S står for integrale) Endvidere er det opgi... -
Differentialligning
ForumindlægHey Jeg har en opgave der giver lidt problemer (5162 i Eksamensopgaver på A-niveau). Her har jeg: dy/dt = k*kvadratrod(Y) Jeg har oplyst at vandhøjden er 0,5 m og k = -0,04. Jeg skal finde ud af hvor lang tid det tager at tømme vandbeholderen...?? Indtil videre har jeg fået: integral k dt = in... -
Fibonacci formel?
ForumindlægJeg har svært ved at få formlen til at stemme. F(n) = F(n-1)+F(n-2) F(2) = F(2-1)+F(2-2) giver 1, hvilket er korrekt. F(3) = F(3-1)+F(3-2) giver 3 og ikke 2, som det skal. F(4) = F(4-1)+F(4-2) giver 4 og ikke 5. Hvad gør jeg forkert? -
Omskrivning
ForumindlægHej, jeg forstår virkelig ikke hvad opgave 5.5 vil have mig til at gøre. Jeg har lavet opgave 5.4 om Lucca, men er virkelig i tviv omkring den med Frederikke. Håber der er en der kan hjælpe! Opgave 5.4 Lucca påstår, at der er i figur n er n + n + n + n + 4 røde kvadrater. Du skal forklare, ... -
Reducér (a+b)^2-2a(a+b)
ForumindlægJeg ved at (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab, men jeg er kommet helt i tvivl om hvordan man reducére resten. Er det 2a+2b+a^2+ab eller 2a^2+2ab - eller er jeg helt galt på den? -
log-ligning
Forumindlægaiuto?log(x+2)-log(x)=2<=>log((x+2)/x)=2<=>(x+2)/x=100også er d j pludselig kommer i tvivl.. -
Hjælp til ligninger med brøker!
ForumindlægJeg har brugt en del tid på opgaven, og kan ikke finde frem til det endelige resultat.... (x+1)2 - (x+2)(x-2) = x+3 _ (x-2)2 3 2 2 6 Hjælp please... -
Cirklers fælles punkter
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem de værdier af r, for hvilke cirklerne Cirkel 1: x^2+y^2=r^2 og Cirkel 2: x^2+y^2-4x-2y=5 Ikke har nogen fælles punkter. Ved ikke helt hvor jeg skal starte -
Kinematik
ForumindlægEn bil har en begyndelsesheastighed på 15m/s, og bremser med en konstant acceleration. Accelerationen har størrelsen 1,8m/s^2 indtil bilen stopper. -hvor lang tid går der inden bilen stoppe. -Hvor langt har bilen bevæget sig i dette tidsrum. så vidt jeg kan se i denne opgave, er V0=15m/s og a... -
Sterns teori - analyse
ForumindlægHvordan skal denne case analyseres ud fra Sterns teori. Den 20 måneder gamle Emil, bliver afleveret i børnehaven og siger til sin mor at hun skal gå, eftersom han har fået øje på noget sejt legetøj. Da moderen så begynder at sige farvel, vil Emil alligevel ikke have hun skal gå. Moderen bliver ir... -
Linjeskift, grundforløb og måske en lille fejl!
ForumindlægHej. Jeg skal til at begynde på Århus statsgymnasium efter sommerferien, så vi har jo fået en del breve her de seneste måneder. Problemet er bare, at jeg fik at vide, at jeg havde fået min 1. prioritet både skole og linje(Mat A Fys A (linje 7)). Så jeg fik brevet: "Tillyke, du har fået ... -
Hvor har i søgt ind? Spændt!
ForumindlægHejsa! Hvilken uddannelse har i søgt, og er i ligeså spændte som jeg selv!? :O -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Kronik - Hvaaaad?!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en kronik om Morten Sabroe: En luder steg af toget (kap. 6). Jeg har aldrig skrevet en kronik før (og jeg er 2.g'er :( ), så jeg skal lige have nogle ting på det rene. Må man gerne starte kronikken med at skrive et referat af den tekst man skal skrive sin kronik ud fra? ... -
vernisaage
ForumindlægHej. Er der nogen der har læst the short story "vernissage" af Claire Anderson-Wheeler.? Forstår nemlig ikke slutningen på den. Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak. : -
Nietzsche videnskabelig? HJÆLP !
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ved at forberede AT-synopsis og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man kan argumentere for, at Nietzsche er et videnskabeligt brud, men jeg SKAL finde ud af, hvordan.. Er der nogle, som har lært eller læst om Nietzsche og har nogle ideer? Svar hurtigst muligt.. ... -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
Hvorfor opfører vi os forskelligt ?
ForumindlægHjælp så er i søde (: -
Adgangskvotient 2010 (medicin)
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre jeres bud på, om adgangskvotienten vil stige, falde eller være stabil i år? Nu tænker jeg især på adgangskvotienten for lægevidenskab/medicin. På forhånd tak:) -
Samfundsfaglig og historisk metode fordele og ulemper
ForumindlægHej derude, Jeg sidder indenfor i dette gode vejr og laver AT som jeg skal op i på mandag :-) Jeg er nået til mit metode afsnit, som selvfølgelig er det mest vigtige og prængende indenfor AT. Jeg vil derfor høre om nogle kunne hjælpe mig med fordele og ulemper ved samfundsfag og hist...
