Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 14761 til 14780 af 18758
-
hvad er det
ForumindlægHvad er det lige man vil have mig til her:Løs ved beregning ligningen sinx=0,8 xE[0;2pi]Skal jeg tegne 0,717356 ind på en enhedscirkel og så skitsere området på den fra 0-2pi?Axell -
hjælp til en eksamensopgave mat
Forumindlæggodaften..jeg sidder med eksamensættet fra 2004 m hjælpemidler matematisk linie 3-årigt forløb til a-niveau.. det drejer sig om følgende:En familie af funktioner f_a er bestemt ved :f_a(x) = x^3+3x^2+(a+2)x+2aJeg har så bestemt monotoniforholdene for f_a når a = -11, ved først at finde den afledt... -
Hjææælp!!!!
ForumindlægJeg har en opgave der lyder!Et glas fremkommer ved rotation af en kurve omkring den viste y-akse.Forskriften lyder.g(x)=-400/x^2+25 4hvor alle målene er i cma) bestem volumenet i glassetb) bestem volumenet af væsken i glasset når væskehøjden i glasset er 6cmEr der nogen der kan hjælpe mig med ... -
Er det forsendt og bestille
ForumindlægHej. Jeg står i denne situation at jeg gerne vil bestille en studenterhue. grunden til at jeg ikke gjorde for inden var fordi jeg ikke har brug den, den betyder ikke noget for mig. Men da familien sagde om jeg havde bestilt blev de sur over at jeg ikke havde gjort det. Så for familiens skyld bl... -
varmetransmission
ForumindlægEr der nogen som kan redegøre for 1/(s1/λA+s2/λB) i formlen for varmestrøm http://peecee.dk/upload/view/165549 -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHey. First time user, so be gentle :)Jeg sidder med en opgave som skriver: f(x)=3,5*Sin(2x)+4og jeg er 100% i tvivl om hvordan man løser en sådanner opgave.Enhver hjælp er mere end velkommen -
procentregning
ForumindlægHejsa!Jeg står med et mindre problem, eller jeg ved ikke om det er et problem, men min lære vil nok blive mindre glad hvis jeg undlader at aflevere min opgave.Jeg skal aflevere en skriftlig opgave med en masse procent agtig regning, men jeg kan simpelhen ikke se noget logisk i det, når jeg ser på... -
Ideologi!!
ForumindlægHvad er Radikale Venstres,Venstres, Konservatives, dansk folkepartis og christ demokraternes Ideologi? -
overfladeareal
Forumindlægopg.5.040..En kasse uden låg skal være 1,6 gang så lang, som den bred, og dens rumfang skal være 150dm^3.Bestem kassens overfladeareal som funktion af x, når x er kassens bredde, målt i dm.Bestem kassens bredde, længde og højde, således af overfladeareal bliver midnst muligt....jeg ved ik helt hv... -
passer det ? f ´(x)
ForumindlægPasser dette? En funktion f er givet ved . f(x)=x^3-3x^2+4 Bestem f ´(x), og gør rede for monotoniforholdene for f f´(x)= 3x-2x+4 ??? synes ik det ser rigtigt ud :S -
Bestemmelse af koordinater til et punkt i et 3D koordinatsystem.
ForumindlægHej, har lidt problemer med opgave 1. d), ved ikke om der er nogle der har en fiks idé? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20102753%20%20htx111MATA25052011B60... -
Differentialregning - funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved 1/4x^4-2x^3+4x^2+3 a) Løs ligningen f'(x)=0 b) bestem montoniforholdene for f Er der en der vil være sød at hjælpe mig? Kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør :) -
differentialregning
Forumindlæghey folkens! Er lidt i tidsnød og sidder og fumler med en opgave fra eksamensopgaver i matematik. Der er vel ingen som har lavet opg. 5.038 og 5.052?? -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Gode tips til projekt?
ForumindlægNogen der har nogle gode tips til en projekt opgave? Så ville jeg blive meget glad. Det skulle jo ende op med er 12-tal. Vi har det: "Hvorfor sprøjter vi markerne med giftstoffer, hvis vi at det er farligt?" -
Areal af trapez
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til to matematikopgaver men jeg vil for overskuelighedens skyld dele dem i to indlæg. Det er opg. 7.b i linket. Jeg kan udmærket se, at man med pythagoras kan få kvadratroden af (4-x^2) men ved ikke hvor x+2 kommer fra. Jeg vil gerne have alle mellemregninger med, hvis noge... -
gaslov
ForumindlægHej er der en der vil være sød at hjælpe mig med noget gas lov. Jeg sidder og er ved at skrive rapport om gasser, men ved ikke hvad den lov jeg skal skive om hedder. De data der er ubekendte eller som vi ændre i vores forsøg er temperaturen og volumen. -
luftmodstand
ForumindlægHej.. jeg sidder lige med et problem. Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan måle luftmodstanden til et legeme, hvis man slipper det fra fx 14 meter og måler tiden det tog den?Altså først er der ligningen F = ½*cv*A*d*v^2Jeg har eksperimenteret lidt...Vi kender A, d men ikke v eller F... -
Biologi
ForumindlægHej Sidder med forberedelse til biologieksamen b-niveau.. Er der nogen der ved om man skal inddrage forsøg i mundtlig eksamen? For kan ikke få de forsøg vi har lavet ind i det emne jeg har trukket :s -
eksponentiel udv.. hjælp, mat eksamen..
Forumindlæghvordan ville i forklare... 1) begreberne fremskrivningsfaktoren og vækstraten i regneforskriften for en eksponentiel udvikling ? 2) hvordan man kan undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives ved en eksponentiel model ? (tror ikk helt jeg forstår det her spørgsmål :S , håber ...
