Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14861 til 14880 af 19441
-
Lagrangian
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave hvori jeg skal maximere "utility-funktionen". SKAL jeg bruge langraian-metoden til det? Income = $4800 Py = $8 Qy = 600 (hvis forbrugeren bruger HELE sin indkomst på denne) Px=$12,50 Qx=384 Hvordan finder jeg så maximum-consumption af denne? ... -
Polynomier af den tredjegrad.
ForumindlægHej folkens. Der er nogle ting, ang. 3. gradspolynomier jeg gerne vil vide, som jeg ikke kan finde på nettet. (der står ikke særlig meget om 3 gradspolynomier i min hovedbog) 1. Hvilken grafisk betydning har a. 2. Angiv forskrift for et tredjegradspolynomium, som opfylder a. a >... -
Einfach So! Side 40 opgave 20
ForumindlægDet vil bare være super skønt, hvis der er en der gider kigge på mine oversættelser. Opgaven går ud på at finde ud af om der skal bruges dürfen eller müssen. OPGAVE: Hvor (wie) hurtigt må man køre her? De må køre 80 km (i) timen, men det behøver de ikke!. I må køre nu, ellers når i det ikke... -
Hjælp til reducering
ForumindlægHejsa. Dette er mit første indlæg, og sikkert ikke det sidste. Er der én klog person som kan hjælpe mig med at reducere dette: 3a/(9a^2-6a+1)-2/(3a+1)+(3a-3)/(9a^2-1) Jeg kan omskrive noget af det med kvadratsætninger, men kan ikke komme videre. Filen jeg har vedhæftet ind... -
Bevis af sammensatte funktioner(hjælp)
ForumindlægJeg har kigget på denne her video: https://www.youtube.com/watch?v=yyxbnqvTY0o Har opskriver noget i slutningen som jeg har uploadet et billede af: https://imgur.com/a/XcsAKjl Hvad jeg ikke forstår er, hvordan vi får f'(y0)? Jeg forstår godt hvorfor vi får g'(x0), for her har vi differ... -
Klods hans & Klotte hans - forskellen
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle hvad forelskelsen mellem klods hans og klotte hans? -
Funktionsforskrift af parabel
ForumindlægJeg ved, at toppunktet er (3,2) samt skæringspunktet med y-aksen er (0,5). Nogen der kan hjælpe mig i gang? -
mortorvejen
ForumindlægHej :) Har svært ved opgaverne. nogen som vil hjælpe mig ? man kan se opgaverne i den vedhæftede fill -
kan ikke finde ud af at finde fortegnsudvikling, samt nulpunkter for følgende funktioner
Forumindlægjeg har nogle funktioner som jeg skal finde fortegnsudviklingen på, samt nulpunkterne. jeg kan læse mig til at lige præcis disse funktioner jeg har problemer med skulle være "lettere" at bestemme nulpunktet ved, fordi de allerede er "faktoriseret". umiddelbart får jeg re... -
Brugbare fysiknotater søges (folkeskoleniveau)
ForumindlægGodaften.Som overskriften lyder, søger jeg nogle brugbare 9.klasses fysiknotater. Grundet dette skyldes en ualmindelig dårlig folkeskolelærer; vi har intet lavet eller skrevet ned.Jeg har dog taget sagen i egen hånd og skrevet et par gode notater, men det er aldeles begrænset hvor meget støtte, d... -
Hvorfor er nogen bedre end andre???
ForumindlægJeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j... -
Stræbere
ForumindlægStræbere… sådan et dyr går i min klasse. Jeg vil betegne en stræber som en der får mere end 9,75 i gennemsnit, ikke medregnet eksamenskarakterer. Så, er DU er stræber?Jeg kan ikke rigtig forstå dem. Det er da okay at være god til 2-4 fag, men næh nej de vil være gode til ALT. I stedet på at brænd... -
Kvinden i samfundet og islam
ForumindlægEr der nogen som kan HJÆLPE??? Jeg skal skrive eksamensprojekt i religion og samfundsfag. Opgaven skal handle om kvinden i islam og samfundet. Nogen som har nogen gode omgaver eller henvisninger til hvor jeg kan søge mere viden om emnet? -
Kendis eller reaktionær?
ForumindlægVelkommen til min blog - godt initiativ fra Studieportalen at skabe et forum for debat omkring uddannelsespolitik. Jeg starter altså lige med en generel frustration over valgkampen.... Titlen, ja - det er ikke en afstemning, men åbenbart er det de to ting, der skal til for at trække mediernes o... -
Jura VS. HA (jur)
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet optaget på jura, som jeg helt sten sikkert ville ind på, og jeg blev så glad da jeg blev optaget, fordi jeg slet ikke vidste, om mit snit var højt nok. Nu er jeg dog lidt i tvivl om, om jeg skulle vælge HA (jur), fordi jeg altid har drømt om at bo i udlandet, arbejde i ... -
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
Sammenhæng mellem ...
ForumindlægHejsa. Nogen som kan give mig lidt inspiration til at forklare teoretisk, hvorfor der forekommer en sammenhæng mellem alder og partivalg eller offentlig/privat ansættelse og partivalg eller uddannelse og partivalg?? Håber I vil give mig nogle ideer, da jeg faktisk er helt blank lige nu ... -
Sfærisk skævvinklet trekant
ForumindlægHej derude. Jeg har løst denne opgave som gik ud på at finde sin c med udfra følgende oplysninger: A= 63,9 C=33,2 siden a = 57,1 - jeg fandt siden c med følgende sinusrelation - sin c= sin a/sin A*sin C og fik resultatet sin c= 30, 8 grader hvilket viser sig at være rigtigt. Da der er 2 løs... -
Gennemsnit!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige, som går i 3 g, og har brug for lidt hjælp. Som i kan se fra overskriften, så handler det om mit gennemsnit. Jeg har et dårligt gennemsnit i forhold til det uddannelse jeg gerne vil ind på. Jeg vil nemlig gerne læse til medicin, hvis gennemsnit ligger på 10,8 (kbh)...
