Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14961 til 14980 af 20689
-
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Dm
Forumindlæga) hvad er definitionsmængden for arctan(x2+y3) i min formelsamling er der en graf for arctan(x) der er mellem pi/2 og -pi/2 men grafen rører aldrig pi/2 eller -pi/2 så mit gæt vil være at definitionsmængden er fra -uendelig til uendelig? og nu hvor vi er i gang, så kan v... -
Pi er et transcendent tal
ForumindlægPi er et transcendentalt tal. Lindemanns bevis på, at pi er et transcendent tal (et reelt eller komplekst tal, der ikke er rod i noget polynomium) bygger på det, vi diskuterede i Daniel-tråden: ”Hvis I ikke….”: nemlig det faktum at e^i*pi +1 = 0). Kan man ikke bruge følgende ræsonnement som bev... -
En teori
ForumindlægEn teori om universet. Holger Bech Nielksen, professor emeritus (Niels Bohr Instituttet) og forfatter til strengteorien tror ikke længere på sin egen teori, hvilket kunne læses i Politiken (28/8). I stedet foreslår han en teori, han kalder random dynamics, en så kompliceret affære, at den ald... -
ioniserings energi
ForumindlægHej SP. Jeg har fået stillet følgende opgave, og er meget i tvivl. Jeg er lige startet på DTU, og føler at det er meget kompliceret. Håber nogle vil hjælpe med følgende opgave: Bohr-teorien forklarede med held frekvensen af lys udsendt fra én-elektronsystemer. For Li^2+ -ionen svarer overgangen... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
Bølge-partikel dualitet
ForumindlægHvilke konsekvenser har det fået for forståelsen af fysiske fænomener idag at vi nu kan opfatte lys som både bølger og partikler? Og muligvis at alt stof kan opfattes som bølger og partikler? -
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
F(res) iforb. m. opdrift?
ForumindlægHjælp! Jeg sidder over min SRO, der handler om en varmluftballon. Jeg skal finde sammenhængen mellem den resulterende kraft, tyngdekraften og opdriften - den ville jeg umiddelbart mene var F(res)=F(op)-F(t), når vi snakker om, hvilke kræfter der indvirker på ballonen. Mit problem er bare, at min... -
Atomer og Borel
ForumindlægVi er begyndt at have om atomer i sandsynlihedsteorien og jeg kan ikke se hvad pointen er med dem. Har de nogen smarte egenskaber eller hvad? Er det svært at afgøre at en arbitrær mængde er en Borel-mængde og det er svært at vise at der findes mængder, som ikke er borelmængder? -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
Bølger
ForumindlægJeg har en aflevering der handler om bølger. Jeg er utrolig dårlig til teori, jeg funker slet ikke til det. Vi har nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis der var nogen der kunne hjælpe? ? Hvilke typer bølger findes der? Giv eksempler. ? Opskriv bølgeligningen (bølgeformlen) o... -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
hastighed og krafter
ForumindlægI opgaven får jeg at vide at der er en vogn, som bevæger sig rundt i en rutchebane, hvor den laver et loop og bevæger sig i en lodret cirkelbevægelse. Jeg skal regne på hvilken hastighed rutschebanevognen vil få i bunden af cirklen, hvor jeg har opgivet at Fres=843,7N Ft=736,5N Fsæde=0,11kN cirke... -
forklaring af bevis
ForumindlægHej, jeg er igang med Srp, hvor jeg er igang med at udlede keplers 2.lov. Men har nogle spørgsmål, som jeg hårber i kan sværer på. 1. spørgsmål Idet man anser situationen på figur 1 som et system i ligevægt, hvilket vil sige at kraftmomentet for planetens bevægelse er nul, bliver planetens ... -
Videnskabsteori
ForumindlægHey derude Hvad er forskellen på den klassiske positivisme formuleret af Comte og den logiske (ny)positivisme, som startede i Wienerkredsen? -
HJÆÆÆLP!
Forumindlægkan nogen hjælpe hastigt -
dårlig karakter
Forumindlæghej søde mennesker! Har lige fået karakter for en opgave som jeg har lavt og det ser ud til at jeg igen atter har fejlet :-( jeg er så skuffet over mig selv, føler at jeg er den dummeste på denne jord!! -
Beregning af halveringstiden for Ba-137
ForumindlægHejsa. Nu sidder jeg med en fysikrapport, og er helt tabt. Jeg skal ud fra mine målinger udregne halveringstiden, men jeg ved ikke, om jeg har fat i det rigtige. Vi har lavet et forsøg, og sat tælleren til 10 sekunder. Vi startede med en radioaktivitet på 1288, og halvdelen af dette er 644. Hvis...
