Søgning på: sso historie. Resultater: 15321 til 15340 af 17233
-
Krakket 1929 - Hvilken vinkel?
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en afsluttende historieopgave og tænkte at jeg måske kunne skrive om børskrakket i 1929. Nogen der har nogle gode idéer til hvilket fokus jeg kunne tage ift. dette? -
Den grimme ælling og aktantmodellen?
ForumindlægHvorledes kan jeg bruge aktantmodellen på H.c Andersen "Den grimme ælling"? Hvem er giver, objekt, modtgaer osv? -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Eksamen - Fysik
ForumindlægJeg går i 9. klasse og skal op i fysik på tirsdag, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår. Sådan som jeg har forstået det, kommer man ind (i mit tilfælde med 3 andre) trækker et emne, induktion elektromagnetisme osv. Så stiller man forsøgene op og forklarer om dem, men er der mere end det je... -
Kvote 2 ansøgning, odontologi Ku
ForumindlægHeej derude! :) Jeg er pige som går i 3.g og bliver derfor student til sommer. Hvis man ønsker at søge ind på en uddannelse via kvote 2, er tiden snart knap, da ansøgningsfristen er d. 15/3. Jeg vil rigtig gerne søge ind på Odontologi (tandlæge), da det altid har været min drøm. Men "... -
rettelse af oversættelse
ForumindlægEr der nogen som har mulighed for at rette en stiloversættelse? Sender helst på mail....pleas....:) -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Studenterhuen
ForumindlægHejsa. Jeg har undret mig oven en lille ting ved studenterhuen, der sidder et lille kors foran på huen. Hvorfor er det der? Er det pga. man har studeret i DK? -
Hjææææælp :'/
ForumindlægHej alle. Jeg går i 1.g og skal på til billekunsteksamen på tirsdag. Jeg er totalt lost, fordi den fornemmelse af, at jeg har styr på det, ikke er kommet endnu. Jeg fatter simpelthen ikke hvad eksamen går ud på, og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal læse på ? Nogle som har været oppe, eller bare v... -
Billy Elliot
ForumindlægHej, er der nogle der har læst/set filmen, BILLY ELLIOT?Jeg har set den, men har glem lidt af den, så hvis nogle kunne hjælpe mig med et par spg. ville det være et HIT :)1) Hvorfor viser Billy brevet han har fået fra sin mor inden hun døde, til Mrs. Wilkinson?2) Hvorfor viser Machael Billys, ven ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
matrix
ForumindlægDet er første gang, at jeg regner med komplekse værdier i matricer. I den forbindelse er opstået et problem. Jeg har følgende matrix, som helst skal redureres til reduceret-rækkeechelon-form:[-1-2i -1+2i | 0 ][ 1 1 | 0 ]Jeg lægger først den nederste række til den øverste, men derefte... -
Ord
ForumindlægHer er nogle ord, jeg er lidt i tvivl om:a) At vise sig (i betydningen "at blære sig", men ikke lige så stærkt): se montrer, exhiber?b) "Første gang de mødes"... når jeg skriver den fransk sætning, skal jeg så bruge passiv? For det har vi ikke læst. Jeg har skrevet: La premier... -
1.G årsprøve
ForumindlægHalløjJeg skal snart op i årsprøve i tysk. Tysk er det fag jeg er dårligst til. Skal ikke have det til næste år.Nogen som har nogle tips&Tricks eller gode råd til hvad jeg skal huske at sige. Som giver lidt ekstra point.Udover det, vil jeg være meget glad hvis nogen kan oversætte disse sætninger ... -
Korea stadig delt (løsning)
ForumindlægI dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette? -
Odysseen
Forumindlæghey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem? -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde...
