Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15361 til 15380 af 23489
-
Hvor mange gange kan man blande disse cifre ?
Forumindlæghej! Jeg sidder fast med denne opgave.. så det ville være dejligt hvis jeg kunne få noget hjælp. Opgaven lyder: Hvor mange gange i døgnet vil uret netop vise cifrene 4,3 og 1 ? Hvor mange forskellige klokkeslet består af disse tre cifre. (fx. 3.31 1.11 4.33) Vi regner kun med klokkeslet på 3 cifr... -
Fgnindning=μ*Ft ??
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Jeg har forfærdelig meget brug for hjælp til en opgave. den hedder: Du slæber en trækasse hen ad et vandret gulv. -Beregn størrelsen på gnidningskraften. er det mon nogenlunde rigtigt hvis jeg bruger formlen Fgnidning=μ*Ft når μ=0,5 og kassens vægt er 12 kg... -
Vektorer & retninger
ForumindlægHej alleJeg skal lave en opgave, hvor vi får følgende oplysninger at vide:- En båd skal sejle 58 sømil (1 sømil ~ 1,8 km) ind til punktet A- Båden kan imidlertid ikke sejle direkte mod A, idet vinden kommer med 3 m/s med en vinkel på 120 grader på x-aksen- Skibet sejler med 18 knob (1 knob = 1 sø... -
Se Kassen!!
ForumindlægEn kasse uden låg skal være 1,6 gange så lang, som den er bred, og dens rumfang skal være 150dm^3.\n\n-Bestem kassens overfladeareal som funktion af X, når X er kassens bredde, målt i dm.\n\n-Bestem kassens bredde, længde og højde, således at overfladearealet bliver mindst muligt.\n\nHvilken meto... -
Billede på forsiden i LaTeX
ForumindlægJa overskriften er jo ret sigende. Hvordan gør jeg det? Mit billede er i jpg-format. Jeg har denne preamble\n\n\\documentclass[a4paper,12pt,titlepage]{report}\n\enewcommand{\\thesection}{\\arabic{section}}\n\\usepackage[danish]{babel}\n\\usepackage[ansinew]{inputenc}\n\\usepackage[T1]{fontenc}\n\... -
Kemiformler og reaktioner
ForumindlægHey alle derude... \n\nEr simplethen gået i stå med lektierne og håber at der er nogen derude til at hjælpe.\n\nDet er sådan at jeg skal konkludere hvorfor Magnesiumoxid reagerer som den gør. Altså nærmere Magnesium og Oxygen.. og begrunde hvorfor... Har i nogle ideer? \n\nPlease... -
Fransk, en smule grammatik (delingsartikel og passé composé)
ForumindlægHej, Er denne sætning er korrekt: Les trois garçons et le chef d’école le Père Jean ont envoyé en camp de concentration. Om det er rigtigt, at "à de" bliver til "en" ? Og er denne sætning er korrekt: L’auteur se souviendra to... -
Stil
ForumindlægA mirror of the man\nThe Hatred said “I will take you on a journey through time and place. Come whit me.” The Hatred turned around and walked down the hall. Benedict followed The Hatred. The Hatred went in, in a room, on his left. Benedict followed him. When he opened the door, he was sucked in. ... -
Bestem grænseværdien
ForumindlægHej! Jeg har fået stillet følgende opgave, om at bestemme grænseværdien for udtrykket lim (x -> 2) f(x)=1/(x2-x-2) Jeg er sådan i tvivl om hvordan denne opgave skal løses, jeg ved, at grænseværdien ikke giver 0. Er der en der kan give mig et prej i den rigtige retning? Mvh. -
Svingningstid
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ? -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
To projektionsopgaver...
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig her!\n\nOpgaveformulering 1 lyder: \nVektorerne a og b har begge begyndelsespunkt i (3,1). Vektor a har længden 5 og retningsvinkel 35grader, mens vektor b har længden 4 og retningsvinklen 75grader. Bestem koordinaterne til projektionen af vektor b på vektor a.\n\nHvordan f... -
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
Inflation i karaktersystemet?
ForumindlægEr der andre end mig, der synes, at der er gået inflation i karaktersystemet?\nDet er virkelig slemt i folkeskolen, men altså også et problem i gymnasiet. \n\nDet største problem er, når en lærer giver retfærdige karakterer. Hvorfor? Fordi det ikke harmonerer med de karakterer, som de andre lærer... -
udvælgelse af citat som skal belyse den impressionistiske skrivestil
ForumindlægHey ! Jeg skal belyse den impressionistiske skrivestil i en er Herman Bangs noveller "Hendes Højhed" og jeg har tænkt mig at tage dette citat i brug: ”De listede stille gennem salene og turde ikke tale højt, men hviskede ganske sagte og spærrede Øjnene op og skubbede til hinanden.... -
Beregn arealet af trekant
ForumindlægHvordan er det nu man beregner arealet af denne her trekant? -
Bremseevne - standselængde
ForumindlægHej :) Vi har fået en gruppeopgave for i matematik, og er nu kommet til denne opgave, som vi ikke kan finde ud af. Benyt blandt andet formlen fra spørgsmål b) til at finde udtryk for standselængderne og . Benyt dem til at vise følgende betingelse for at bil A kan bremse tidsnok: Kan du argument... -
English text.
Forumindlæghey.. jeg har den her opgave for. Har nogle eksempler på hvordan sproget er, men mangler mere tror jeg. så håber på lidt hjælp. opgaven er her: Giv en kort beskrivelse af sproget. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler. You better not never tell nobody but God. It ‘d kill your mam... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Venligst hjælp med sammenhæng i matematik
ForumindlægHej Hvor finder man i praksis sammenhængen mellem x og log (x)? Søger et uddybende svar, da jeg aldrig har haft om logaritmetabel mm. På forhånd mange tak!
