Søgning på: sso historie. Resultater: 15541 til 15560 af 17233
-
er det en bachelor?
Forumindlæghttp://www.ug.dk/programmes/universityprogrammes/bachelordegreeprogrammes/socialscienceandeconomicsprogrammes/business_language_and_culture.aspx Hvad er BSC? -
Biodigt
ForumindlægHejj er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle mig hvordan et biodigt skal stilles op og hvad de mener med det? jeg skal lave et biodigt over bogen stjerneskælv -
7 dødssynder - Mungo Park "Opsang"
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive stil om de 7 dødssynder i dansk. Jeg kom i den forbindelse til at tænke på et teaterstykke jeg så på teatret Mungo Park kaldet Opsang. Har nogen af jer set det og kan hjælpe mig med at komme i tanke om hvad der skete for nogen af karaktererne deri? Hovmod: Skoled... -
Hjælp til sysopsis!!!
ForumindlægHej :-) Jeg er lige pt. i gang med at skulle skrive en vigtig synopsis i AT, mit emne er nyheder og nyhedsformidling. Jeg har fået lavet en problem formulering pg underspørgsmål, som nu ser således ud: Problemformulering Den 15. september 2011 var der folketingsvalg i København. ... -
Nogle der vil rette mit engelsk essay?
ForumindlægThe price of becoming famous Humans are daily affected by the media's way of representing the celebrities. We try to look up to the celebrities who is representing as good because we think that’s the right thing to do. The media's influence on people has through the last few dec... -
Erstatning
ForumindlægHej med jer. Jeg har ved et uheld ødelagt en fra min klasses jakke. Den hang på en knagerække bagest i klassen og så gik jeg forbi og faldt i den. Hætten blev revet op og derved gik den i stykker. Det er en jakke der fra ny kostede 1800 kr. Han forvent... -
Opstanden i Libyen så forskellige fra den i Ægypten og Tunesien?
ForumindlægJeg undrer mig om hvordan opstanden i Libyen har kunne udvikle sig så forskelligt fra den i Tunesien og Ægypten? Har i nogle bud.. -
droppe gymnasiet
Forumindlægkan jeg tage hf hvis jeg bliver smidt ud eller dropper ud af 1.g jeg har ikke tænkt mig at starte på hf før om et par år jeg har IKKE gået i 10. klasse -
medicin studiet?
ForumindlægHej. Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Min drøm har altid været at læse til medicin. Men tror i adgangskvotienterne vil stige i år ? -
Trækker det meget ned?
ForumindlægHej! Har lige været op til matematik eksamen idag og har lige opdaget, at jeg har lavet to dumme fejl. Trækker det meget ned hvis man f.eks. glemmer at skrive nogle variabler nogle steder og dermed får et forkert resultat, men at fremgangsmåden er rigtig? T... -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg har trukket tysk b og skal til mundtlig eksamen. Har i nogen gode råd derude og hvordan kommer eksamen til at foregå? Er det svært og få en god karakter? Har de høje forventninger osv? Takker på forhånd -
HVORFOR SÅ SVÆRT! Studieportal HJÆLP.
ForumindlægHvad handler dette digt om og hvad er miljøet i diget: Med en rystende klode som underlag For et snavset stykke avispapir Skriver jeg tværs over telegrammer Fra Lucifers faste borg Og tværs over sorte portrætter Af alle hans stolte drabanter Disse glemte ord: Jeg tror. Jeg tror at fødselstim... -
Hvordan kan man bedst forberede sig til den skriftlige eksamen i Dansk på A-niveau?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har et år til at forbedre mig danskfagligt. Jeg skriver utrolig sjældent tekster og har været for ringe til at aflevere mine danskafleveringer. Jeg er meget fattig på oplevelser og fattig på ord, og jeg mærker derfor en stor frustration, hver gang jeg skal skrive en dansk... -
Kan man opgradere fra B niveau til A niveau? (HTX)
ForumindlægJeg vil gerne starte på HHX (OTG) her efter sommer, men på den studieretning jeg gerne vil tag, får man kun det obligatoriske matematik på B niveau. Vil lige hører hvordan det fungere at opgradere fra B til A niveau på HTX, skal jeg gøre det før jeg starter, eller er det noget man gør i 2 g når m... -
Pyramus og Thisbe
ForumindlægHej med jer. vil høre om nogen af jer, der har læst pyramus og thisbe, ved hvad henholdsvis byen, landet, løven og muren er et symbol på, samt hvad der menes med "symbol på" i oldtidskundskab -
Hvilken videregående uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægJa som overskriften antyder så leder jeg efter inspiration efter hvad jeg muligvis vil studere efter gymnasiet, selvom jeg blot går i 1.g så har jeg det bedst med at være afklaret :) Så skyd bare løs med spændende uddannelser -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Ideer til kortfilm
ForumindlægJeg skal op til eksamen i kortfilm, og mangler lidt ideer. Vi har set Ernst og lyset, Drengen der gik baglæns, Valgaften, Der er en yndig mand, Pin up og Eksamen. Jeg skal vælge en film på under 8 min, gerne med meget "stof" på :) -
Medicin adgangskvotienter.
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en måneds tid, og jeg har nogle bekymringer hvad der angår mit drømmestudie. Lige pt. er mit gennemsnit på ca 10,3(inkl. bonus) men når jeg tager et kig på adgangskvotienter 2013 for medicin, bliver jeg bange.. Københavns Universitet 11,1 10,8 Syddansk Unive... -
Består man selvom man har fået 00 i mundtlig dansk ved afgangseksamen på stx?
ForumindlægHej, jeg står i den uheldige situation, at jeg dags dato har fået 00 i dansk mundtlig(afgangseksamen på stx). Og så er spørgsmålet, har jeg så overordnet bestået dansk eller hvordan? Mvh. Victoria
