Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15561 til 15580 af 19479
-
Freuds teori #?
ForumindlægJeg er sidder og skal til at skrive en engelsk eksamensstil (den sædvanlige med en novelle) og jeg mener at have fundet et forhold som jeg tror Freud har beskrevet i en af sine teorier. Det handler at en dreng vil slå sin far og søster ihjel for at få sin mor for sig selv.Passer det at Freud har ... -
alkalisk hydrolyse...
Forumindlægmin opgave er at skal skrive om - fremstilling (alkalisk hydrolyse, PEM (proton exchange membrane)opgaven inden for emnet hydrogen.jeg ved faktisk ikke rigtig noget om emnet og hvad de ord betyder og jeg skal faktisk helst være færdig til i morgen....så vil være rigtig glad hvis nogen vil hjælpe... -
rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og er i gang med en engelsk stil. Ville høre om der evt. var nogen, der gad rette den igennem, når jeg blir færdig ? Om nogle timer ?Skal aflevere i morgen og vil utrolig gerne have en god karakter. Håber der er en venlig sjæl derude. -
Sterns teori - analyse
ForumindlægHvordan skal denne case analyseres ud fra Sterns teori. Den 20 måneder gamle Emil, bliver afleveret i børnehaven og siger til sin mor at hun skal gå, eftersom han har fået øje på noget sejt legetøj. Da moderen så begynder at sige farvel, vil Emil alligevel ikke have hun skal gå. Moderen bliver ir... -
Dansk/engelsk-oversættelse, "Modern American Legends"
ForumindlægHej!Det kunne virkeligt være dejligt, hvis der var nogen der gad rette min oversættelse og evt. komme med en udtalelse+karakter (hvor godt det er, om jeg gentager nogle fejl osv.)På dansk:Et middelaldrene ægtepar tog på ferie til Italien med en 73-årig bedstemor som passager. På hjemrejsen blev d... -
OSO opgave
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge om I ville læse min OSO opgave igennem, det er en redegørelse omkring et fremtidigt uddannelses valg. handler om Nanoteknologi. Fik 13 for opgaven, men ville bare have et second-opinion.http://www.gba-world.com/OSOSKRIFTLIG/OSO-120.doc Tak -
6 sætninger, dansk=>tysk
ForumindlægHej!Nogen der vil rette dem?På dansk:1. Martin hentede brochurer om feriestedet.2. Han arbejdede meget på forberedelserne.3. Han tænkte slet ikke på arbejdsløsheden.4. Men han henvendte sig stadig til arbejdsformidlingen.5. Der var håb om arbejde efter ferien.6. Anne arbejdede flittigt på sin eks... -
Burde vi indføre en flad skat på 30 %?
ForumindlægBurde vi indføre en flad skat på 30 % uden fradrag og skattehuller? -
Pythagoras omvendte sætning + enkelt sætning som bruges som forudsætning
ForumindlægHej, Et af mine eksamensspørgsmål (indenfor klassisk geometri) lyder således: Bevis pythagoras almindelige sætning, den omvendte sætning + enkelt sætning som bruges som forudsætning. Jeg ved hvordan man beviser pythagoras omvendte sætning. Er der en som kan forklare mig hvordan jeg udreg... -
Ligning
ForumindlægHej. Jeg forsøger at finde x i denne ligning. Min lommeregner fortæller mig at x er 3, og når jeg gør kontrol, passer resultatet også. Men når jeg forsøger at løse ligningen uden lommeregner, får jeg resultatet til 15,6667. Jeg mener ikke, at jeg regner forkert, eller gør jeg? Hvis dette ikke er ... -
Matematik A
ForumindlægJeg skal at supplere mat A på GSK. Jeg har afsluttet matematik b i 2.g, så jeg har glemt en del mat C-B. Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg bør forberede mig, så jeg komme følge med i klassen? Kommer man til at bruge mange af de tinge, som man har lært i 1-2. g? Eller er de fleste ... -
bestem formel til regressionslinje
ForumindlægHvordan er det nu, man finder a og b værdi, Som jeg skal lave om til en formel. altså f (X)=ax + b, når: Tid (min) 5 10 15 20 25 30 km-tæller 112,1 113,9 116,0 118,2 120 121,9 På forhånd tak! -
Matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har nogle matematik spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af :-) Jeg skal regne dem uden lommeregner.. Appelsiner, 4 kr. pr. styk - skriv en regneforskrift for prisen som funktion af antallet af appelsiner, f(x) = ??? En bil kører 23 km på 15 min, gennemsnitsfarten er 92 km/t. Skriv en r... -
oversætelse?
ForumindlægPLZZ noen der gider oversætte denne stil fra dansk t engelsk???Computeren er den lille firkantede chip, som der oftest er en KÆMPE køler på. Det er selve computeren og hjernen i hele skidtet. Den sidder på et bundkort (mobo = Motherboard) som simpelthen er ledningsnettet i hele pc`en. Alle enhede... -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Eksamenssnyd???
ForumindlægHej folkens!!Jeg har lige brug for en ekspertvurdering omkring en lidt speget situation, jeg er havnet i.Til skriftlig eksamen i Samf. i tirsdags laver jeg delopgave C, hvilket en anden pige fra min klasse også gør. Spm. 3 i den delopgave minder en del om en aflevering vi lavede tidligere på året... -
Kommunikationssituation
ForumindlægHvad er kommunikationssituation? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe ! -
Sidebredde i LaTeX
ForumindlægHejsa.Jeg vil gerne have større venstre- og højremarginer (dvs. så hver linje ikke bliver så lang) på én enkelt side i forhold til de andre. Hvordan gør jeg det i LaTeX? -
skriftlig klage
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der vil komme med et råd til hvad de ville gøre i min situation. har været oppe i old og fik 7, (årskarakter normalt meget højere) fik at vide at jeg sagde meget, men min disposition var alt for rodet. Men nu var jeg i den situation at da jeg kom ind i forberedelseslo...
