Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15561 til 15580 af 19441
-
Funktionsforskrift
ForumindlægHej Hvordan kan jeg finder funktionsforskriften, når jeg har givende oplysninger: Koordinater i punkter: C: (14;3) B: (8;4.00086) Samtidig ved jeg at hvis man tegner en tangent i punktet B, så har tangenten en hældning på 0.5001075. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme videre! Har vedh... -
Religon
ForumindlægHej jeg har om buddhisme i religion, jeg ved at de følger Budda og tror på mange guder. Er der noget vigtig indenfor buddhisme eller er der nogle som kan forklar om buddhisme, da jeg ikke har så meget viden. Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke det hjalp så meget. På forhånd tak -
Dumpede Eksamen c niveau
Forumindlæghej har lige været oppe til eksamen i samfundsfag c. Fik desværre 00 så dumpede, var oppe i veldfærd og Finanskrise, men forstår ikke rigtig hvordan jeg kunne det da jeg gjorde rede for teksten og kom med de forskellige begreber. Fik af vide det var fordi der var 2 ting jeg ikke helt havde haft ... -
OMKREDS OG AREAL
ForumindlægHej allesammen jeg sidder fast i denne opgave som jeg ikke kan finde ud af? Et kvadrat har arealet 36 cm2. Jeg skal finde kvadratets omkreds. Kvadratets omkreds --> Formel - O=4*l -- l <-- længde. Håber I kan hjælpe mig.... -
Job
ForumindlægHej jer bilver færdig med 3 g, og jeg ville gerne høre hvilke job der er en god fremtid i og hvor man tjerner godt? -
Optimering af kasse
ForumindlægHej hej. Kan man finde den mindste overflade på en kasse med en given volumen uden brug af differentialregning?? Jeg har også skullet finde det samme for en kegle, men der arbejdes kun med to ubekendte, der så kunne sättes i et koordinatsystem og lösningen kunne så afläses direkte (tilnärmelsesvi... -
find differencen
ForumindlægFind differencen Find differensen mellem:Summen af alle hele tal mellem 1 og 100, som er delelig med 2ogsummen af alle hele talmellem 1 og 100, som er delelig med 3. hjælp gerne med udregning -
reaktanterne overskud?
ForumindlægAmmoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen. I en beholder blandes 28 g. N2(g) med 8 g. H2 (g) reaktionen forløber hurtigt med en katalysator N2(g) + 3 H2(g) -> 2NH3(g) a.) en af reaktanterne er i overskud, Hvilken? b.) Hvor stor er massen af den overskydende reaktor efter reaktion? c... -
Mættede og umættede fedtsyrer.
ForumindlægHej. Vi sidder oppe i skolen og har et projekt om de mættede og umættede fedtsyrer. Vi har søgt en hel masse på nettet, men kan ikke rigtig finde noget. Da vi er i tvivl om hvad der er det sunde og usunde, altså om mættede er de sunde eller det er omvendt. Ville vi gerne have svar på det. Nogle ... -
Forbræning, reaktionsligningerog redoxreaktioner (syre-basereaktion)!?!
ForumindlægHeej, jeg sidder med en kemiaflevering men kan ikke lige finde ud af alle opgaverne... Opg 1) Hvad er en forbrænding? Skriv reaktionsskemaer for fuldstændig forbrænding af: Methan Magnesium Svovl Nitrogen Jeg forstår ikke helt hvad en forbrænding er?? Håber der er nogen som kan hjælpe og evt. l... -
Kvadrat sætninger, hjælp.
ForumindlægEr der nogle der kort lige kunne hjælpe mig med disse stykker? Det er kvadratsætninger som skal omskrives. 9x^2+1+6x = 16a^2-1 = 1/4x^2+1+x a^2-8a+16 9x^2+4y^2+12xy -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHvad sker der når man cracer ethanol ? Hvad er alkohol, og hvordn kan man detektere det? 2) Hvordan kan man fremstille alkohol der kan brænde? HÅBER I KAN HÆLJPE MIG! -
terning
Forumindlægen terning deles med 3 snit vinkelret på hver sideflade i 27 ens terninger. den store terning har en overflade på 54cm^2. bestem rumfanget på hver af de små terninger -
Pyramider
ForumindlægHej :-) Nogen, som kan give mig et forslag til, hvordan jeg griber disse opgaver an? På forhånd tak :-) -
HJÆLP TIL VARMEENERGI!
ForumindlægPå en campingplads opvarmes 1,8 L vand med en spritbrænder fra 18 grader celcius til 80 grader celcius. Ved opvarmningen, der varer 15 min, bruges 32 g sprit. a) Hvor meget varmeenergi udvikles der ved afbrændingen af 32 g sprit? Jeg skal bruge denne formel ikke?: E = m * c * ?T Men hvad er h... -
Trekanter
ForumindlægHvilken metode kan bruges til at finde så mange trekanter som overhovedet muligt som har en omkreds på 24? -
brugen af ironi i en artikel
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en artikel, om ungdomshuset fra ekstra bladet. I min opgave skal jeg karakterisere sprogbrugen, og i denne artikel bliver der anvendt meget ironi. Jeg skal så skrive hvilken betydning ironien har i teksten. Så ville høre om i, ikke kan hjælpe mig lidt ud her. på forhånd tak -
Biokemi - Kolesterol
ForumindlægHej (: Er der nogen der ved, hvad Kolesterol er opbygget af? Jeg kan sagtens finde billeder af opbygningen, men kan finde en beskrivelse af, hvad de forskellige dele er? -
Franskstil - kig lige
ForumindlægHej, Nogen der gider og se på min franskstil og se om jeg har misset nogle grammatiske regler o.lign.:D På forhånd tak Ved ikke om I kan se den vedhæftede fil. så her er teskten Franskaflevering #11 Traduction Les jeunes Danois boivent trop. La ministre des affaires sociales pense que c’e... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e...
