Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15601 til 15620 af 16945
-
BNP pr. indbygger
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare hvorfor det er godt at have en høj BNP pr. indbygger? -
Enhedslisten?
ForumindlægHej:) Er der nogle der ved hvad enhedslisten er indefor når vi snakker om integration, EU, og ret & straf? Please hjælp det haster. -
"Slogans"
ForumindlægHej!Jeg skal, som mange andre, til demonstration i Kbh i morgen.Derfor skal jeg bruge slogans, til at skrive på en t-shirt.Jeg er tilhænger af SF og Enhedslisten, så derfor skal de slogans I kommer med, være noget de står for, og ikke noget, som støtter den nuværende regering.Håber I har nogle fo... -
Lidt hjælp ?
ForumindlægHejsa.. Jeg ville lige hører om der var nogle der ville rette min stil... Jeg har dog tjkket den igennem selv, men noglegange overser jeg de dummeste fejl. denne har jeg endda skrevet den med feber og forkølelse..Håber virkelig der er nogle der vil hjælpe.. ? -
Globalisering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave som jeg skal skrive om, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal inddrage. Jeg er lidt lost. Håber der er nogen som vil hjælpe :) Opgve 3: Du er politisk rådgiver for Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan globalisering... -
Finanslovforslaget 2010
ForumindlægJeg skal i gang med en samfundsfagsaflevering, men jeg har virkelig problemer med at komme i gang, da jeg virkelig ikke forstår spørgsmålet. Spørgmålet lyder på: Udvælg og redegør for et finanspolitisk initiativ i finanslovsforslaget 2010? Når der siges et finanspolitisk initiativ, menes der så f... -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
nærdemokrati
ForumindlægEr der en der kan jeg hjælpe mig med hvad et nærdemokrati i store træk går ud på? skal skrive en synopsis over det, så kan godt bruge lidt hjælp (: -
Abort
ForumindlægMener I, at man skal forbyde abort i Danmark? Jeg mener, at abort er godt i de fleste tilfælde. F.eks. hvis en pige bliver voldtaget synes jeg ikke at hun skal have det barn.. -
Dårligt snit.
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 5.0 og går i 8 klasse. Skal i 9 klasse om en måned. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, nu når jeg har sommerferie i en måned. Men ved ikke rigtig hvad skal jeg forbedre mig på og hvordan. Det hjælper mig rigtig ikke, har prøvet og knoklet, men det som om jeg ender med at ... -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
fascistisk stat
Forumindlæg"DR-ansatte: Regeringen pressede os: Presset på DR for at levere mindre kritiske indslag eskalerede under Irakkrigen, mener flere nuværende og tidligere medarbejdere i DR. " skriver Politiken. Hvad med Foghs brug af censur? Er Danmark (ligesom USA) så småt blevet fascistisk? -
Jeres syn på Islam
ForumindlægHvad er jeres indtryk af Islam? Kom ind på kvinderne og Iran. På forhånd takker. -
forståelse
Forumindlæghej der står i tysk Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne har fået den oversæt til dansk i google og fik men er ik sikker om det e r rigtig , er det det ? Handle således, at maksimen for din vilje til enhver tid, o... -
Hvorfor skaber kapitalismen kriser?
ForumindlægJeg synes, at kapitalismen har skabt mange kriser, når man kigger inden for det seneste århundrede: 1. Den store depression 2. Oliekrisen 3. Krisen i Asien 4. Dot.com-boblen 5. Finanskrisen Har I nogen forklaring på, hvorfor det sker gang på gang? Er ovenstående ikke eksempler på, at kapitalismen... -
Hvad skal jeg sige?Hjælp mig idag!
ForumindlægKære venner! Det er den første gang under min treårige ophold i Danmark,da jeg må søge hjælp hos jer og kan ikke klare problemet selv. Det,der er så pinligt nu er denne ubehagelige situation,hvor jeg kan ikke finde rigtige ord. Altså Jeg har haft en god forhold med en af mine lærere.Hun er en æ... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Individualisering af politik
ForumindlægHvordan skal dette spørgsmål forstås? Diskuter hvad den øgede individualisering af politik betyder for demokratiet? Håber der er en eller to, som er eksperter på dette område! Ville være en stor hjælp. -
jurastuderende med tørklæde?
ForumindlægHej Jeg er en pige på 19 år som går med tørklæde. Jeg er lige blevet optaget på jura Købehavn. Jeg er meget nervøs og bange, da jeg har hørt en masse negative ting om studiemiljøet. Især hvis man bærer tørklædet. Der er åbenbart ikke så mange.. Anyway, jeg overvejer nemlig at droppe det helt... -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme...
