Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15661 til 15680 af 19441
-
Jura snit i ålborg?
ForumindlægHey mit snit med bonus er på 5,6, og jeg har tænkt mig at søge standbyplads på ålborg uni, som lå på 6,6 sidste år. er der nogen realistisk chance for at det vil lykkes mig at komme ind? -
Forskellen på HF enkelt fag og Gymnasial supplering?
ForumindlægHej alle, jeg er lige blevet student, men jeg skal tage matematik B for at komme ind på min studie. Jeg vil samtidig også holde sabbatår så jeg kan tage matematik B i helår. Dog er jeg lidt i tvivl angående Hf enkelt fag og Gymnasial supplering, som man kan tage i fx. Niels Brock. Hvad er den ege... -
Vigtig spørgsmål omkring Bernoulli lov!!??
ForumindlægHej Alle sammen.. Er der nogen der kan forklar hvad er " Law of large numbers" og kan I give míg eksempel på den!! Tusind tak på forhånd! -
Ligninger med logaritmer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af at løse denne ligning: Løs ligningen log(4+x)+log(x-4)=log4 Der står i facitlisten, da den skal give √20. Hvordan gør jeg?? Hvor kan jeg læse mere om logaritmer og ligninger med logaritmer? På forhånd tak! -
Positive og negative ioner??
ForumindlægJeg skal lave en opgave i fysik til næste uge, hvor jeg skal sammensætte positive og negative ioner. Jeg ved bare ikke hvor mange +'er / -'er der f.eks skal stå efter Mg (magnesium), Na (natrium), Ca (calcium) SO4 (sulfat) osv. Skal man bruge det periodiske system for at finde ud af d... -
1 eller 2 ord
Forumindlæger lidt i en diskution omkring dette ord og håber der er nogen der ville kunne hjælpe med at få en afklaring. skal Dansklærerskavank skrives som 1 eller 2 ord altså Dansklærer skavank -
Korrekt?
ForumindlægJeg har to opgaver, som jeg har lavet, men er usikker, om det er korrekt. I foerste opgave, skal jeg bestemme koordianterne til projektionen af punktet P(5,4) paa linjen y=-2x+4. Da jeg fandt ligningen til punktet og fik den til at vaere y=0,5x+1,5 Jeg faar punktet til (1,2) Den sidste opgave ... -
Forklaring på ethanols polaritet
ForumindlægEr der en logisk forklaring på hvorfor, at ethanol er både polært og upolært? -
Hvad betyder "kritisk vurdering"?
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmpl hvor jeg skal lave en kritisk vurdering af teorier om individet i det senmorderne samfund... Hvad betyder kritisk vurdering? mvh -
Matematik Ligning
Forumindlægheej jeg er i gang med en matematik opgave, og er gået i stå på en af opgaver. jeg får flere forskellige resultater. Håber der er nogle, som vil hjælpe mig Opgave 1: ligninger a) Løs ligningen x(x-pi)(x3-125)(x2+9)(x4-16) = 0 b) løs ligningen x2 - 5x - 2 = 0 på forhånd tak -
Ligninger
ForumindlægEn der kan fortælle hvordan jeg løser denne ligning.? 2x-3=x+5 -
Trekant med vinkler
ForumindlægHej 1.Hvordan udregner man vinklerne i en trekant hvis A(-2,2), B(8,-2) og C(4,6)? 2.Hvordan finder man koordinaterne til disse siders punkter i trekanten? 3. Hvordan udregner man medianernes længder? -
Kan ikke det her..
ForumindlægHej Det ligger i pdf 'en og der er opgave b på forhånd tak :) -
Pluralis til singularis
ForumindlægHej jeg vil bare lige spørge om nogle af jer kan hjælpe mig ved at sige om jeg har skrevet sætningerne i singularis helt korrekt da jeg ikke er sikker på om alle ordene er i singularis Der Äpfel fällt vom Baaum herunter Das Mädchen gibt der Frau ein Blume Drei mann stiehlt ein Auto Die Mann ... -
Bachelor i Pædagogik i KBH med lavt gennmsnit?
ForumindlægHej hej allesusammen! Jeg ønsker at vide om man kan komme ind på Bacheloruddannelsen i Pædagogik på Kbh universitet på kvote 2 med det gennemsnit jeg har. Derefter ville jeg videre til Kandidatuddannelsen: Pædagogisk psykologi, men jeg mangler bacheloren for at kunne komme der.. Jeg har se... -
vektorer
ForumindlægNogen der kan hjæpe med disse opgaver? -
hjælp.
ForumindlægJeg er ikke mester til matematik. Håber nogle af jer kan hjælpe mig. På forhånd tak Opgave 1: (1/4a + b) (a - 1/3b) Sæt så meget muligt uden for parentes: OPgave 1: x2b + xb2 Opgave 2: 25ab2 - 5a Opgave 3: axy - 6y -
ligning med brøk + reducering
ForumindlægHej Jeg er simpelthen helt fortabt.. Ligningen ser således ud: 2/3x-3 = 1/6x+1 Jeg er kun nået til; 2/3x = 1/6+4 da jeg ikke er ved hvad jeg skal med brøkerne. Så har jeg også et reducerings stykke, men jeg er lidt i tvivl om et af tegnene skal være + eller -. Vi har lige haft o... -
pædagogstuderende
ForumindlægKære pædagogstuderende Hvilke bøger er godt at læse op til inden man starter på studiet som pædagog, sådan man er lidt forberedt til start. mvh rixer.. -
Analyse 1, hjælp til opgave
ForumindlægJeg vil gerne bede om noget hjælp til opg. d) (kan ses på billedet). Jeg er ud fra b) og c) kommet frem til at {a_n} er begrænset hvis norm(c) mindre end eller lig 1/kvadratrod(2). ud fra det kan jeg konkludere at {a_n} har en konvergent delfølge, ved hjælp af Bolzano-Weierstrass. men så ...
