Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 15741 til 15760 af 63755
-
Lidt hjælp til matematik!
ForumindlægHej!Jeg har fået lidt svært ved nogen (for jer) nemme opgaver! Så hvad er det lige en median er?Og hvad betyder forskrift? -
Halveringstid
ForumindlægEfter 10 timer er aktiviteten af et radioaktivt stof faldet til 90% af det oprindelige.Bestem halveringstiden for det radioaktive stof.altså jeg har en idé om, at man bruger henfaldsloven så det ville hedde:90%=100%*e^(ln2*10timer(36000sek)/t½)eller hvad skal jeg gøre????lige et lille spørgsmål t... -
blandet
Forumindlæghej .. jeg sidder her med en matematik aflevering der volde mig nogle problemer. bla. opgave 1 som lyder : lad der være givet to paralelle linjer, l og m. I har ligningen y=2x+3 og m går igennem (2,5)... hvordan går jeg ? så har jeg også nogle problemer med faktorisering hvordan faktorisere jeg 3... -
Mat - lille opgave
ForumindlægJeg har problemer med naturfag.. håber nogle vil give en hånd lyder sådan her :Undersøg om -2 er rod i polynomiet p(x) = x^3 + x^2 + x + 6Når man så sætter -2 ind for x'erne plads giver det nul. er det så rigtigt at det sakl gi nul og hvorfor? -
Integral regning
Forumindlæghej alle sidder med en opgave om integral som lyder følgende. F(x)= x^2-10+30. Grafen for f , koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. find M. ved godt hvordan man tager areal, men er bare helt blank i dag hvis det angår matemat... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en rapport om andengradspolynomiet, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt inspiration da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og slutte. -
Find sidelængde i en vilkårlig trekant
ForumindlægJeg er helt lost ang. den her opgave, nogen der kan kaste lidt lys over den? -
NEM KEMI OPG (TITRERING)
Forumindlæg10 mL af en syre titreres med 0,100 M NaOH.Ved ækv. punktet er der brugt 23,2 mL.Find c(syre)hvad skal jeg gøre her? -
Stamfunktioner
ForumindlægHej!Har lidt problemer med fire små opgaver omkring stamfunktioner... Har ikke rigtig nogen ide om hvordan de skal løses.I de første to opgaver skal man angive stamfunktionen til hver af funktionerne:1.f(x) = 7 * 2^(-3x+4)2.f(x) = cos(ax + b) + cI de næste to skal man for hver af funktionerne, de... -
HJÆLLLP??
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne?\n\nEn funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = y/(x+y) og grafen for f går igennem punktet P(-2,4) \nBestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P.\n -
vinkler
Forumindlæghvis man kender alle sidernes længder på en skævvinklet trekant er det da muligt at beregne sig til vinklerne? hvis ja hvordan -
Sandsynligheds regning!
Forumindlæghej!\ner der ikke nogen som kan hjælpe mig med denne her opgave:\n\nI et eksperiment E er sandsynligheden 15 % for at en bestemt hændelse H indtræffer. Eksperimentet E udføres 22 gange, og de enkelte udførelser af eksperimentet er uafhængige af hinanden.\n\nberegn sandsynligheden for at H indtræf... -
xz-plan
ForumindlægSkæringspunktet P mellem linjen n og xz-planen, hvorn : (x,y,z) = (2+t, 4+2t,8+3t) a: 17x+9y+12z-98 = 0Er tvivl om, hvordan denne opgave skal håndteres, derfor får I også alfa-planen. Går ud fra, at normalvektoren til xz-planen (0,y,0) ? -
KEGLE
ForumindlægHvordan finde man en kegles rumfang og højde når man kun har de her oplysninger s=25 cm r=15 cm Synes den driller lidt -
slibopstillinger: destillation & tilbagesvaling: beskriv virkemåde
Forumindlæghejopgaven går ud på at skitsere de to slibopstillinger(destillationsopstilling og tilbagesvalingsopstilling) og beskrive deres virkemådehar lavet skitserne og har vedlagt dem, hvis nogen ku få brug for dem, men aner ikke hvordan de fungerer rent teknisk, er der nogen, der gider hjælpe?mvh M.http... -
Skæring med Plan
ForumindlægHejHar i en opgave fået opløst at normlavektoren er (1, -2, 3) og at et punkt i rummet er givet ved P(-6, 1, -2).Jeg blev bedt om at finde planens ligning, hvilket jeg har gjort.1(x+6)-2(y-1)+3(z+2)=0Nu blir jeg bedt om at finde kordinatsæt til skæringspunktet mellem planen og linjen m der går ge... -
Diff. ligning - U. hjælpemidler
ForumindlægHej..Jeg har lige to opgaver som jeg har brug for hjælp til.. 1) Den første lyder således: Gør rede for, at funktionen f(x) = -x-1+e^xer en løsning til diff. ligningen dy/dx= x+y2) Den anden: Gør rede for, at funktionen f(x)= 2(1-1/x) , x>1 er en løsning til diff. ligningen dy/dx= y/x(x-1)..E... -
Psykologi - HASTER!
ForumindlægHvis man trækker et spørgsmål, der hedder noget i stil med: "Fortæl om de vigtigste begreber i barnets udvikling (0-3 år)" - Må man så selv besmtemme, om man inddrager f.eks Freud eller Erikson ... eller skal man gøre rede for alle teoretikerenes syn på den 0-3-åriges udvikling? //Sofie -
Rektangulært stykke papir
ForumindlægHej alle!Jeg har fået følgende opgave for: http://img247.imageshack.us/img247/3159/matematikls7.jpgJeg er i tvivl om hvordan alle tre opgaver(a,b,c) løses, så jeg ville være glad for at få noget hjælp til at løse dem.På forhånd tak -
Mat
Forumindlæg
