Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15741 til 15760 af 19441
-
Eurokrisen
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl der kan få mig up-to-date med Eurokrisens forløb? : - ) Desuden ville jeg høre om der var nogen der havde noget godt statistisk materiale (økonomi)/interessante artikler vedrørende netop dette? På forhånd tak -
Gitterforsøg
Forumindlægd = n · lambda/sin(øn) d = 1 · 662 nm/sin(3.6) d = -1496 resultatet passer ikke. Hvad skal jeg gøre? -
Blodtype
ForumindlægJeg fandt ud af til et forsøg på skolen at jeg har A Rhesus positiv som blodtype, men jeg kan ikke huske hvordan man fandt ud af det via det vedhæftet kort. Skal mit blod klumbe ved A og Anti D eller hvordan? -
HJÆÆLP
ForumindlægHej derude jeg har et spørgsmål (se vedhæftet billede) Svaret er således, men jeg kan ikke forstå hvordan det giver mening? svar: T = O2 *100 · ( √3 + 4) Tak på forhånd -
Redoxreaktioner! Haster..
ForumindlægHejsa allesammen. Er der nogle der kan forklare mig, hvordan man kan se sig ud af oxidationstalene for: CH3CH2OH + Cr2O72- -> CH3CHO + Cr3+ Eller har i en side, hvor man kan se alt ligefra oxidations tal til afstemning? Det haster! -
Ekstrema og de tilhørende y-værdier
ForumindlægHvordan bestemmer jeg funktionens ekstrema og de tilhørende y-værdier??? -
Eksame - Emnevalg. HJÆLP!
ForumindlægOk, skal her i næste uge aflevere min synopsis, men jeg har slet ikke valgt et underemne endnu! Så jeg vil gerne høre om I har nogle forslag? Vores overemner muligheder er: - New Zealand - Being Young - Racism - Violence På forhånd tak! btw. her kan i se mit pensum også. -
Chancetræ
ForumindlægHej Har en opgave hvor jeg skal udregne chance vha chancetræ. 3 børn skal trække lod om opvasken i 3 dage. Hvor stor er chancen for at den ene slet ikke kommer til at vaske op? Vh -
Fysik - densitet hjælp
ForumindlægHej derude Jeg skal beregne densiteten af sprit ved formlen: p = h * densitet * g + P0, dette er trykket i en væskesøjle, hvor Po er angivet som væskens top altså det atmosfæriske tryk Jeg har derpå isoleret formlen således: p-p0/hg = densitet Derefter har jeg lavet en lineær regression og b... -
matematik retvinklet trekant. haster!!!!
ForumindlægI en bestemt type af retvinklede trekanter er længden af den ene katete 12, mens længden af den anden katete betegnes med x. a) Redegør for, at omkredsen af en sådan trekant er givet ved udtrykket. O= x+12+ kvadratroden af x^2+144 b) beregn trekantens omkreds, hvis dens areal er 30. -
Opgave 2 En funktion f er givet ved f(x)=4·x^3+x^2-8·x-1 Bestem f´(x)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=4*x^3 +x^2 -8*x -1 Bestem f´(x) -
Differentialregning (Mdt. eksamen)
ForumindlægHej Jeg har fået følgende spørgsmål opgivet: 3. Differentialregning Redegør for definitionen af differentialkvotient. Forklar om regneregler for differentiation Jeg tænkte på at bevise de forskellige regneregler for differentialregning, hvad mere vil være en god idé at komme ind på? -
Snart årsprøve
ForumindlægHar snart årsprøve i matematik. Både færdigheds- og problemregning. Her noget jeg undrer mig over 5 + (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 5 - (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 2 * 5 * (-2) = Osv. 2*5 + 3*(-2) = Osv. Det mindste tal, som både 5 o... -
graf
Forumindlæghej har brug for hjælp til denne opgave -
Differentiabel funktion
ForumindlægEn funktion er differentiabel hvis grafen er kontinuert og glat. Hvad menes der med glat? Er der ikke et matematisk udtryk og en definition på det? -
ligninger STOR HJÆLP
Forumindlægskal have hjælp til denne ligning 80+30x+10=30*3+10 -
Hvad sker der hvis jeg får 00 til eksamen?
ForumindlægHej alle. På fredag har jeg engelsk eksamen, og jeg har være så dum, at vælge et stort emne som Doping. Desværre har jeg stor eksamens angst, og jeg er bange for at gå kold, som jeg gjorde sidste år. Jeg er allerede optaget på HTX Gym, så hvad sker der hvis jeg får under 02? -
Hvor meget man skal skrive til hvert punkt
ForumindlægHejsa folkens Er der nogle der ved hvor meget man skal skrive til hvert punkt når man skal analysere et essay til Dansk prøveform B? Skal man skrive f.eks. et langt resume eller skal man bare skrive et resume der ligger på 2sætninger? Og hvad med kompositionen osv.? Jeg har skrevet en del ... -
Parallelogram
ForumindlægHej jeg sidder med opgaven der hedder bestem arealet af det parallelogram der udspændes af vektor a, b og c. Hvordan griber jeg det an, jeg har kun kunne finde oplysninger om det når man har to vektorer. -
Hvordan virker investeringer?
ForumindlægHej, jeg ville spørge om investeringer og hvordan de virker helt basalt? Jeg har prøvet at google mig til hvordan det virker, men med ingen resultater. Jeg er igang med min AT, men har sådan set aldrig undersøgt/vidst hvordan investeringer virker. Håber I kan hjælpe mig.
