Matematik

Ekstrema og de tilhørende y-værdier

12. november 2023 af hfstudentt - Niveau: C-niveau
Hvordan bestemmer jeg funktionens ekstrema og de tilhørende y-værdier???

Vedhæftet fil: IMG_0635.jpeg

Brugbart svar (1)

Svar #1
12. november 2023 af ringstedLC

Du fik hjælp i https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2079946

Aflæs y- og x-koordinaterne så godt som muligt!


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. november 2023 af MentorMath

Hej,

Vi der gratis besvarer spørgsmål herinde gør det af den simple årsag, at vi forhåbentligt kan hjælpe nogle, med de fag, der falder dem svært, og som de har udfordringer med.

Du har et par dage forinden, oprettet nøjagtigt samme opgave og spørgsmål. Hvis du spørger igen nu, fordi du stadig ikke er helt med på opgaven, er jeg sikker på, at de der forsøgte at hjælpe i https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2079946#2079951, gerne vil forsøge at uddybe svarene :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
13. november 2023 af Moderatoren


Brugbart svar (1)

Svar #4
13. november 2023 af Eksperimentalfysikeren

Et lille hip til de tre svarere (og andre læsere). I den nævnt tråd er der faktisk ikke givet svar på overskriftens spørgsmål. Det ligner en gang "Goddag mand - Økseskaft".

Det sker ret tit, at der kommer en del indlæg, der intet har ar gøre med det spørgsmål, der er i overskriften og trådstarterens spørgsmål. Det må vi være vågne overfor.

Jeg har selv lavet den fejl nogle gange.

Jeg har i ovennævnte tråd givet et svar, som jeg mener, svarer til oplægget.


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. november 2023 af MentorMath

#4

Jeg er helt enig i, at jeg bør holde mig til overskriftens spørgsmål - det vil jeg sørge for at tænke over og overveje til en anden gang. 

Med det sagt, har mit svar det til fælles med trådstarters spørgsmål, at jeg henviser til en tråd, hvori der forud er forsøgt svaret på spørgsmålet.

For mit vedkommende er det første gang, at jeg har bevaret et spørgsmål som i #2, ud af de, efterhånden mange opslag jeg har besvaet på siden. 

Indlægget i #2, er ikke på nogen måde ment som hverken irettesættende eller belærende overfor spørger, men derimod ment konstruktivt, i forhold til at de som allerede på forhånd har prøvet at hjæpe med opgaven i den, i #2 bevævnte tråd, nok bedre kan hjælpe trådstarter videre - frem for, at jeg eller en anden herinde, i uvished om at der allerede er blevet svaret i en foregående tråd, besvarer med et svar, der i høj grad minder om et, der allerede er givet. 

Jeg har efterhånden mange gange oplevet det, at have besvaret et spørgsmål med henblik på, og med motivation for, forhåbentligt at kunne hjælpe nogen, og oplevet at samme spørgsmål er blevet stillet igen kort tid efter, hvilket på sigt har haft påvirket min lyst til forsat at besvare spørgsmål på siden.

Endnu engang, skal dette ikke forståes som et "surt opstød", men blot for, på en konstruktiv måde, at hjælpe brugeren i #0 videre med opgaven :))


Brugbart svar (1)

Svar #6
14. november 2023 af Eksperimentalfysikeren

#5

Jeg tror, at vi egentlig er meget enige om tingene. Det kan være ret iriterende, når en ny tråd bliver oprettet, forfi trådstarter ikke har fået et brugbart svar, især i de tilfælde, hvor trådstarter ikke har tålmodighed til at vente på et svar.

I det aktuelle tilfælde har jeg en vis overbærenhed, fordi det oprindelige spørgsmål er "druknet" i svar, der kun har lidt eller intet at gøre med spørgsmålet. Jeg opfattede det ikke som et surt opstød, men ønskede bare at gøre opmærksom på, at vi må kunne gøre det bedre end det er sket i den første tråd.

Jeg håber, mit forsøg er lykkedes og, at trådstarter fortsat vil benytte Studieportalen.

Jeg håber også, at du selv ikke giver op, da jeg har fået et godt indtryk af dit arbejde.


Brugbart svar (0)

Svar #7
14. november 2023 af MentorMath

#6

Helt enig :)


Skriv et svar til: Ekstrema og de tilhørende y-værdier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.