Søgning på: amish folket. Resultater: 15761 til 15780 af 19974
-
Reklame chikane
ForumindlægEr det virkelig nådvendigt at dække hele skærmen til med reklamer, så man ikke kan logge ind på siden? Flyt log ind feltet ud et sted, hvor der aldrig lægges reklamer. -
VIGTIGT!!!!!!!!!
Forumindlæghej skattebørn, ved i noget om "kolonier til ulande"? det ville hjælpe big time! på forhånd tak :P -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
brygning af øl
ForumindlægEr det korret at enzymers rolle i brygningen af øl er i maltning, i mæskning og i gæring? -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
Dansk stil: NOGEN DER VIL RETTE MIN STIL? HJÆÆÆLP?
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogen som vil være søde at rette min stil, jeg vil rigtig gerne have topkarakterer for den, så jeg vil høre om i måske ville kommentere den og rette den, hvis der er fejl? Jeg har vedhæftet den :) -
Fordele og ulemper ved højt skattetryk
ForumindlægHej;) Jeg har fået en aflevering for, hvor jeg skal skrive så meget jeg kan om spørgsmålene; Hvad er fordelene ved højt skattetryk? Hvad er ulemperne ved højt skattetryk? - Og jeg forstår det nemlig ikke. Nogen der kan hjælpe?;) Kh Johanne;) -
Skal unge kunne stemme?
ForumindlægSynes i at unge skal have lov til at stemme? Hvis ja, hvornår? 1. 14-18år? 2. 16-18år? -
Uddannelse
ForumindlægHejsa!Det her lyder som et rigtig dumt spørgsmål i dette forum, men det er det eneste jeg lige kender der har med skole at gøre!Nå,men det er fordi jeg er færdig med HHx her til sommer(forhåbentligt), men aner så at sige ikke, hvad jeg skal gi mig til bagefter. Har ingen anelse, det er bestemt ik... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
Hjælp til sso i historie, overemnet er globalisering
ForumindlægHej allesammen!Jeg har valgt, at jeg skal skrive sso i historie. Jeg valgte "overemnet" til at være globalisering, da jeg har samfundsfag på højniveau og jeg har lige skrevet en stor aflevering i samfundsfag omhandlende globaliseringen med multinationale. Jeg har snakket med min samf og... -
Fravær (advarsel)
ForumindlægHej... Jeg har fået et brev idag fra min rektor, om at jeg enten har for højt fravær eller manglende skriftlige arbejder. Jeg har afleveret ALT indtil videre af opgaver. Men mit fravær ligger på 7 for året og 10,7 for perioden. Er det ikke året der tæller? Jeg bliver desværre nødt til at være fr... -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle... -
hvad betyder dette
ForumindlægIf the Earth's axis were perpendicular to the ecliptic, as in the drawings here, the Sun's position in the sky would be halfway between the celestial poles, and its daily path, seen from any point on Earth, would stay exactly the same, day after day. Each point on Earth would be carried a... -
Farveændring ved CO2
ForumindlægHej,Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan dette kan ske.Man har følgende: CO2 + H2O -> H2CO3 -> H(+) + HCO3(-)Når man benytter BTB, som indikator - Hvad får den så til at skifte farve?, udover at det er basiske og sure væsker, men hvordan kan man forklare det ud fra skemat?Håber virkelig... -
Lagrange funktionen
ForumindlægVi søger ekstrema for funktionenf(x,y)=x^3y-x^2y+32y x,y (indgår i)Runder bibetingelsen g(x,y)=16, idet g(x,y)=x^2y x,y (indgår i)R1) Opstil Lagrangefunktionen for dette problem og vis at Lagrangefunktionen har netop et stationært punkt (x0,y0,lambda0) og finde dette. Jeg har prøvet et par gange ... -
Hvad kan jeg gøre uden gymnasiet?
ForumindlægHej :) Jeg har gået i STX, derefter skiftet over til HF, og havde tænkt mig at gå på HTX. Men jeg har hele tiden aldrig haft lyst til at gå på et gymnasium. Efter at gå i skole halvdelen af mit liv er jeg blevet træt af det. Jeg vil bare gerne vide om der er sucess uden en gymnasial ud...
