Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15781 til 15800 af 84813
-
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
I tvivl om valg af studie?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse og jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg skal vælge. Jeg har en gymnasial uddannelse, hvor jeg har haft matematk A, kemi B og fysik B på linjefag, samt engelsk A på tilvalg. Jeg vil gerne arbejde videre med de naturvidenskabelige fag... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
SRP fagkombination
ForumindlægHej, Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner: Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
HF Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart tilmeldes til at skulle op i HF's optagelsesprøve, og vil gerne lige hører jer som har taget den om hvordan den var. Hvad skal man helt præcist? har hørt den er nem, hvordan nem? Her men historie: Jeg har ikke haft fysik/kemi eller tysk i 9 klasse, kun let tysk hvor ... -
Andengradsligning hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal løse andengradsligningen x^2-4x+3=0. Det jeg er i tvivl om er dette x, som ligningen starter med. Da jeg bruger formlen d=b^2-4ac for at finde diskriminanten hænger det bare ikke sammen at a er x? Skal jeg sætte noget ind i stedet for? Eller hvordan skal jeg lige gøre? På f... -
Godmorgen!. søger hjælp til løsning af ligninger! :)
ForumindlægGodmorgen alle sammen!. Sidder med en aflevering, og kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, det drejer sig om disse opgaver. Håber der er en der kan hjælpe, da jeg ikke kan komme videre. Vil helst ikke have svaret, men meget gerne en forklaring, på hvordan det hænger sammen :).. i denn... -
Ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med nogle salte og skal skrive deres reaktionskema op når det bliver opløst i vand. Hvordan ved jeg om der danner sig en ligevægt eller om de reagere 100%. Jeg går ud fra det er ud fra ? ionernes pkb eller pks værdi? -
Nogle der kan hjælpe mig lidt ud? :)
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport om en øvelse, der omhandler Primære, sekundære og tertiære alkoholer. Er der nogle der har lavet en god rapport, eller måske vil hjælpe mig lidt ud.. Ved slet ik hvad jeg fx. skal skrive til resultater, og teoridelen. Var ikke i skole den dag, forsøget blev lavet,... -
reaktion mellem cyclohexan og brom
Forumindlæghej jeg har et problem jeg ved godt at reaktionsligning for reaktionen mellem<span style="font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman""> cyclohexen og brom er <span style="font-size:12.0pt;font-family:"Calibr... -
PH
ForumindlægHej Jeg er igang med en kemi quiz. Jeg har problemer med at komme frem til resultatet af fire opgaver (vedhæftet) Jeg har forsøgt at starte på opgave 20 men jeg er i tvivl om det er korrekt. Er der nogle der ville kunne hjælpe med formler og måder jeg kan komme frem til resultatet på? -
Mekanik
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet et word dokument, hvori jeg stiller en række spørgsmål på baggrund af en masse information som jeg giver. Spørgsmålene handler stadigvæk om mekanik, da jeg fortsat sidder og arbejder med emnet. Og jeg bliver hele tiden lidt klogere på emnet selvom det går noget langsomt. -
Meget gammelt vand
ForumindlægNogen der kan/vil hjælpe? kryptonionisotopen 81Kr henfalder til en stabil isotop af et andet grundstof a) opstil reaktionsskemaet for henfald af 81Kr. overfladevand indeholder atomer af af 81Kr, som kommer fra atomosfæren. Når vandet siver ned i grundvandet, tilføres der ikke længere 81K... -
Sinusrelationen
ForumindlægJeg har en opgave jeg simpelt ikke kan regne ud hvordan jeg løser, går ud fra det er sinusrelationen men kan ikke få det til at hænge sammen ----------------------------------------------------------------------- I en trekant ABC får du givet: A = 70º, a = 7cm og b = 5 cm. Du skal bestemme v... -
Finde parabelforskrift med to af dets punkter?
ForumindlægHej flotte brugere af Studieportalen. Jeg har glemt en del om andengradsligninger osv. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde en parabels forskrift og jeg har to af dets punkter. Parablen: y=1/2x^2+bx+c Skal finde b og c selvfølgelig Punkterne er disse: -1,5 og 3,-3 Hvis nogle kunne lede mig ind p... -
Helte eller hvad?
ForumindlægHar denne korte tekst fra dansk-engelsk oversættelse for, som jeg håber I kunne være så venlige at rette for eventuelle fejl. På forhånd tak! ____________________________ Helte eller hvad? I de vestlige lande vil mange kvinder gerne forlade deres hjem for at få et arbejde. Sådanne ønsker er s... -
Matematik!
ForumindlægHej! Når et lod er ophængt i en fjeder og svinger omkring ligevægtsstillingen, kan bevægelsen med god tilnærmelse beskrives som en harmonisk svingning med svingningstid T=2pi * kvadratrod af (m/k) Hvor m er massen af loddet plus en tredjedel af fjederens masse. Tallet k er stivhedskonstanten for ... -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
Q=m*cp*deltaT
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have hjælp, da jeg har skrevet forkert i mine noter og har brug for et rigtig svar. Håber i kan hjælpe, da jeg vil bruge det til min eksamen. Mr Jones prepares soup for dinner and he heats up 1.5 L of frozen soup ( tstart,soup=-18), Psoup =1000/kg/m3 in an aluminum ...
