Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 15781 til 15800 af 186241
  • Økonomi :S

    Forumindlæg
    Halløj derude! :) Er i gang med en samfundsfagsopgave og håber på lidt hjælp, så jeg kan komme i gang. Opgaven lyder: "Redegør i grundtræk for hvad en økonomisk model er og for hvad økonomiske modeller bruges til. Kom herunder også ind på det økonomiske kredsløb, på multiplikatorsammenhæng...
  • Molekyler - udseende?

    Forumindlæg
    Jeg er netop startet med Kemi 2000 (C-niveau) Jeg mangler et opslags sted, hvor jeg kan se div molekyler tegnet, da vi flere gange vil komme ud for en opgave netop med tegning af molekyler - har googlet, men google er tilsyneladende IKKE min ven lige i dette tilfælde ;))
  • Bestemmer, taknemmelighed osv.

    Forumindlæg
    Hej folkens! Lige nu føler jeg mig VIRKELIG irriteret. Jeg fik nemlig besked, hvor der stod, jeg skulle skride ad helvedes til, da vedkommende ikke kunne lide, at jeg svarede på vedkommendes indlæg? Jeg kan ikke se, hvad forkert, jeg har gjort, siden jeg skal skride ad helvedes til, fatter helle...
  • Sammenhængen mellem a^x og e^kx

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal redegøre for sammenhængen mellem a^x og e^kx, men ved ikke hvad der menes med det.
  • Retningsvektor og normalvektor

    Forumindlæg
    En der kan jælpe med vedhæftet opgave? Har prøvet at isolere y men hvad skal man gøre derefter? Ved ikke hvilken formel jeg skal bruge og hvilke tal jeg skal sætte ind?
  • Graf og monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast med en opgave hvor jeg ikke helt kan finde ud af at tegne grafen og bestemme monotoniforholdene. Er vedhæftet som dokument :D Hjælp tak :D
  • Er dette korrekt?

    Forumindlæg
    Jeg har igen en reaktion- Har jeg tænkt rigtigt?
  • dm til f

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og har lige lavet min matematikaflevering, næsten da. En enkelt af opgaverne omhandler stof fra 2.g som jeg ikke kan huske (ret originalt, hva?). Opgaven lyder: f(x)= 3x^-2.37 a) hvad er definitionsmængden b) vis ved hjælp af dirrerentialkvotienten at funktionen er aftagende ...
  • Beregning af tagsten

    Forumindlæg
    Jeg har kæmpet lidt med denne opgave og er gået helt død ved den. Hvis jeg kan få hjælp til den vil det være super. Opgaven lyder sådan: Taget er 14 m langt. Der regnes med et forbrug på 14,3 tagsten pr. kvadratmeter færdigt tag. Hvor mange tagsten skal der bruges til det færdige tag?
  • Forklaring til svaret

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl derude, som vil være så venlig at hjælpe mig med at forklare mig svaret?
  • Eksponentielt voksende funktion

    Forumindlæg
    hej med jer allesammen :) jeg er desværre stødt ind i en svær opgave, som jeg har en del problemer med, og derfor håber jeg meget der er nogen der kan finde ud af den om en eksponentielt voksende funktion f(x) = b*a^x oplyses at f(7) = 26 og f(28) = 345. beregn tallene a og b. beregn fordobling...
  • Opløselighed

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare, hvorfor kaffesyre, C6H3(OH)2CHCHCOOH, kan opløses i en vandig opløsning af natriumcarbonat, hvorimod C10H10O4 er tungt opløseligt i denne opløsning?
  • Cramers regel/determinantmetoden

    Forumindlæg
    Hej Er Cramers regel og determinantmetoden det samme? Kan de bruges til at løse 4 ligninger med 4 ubekendte?
  • Bevis de moivres formel

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skriver SSO i mat og en af "opgaverne" er at jeg skal bevise de moivres formel. jeg er desværre kommet længere ud end jeg kan bunde, i de bøger jeg har står der kun lidt over en halv side om det. Nogen der kan forklare mig beviset. ? Sebastian
  • Kræfter

    Forumindlæg
    Hvorfor regner man ofte snoren for at være masseløs? Hvis man regner snores for at være masseløs, antager man så, at der ikke virker nogen resulterende kraft på snoren? Hvorfor gør man dette?
  • hejsa .

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Nogen som kan hjælpe med følgende opg: Sukker opløses i vand således, af den uopløste mængde aftager eksponentielt med tiden. En sukker mængde på 50 kg ønskes opløst og efter 5 timer er der 20 kg sukker , der stadig uopløst. Hvor længe varer det inden 90& af sukkeret er opløst?
  • masse-og ladningsbevarelse?

    Forumindlæg
    Hej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-)
  • At dividere med 0, ....

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg stødte på flere spørgsmål med, at dividere med tal og kommaer. Ligesom 3:01 eller 5:0,2 og jeg har bare ikke lært at dividere med 0, et eller andet. Jeg kan dividere, også med kommaer, men ikke med et nul foran. Så håber at nogen vil hjælpe mig, at forklare mig hvordan det r...
  • Diskret matematik

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med det opgave?
  • Ikke-allele gener, rene linjer, homozygote

    Forumindlæg
    Hej SP. Sidder her med min biologibog, og bogen bruger disse tre udtryk: Ikke-allele gener, rene linjer, homozygote Er der forskel på dem? Og hvis der er, hvad er det så? Og omvendt, er Alelle gener, hybrider og hetorozygote gener det samme? Håber I vil hjælpe :D