Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15781 til 15800 af 19479
-
crossing the line
Forumindlæghej hvordan kan man i engelsk forklar hvad crossing the line er og forklar hvornår man går over grænsen tak -
Stærk base?
ForumindlægHvis en stærk syre reagere fuldstændigt med vand og afgive sine hydron 100% hvorved koncentrationen af oxoniumioner er et udtryk for pH-værdien er det så også tilfældet for en stærk base? Reagere en stærk base som NaOH også fuldstændigt med vand? OH- koncentrationen er et udtryk for hvor ba... -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :( -
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
spørgsmål jeg har døjet med de sidste 3 timer.. billedanalyse... hjælp!!
Forumindlæghey.. har døjet med nogle spørgsmål i over 3 timer som jeg slet ikk ved hva jeg ska skrive til.. hjælp..!! et er til maleriet ´´Det rybergske familiebillede`` Billed : http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg spørgsmål.: 1: Hvad betyder det du ser på bille... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg skal bestemme en differentialligning - se vedhæftet (det er nemmere end jeg skal opskrive det) Spørgsmål 1 - kan det passe af den nye differentialligning bliver N'(t) = 0,015*N(t)? Skal de 80 katte ikke også med i funktionsudtrykket? -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
hvordan skriver man en til et 10 tal??
ForumindlægHey folkens.. Jeg synes selv jeg skriver rigtig flot på engelsk... og jeg har næsten aldrig nogen grammatiske eller sproglig fejl når jeg skriver engelske stil... men alligevel får jeg kun 7?? altid... uanset hvor meget jeg gør ud af stilen...altsåå om jeg skriver den kl. 2 om natten eller bruge... -
Isolér potenser / eksponenter
ForumindlægEr der en venlig matematisk sjæl, der vil afse lidt tid til at rette mig her Palmesøndag? (jeg har prøvet at indtaste formlerne i symbolab efterfulgt af et komma , solve for t, men uden held) Opg. 1: Isolér t i : På begge sider tager jeg ln Opg 2.: Isolér t i formlen: jeg vil ... -
Kemi niv c - turbo- eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med kemi turbo på GSK. Jeg skal om en uge op i kemi c. Det er ikke mit stærke fag. Er der nogen, der ved hvor meget der skal til for at bestå med et 2 tal (6 efter gammel skala). :-) Min lære vil ikke svare på noget ang. eksamen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst forsvar... -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
diff
ForumindlægHejsa, jeg har lige en opgave her jeg gerne vil have tjekket :) Find ligningen for tangenten til funktionen f(x) = √x i x0 = 36 mit bud: f(x) = √x f(x) = 1/2√x f´(x0) = f´(36) = 1/2√36 = 3 f(x0) = f´(36) = √36 = 6 y = f(x0) + f´(x0) * (x-x0) y = 6 + 3 * (x-36) y = 6 ... -
Impedans
ForumindlægHvordan finder jeg kredsens impedans set fra klemmerne A-B. Jeg ved også at på klemmerne A og B påtrykkes en vekselspænding på 230V, 50Hz. Når jeg prøver, får jeg: Z1 = R1 + jwL1 , Z2 = R2 + jwL2 , Z3 = R3 + 1/jwC og Z4 = R4... -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
integration ved substitution.
ForumindlægHej,. jeg bestemmer følgenede ubesteme integraler vha. integration ved substitution. (2x+3)^7 dx svaret bliver (2x+3)^8 /16 jeg kan se at jeg har løst opgaven rigtigt. spørgsmålet i bogen er så: Gør rede for, hvorfor ovenstående måde, at bestemme integraler på kaldes lineær substitution -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov...
