Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15901 til 15920 af 19479
  • Litterær artikel om "mit vindus årstider"

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en litterær artikel om "mit livs vindu" skrevet af Erik Stinus, og jeg er helt lost i det. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få den startet eller har et eksempel på den ville det virkelig redde mig. min søde lærer har givet den for med 48 timers d...
  • Heej :-)

    Forumindlæg
    Heej :-) Jeg har en engelskoversættelse til på mandag. Det ville være rart, hvis nogen havde lyst til at se opgaven igennem for grammatiske fejl. Jeg har selv kigget den igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde flere fejl. På forhånd tak.
  • mennesket ?

    Forumindlæg
    Hej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd
  • Buses eller busses???

    Forumindlæg
    Hej Hedder det "buses" eller "busses"? På forhånd tak
  • Hjælp til volumen af figur (pyramide og pyramidestub)

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har brug for hjælp til opgave d) i den vedhæftede opgave, der siger: "Trekant ABC er ligesidet og har kantlængden 25 cm. Trekant EFG er ligesidet og har kantlængden 5,0 cm. Pyramidens højde er 20 cm, og pyramidestubbens højde er 15 cm. d) Bestem skulpturens volumen." Jeg...
  • Pythagoras ( kontrol )

    Forumindlæg
    Hej a ) Hvad er arealet af en ligesidet trekant med en sidelængde på 32 cm? Mit svar: Areal ≈ 724 cm2 Er det korrekt løst? På forhånd tak
  • trekant - median

    Forumindlæg
    i en trekant er siden a = 7,8, b= 8,5 og c er 6,9 beregn længden på ma ( medianen på siden a) beregn længden på Va ( linjen der halvere vinklen A) er der nogen der kan hjælpe
  • Familie - den eller de?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder her med en spansk-oversættelse hvor jeg skal oversætte "Derfor flytter familien til Mexico City" Jeg er i tvivl om, om jeg skal bøge flytter i 3. person ental, eller 3. person flertal? "De" flytter jo. Men samtidig er familien, altså "den" der ...
  • Engelsk FSA 2008

    Forumindlæg
  • proteinmangel

    Forumindlæg
    Hej, Mit spørgsmål lyder sådan: Hvad medfører proteinmangel i ulande? Er der nogen som kan give mig en god link, da jeg er i gang til at skrive min geografi opgave om proteinmangel. på forhånd tak
  • Utællelige substantiver mm.

    Forumindlæg
    Hej alle. jeg sidder med nogle sætninger på engelsk som jeg skal finde fejl i, har lige et par problemer med nogle af dem . Sometimes tragedy strikes without warning, and the death suddenly shows its ugly face. She seems to have a larger knowledge of events that are historical important than her...
  • Karakterblad

    Forumindlæg
    Hej allesammen, vil bare hurtigt spørge, om den første karakterblad i 9.klasse gælder, eller er det kun den sidste (3. karakterblad)?Havde ikke verdens bedste snit, og jeg skal have forbedret den en del, da jeg gerne vil blive læge.
  • Sumfunktion

    Forumindlæg
    Hej. Kan I give nogle hints til a) og b)?
  • Hvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?

    Forumindlæg
    Hvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?.
  • voksende, aftagende, maksimum og minimum

    Forumindlæg
    hvornår er en funktion voksende, aftagende osv.? er den ikke voksende når f ' (x) > 0 ?
  • Beregn om flyet er i fare for at falde ned

    Forumindlæg
    Hejsa folkens. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg vil vedhæfte det som normal word fil og pdf fil, da jeg ikke kan sætte det ind. Det handler om spørsgmål b som omhandler om at man skal udregne om flyet er i fare for at falde ned. Håber i kan hjælpe mig med opgave b. Jeg...
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal oversætte en sætning her i engelsk, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal oversætte den, den lyder: Der er ikke blevet skabt mange nye job i de seneste år, selvom alle er enige om, at det er det, der er brug for. På forhånd tak
  • Mængdelære (fællesmængde og foreningsmængde af familier)

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg får startet på følgende opgave.. Er der nogle som har noget hints? Opgaven lyder: og
  • Eksamen - Billedkunst C stx.

    Forumindlæg
    Hvordan foregår eksamen i billedkunst, på c-niveau? All i know, er bare, at vi skal præsentere vores eksamensprojekt, men der skulle vist også være noget yderligere. Hvordan forgår det? På forhånd, tak! (:
  • find egenrum

    Forumindlæg
    har vedhæftet filen med opg. (opg. 1 spm 5) men ellers er spm er flg: Bestem egenværdierne og egenrummene for matricen A(0): A(0) = en 3 x 3 matrice med nul i alle 0,1,0 i diagonalen og resten er også 0. egenværdierne er 1 og 0, mne nu skal jeg finde egenrummet: er lidt i tvivl, er det ikke sådan...