Søgning på: antal eksamener. Resultater: 15921 til 15940 af 22257
  • masse - molarmasse mm?

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an på:Hvad er massen for CH3COOH i 1 L husholdningsseddike?Jeg har regnet molarmassen ud.. men hvad skal jeg så? Håber der er en der har tid til at hjælpe.
  • 88888 forum indlæg

    Forumindlæg
    Det er såmænd ikke nogen kommentarer, men så bare noget sjovt, som man ikke ofte kommer til at se, jeg gerne vil dele med jer...http://www.chadi.dk/sp.jpg << et screenshot af statistik siden... læg mærke til 88888 indlæg i forummet :)
  • hjælp..

    Forumindlæg
    hej alle.. har en opgave der lyder sådan her. En træstamme med en radius på 54 cm blev kløvet i 32 lige store dele. -Hvor mange gange blev der kløvet for at få 32 kløvestykker? Det er en træstamme.. kan et passe det er 1-2-4-8 = 16 gange? el. 1x2x2x2x2x2 = 5 gange? Håber I kan hjælpe! /signe
  • Root mean square

    Forumindlæg
    Når et computer udregner en root mean square værdi, skal den så være meget lav eller høj for at modellen passer på de opnåede data?
  • Nyttefunktionen (+"price consumption curve")

    Forumindlæg
    Der står i min bog, at jo mindre prisen på vare X er jo højere er nytten. Hvordan kan man regne nytten ud, når man kun ved hvad prisen på varer X, Y og inkomsten er? Px=$1 Py=$2 I=$20 PxX+PyY=I <=> 1x+2y=20 Jeg ved også at forbrugeren køber følgende: X=12*$1=$12 Y=4*$2=$8 ...
  • stat list på cas

    Forumindlæg
    hej alle hvordan er det man gør når man har fået en opgave hvor du skal finde regressionen af nogle tal for eksempel X=2 4 6 7 9 12 Y=3 7 9 10 14 20 jeg skal til terminsprøve i morgen og vil være lykkelig hvis i kunne hjælpe
  • Haster! - Iodtal for et fedtstof

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en problem, kan ikk finde iodtallet for det undersøgte fedtstof. Der står at man skal anvende det fundne forbrug af Br2 til at beregne iodtallet. Forbruget af Br2 i dette tilfælde er 2,53mmol, skal man så bare divider det med fedtstoffets molaremasse som er 914,8 g/mol. Det bliver 2,...
  • DNA

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan give en forklaring på DNA's opbygning? Desuden også hvad en nukleotid er?
  • Bevis for cirklens areal...

    Forumindlæg
    DavEr der nogen der kan hjælpe mig med et bevis for at cirklens areal er lig r^2*pi.Jeg ved at cirklens areal A også er givet ved: A=(O/d)*r^2 , hvor O er cirklens omkreds, d er cirklens diameter og r er cirklens radius.Jeg tror nok det er denne ligning man skal frem til i beviset, men hvordan be...
  • beskriv pengestrømmen

    Forumindlæg
    Mig og to andre har om købmandskab og der skal vi beskrive pengestrømmen, men der er ingen der fatter hvad det er og hvordan vi skal beskrive det. Er der nogen som kan forklare hvad det er og komme med nogen ideer til hvad vi skal skrive?
  • blanding

    Forumindlæg
    Hej Er der nolge som kan hjælpe mig med dette spørgsmål???En af alkanerne er eicosan, C H . Skriv reaktionsligning for et eksempel på en crakingproces af eicosan. Angiv strukturformler og navne for reaktionsprodukterne. De antages at være ligekædede
  • problemstilling

    Forumindlæg
    Hvordan besvare man en problemstilling? følgende spørgsmål Hvorfor opstod det arabiske forår? Hvorfor er revolutionen stadig i gang? Hvilke fremtidsperspektiver kan revolutionen betyde for Mellemøsten?
  • Resultaler fra matematik B eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der har resultaterne?
  • Betydende cifre?

    Forumindlæg
    Ja, hvad er det nu helt præcis man forstår ved betydende cifre? Jeg har aldrig helt fået styr på det, og nu vil jeg bare ikke dumme mig til skr. fysik imorgen. På forhånd tak:)
  • Syrer og baser

    Forumindlæg
    Heeeej! skal til fysik prøve imorgen og skal fortælle om molær, men fatter ikke hvad det er. Nogle der kan give mig en forklaring på hvad molær er??? På forhånd tak
  • differentiabilitet ??

    Forumindlæg
    Jeg skal redegør for differentiabilitet . Kan ikk rigtig findr ud af hvad det er ? En der kan komme med en lille definition på det ? Jeg har tænkt på om det er det samme som differentiabel ?
  • Hvor mange planeter ligger tættere på Solen end Jorden?

    Forumindlæg
    Efter Solen kommer Merkur, Venus, Jorden, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus og til sidst Neptun. 1) Hvor stor en procentdel af planeterne ligger tættere på Solen end Jorden? 2) Hvor stor en procentdel af planeterne ligger tættere på Jorden end Solen?
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg har kemi rapport for, der står Beskriv Hvad det vil sige at et stof er radioaktivt?
  • gamma

    Forumindlæg
    hej alle. kan det passe at gamma-partikler ikke udsender så mange impulser, men derimod er gennemtrængningen stærk? /Signe
  • Spektrofotometri

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal løse denne opgave: Et organisk farvestof fremstillet ved syntese måles i spektrofotometer ved 680 nm. Målingerne ses i nedenstående tabel. Farven er senere fundet i en ukrudtsplante, og for at bestemme farvemængden i planten er 5 g blomsterblade ekstraheret med 10 ml alkohol. De...