Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15941 til 15960 af 84813
-
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
Naturfag - diabetes 2
Forumindlæghej, jeg har om diabtes 2 i naturfagligeksamen i 9.klasse nogle der har noget vigtigt eller bare nogle ideer da jeg er gået hel kold. det må meget gerne både være inden under fysik, geografi og biologi. tak på forhånd -
Antal moduler forskellig studieretning
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Mat A, Kemi A, Fysik b. Kan det passe dem der har Mat A Samf A har færre moduler på de her tre år på STX end os der har naturvidenskabelig fag!!! -
Oversættelse - Loch Ness
ForumindlægVil meget gerne have checket min oversættelse igennem :) Den danske står nedenunder.\n\nWhen you first arrive to the Scottish town, Inverness and take your first walk at the main street, you get the impression that a lot of the inhabitants of the town, lives by the myth about the Loch Ness monste... -
Fotosyntese
Forumindlæghar lige 2 spørgsmål.. Skriver rapport om fotosyntese ,og jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal skrive til disse to ; Jeg skrev at ; I Glas B er der blevet foretaget respiration fordi den ikke fik noget lys.. Det jeg så skal skrive til den her, om hvad det så beviser? Det anden er at ... -
Nogen der vil rette dette please!
ForumindlægNogen der bare lige vil kigge dette iggennem for stavefejl eller lign? Det ville virkelig være en stor hjælp! :) When people divorce there are many reasons why. Maybe they've grown apart. Maybe the love they once had for each other has changed. Maybe they fight and just can't agree ab... -
Gennemsnit
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med b og c? -
mATEMATIK
Forumindlæghej, nogen ved hvordan kan man løse C ? -
Trekanter/pythagoras
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med opgave b) og c)? -
Vektorfunktioner
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med opgave c og d? -
Rettelse af stil HASTER
ForumindlægHej vil i ikke kigge den igennem så ville jeg blive glad Tak på forhånd :o) 1. Compare the views of tourism expressed in text 2 with those of some of the other texts. In the text “Backpackers hit the tourist trail” Sarah Hall tells us about that the old idea of backpackers do not match with th... -
bestem energien?
Forumindlægjeg skal bestemme energien E ud fra: E (m*c*ΛT) m=100g c= vands massefylde ΛT= 0,6ºC er vands varmefylde bare noget man skal slå op på nettet? -
find x med reduktion af bogstaver
ForumindlægJeg skal isolere x i denne ligning a*(b-x)=a*b-c Jeg er startet lidt ab-ax=a*b-c Jeg forstår bare ikke hvordan jeg isolerer x nu, jeg må da ikke sætte et gange tegn mellem a og x,og derefter enten +/- ab og a over på den anden side, så x står alene? -
Trekant
ForumindlægHejsa, har en lille opgave, der driller. Når den er lavet kan jeg lave de 4 andre selv. Beregn de manglende sider i trekanten: Jeg skal finde a og b a= b= c=16 A=31 grader C=90 grader På forhånd tak, håber der er en der har lyst til at hjælpe. -
Aflæsning af graf
ForumindlægFigur 1 viser grafen for en lineær sammenhæng y = ax + b Figur 2 viser grafen for en eksponentiel sammenhæng y= c*1,20x Bestem tallene a,b og c. Mit spørgsmål: Hvordan aflæses disse tal og hvilke formler anvendes? (Fil vedlagt). -
Hjælp til mat opgave
ForumindlægPå en dag nr. t i et typisk år er temperaturen C(t) grader celcius i Fairbansk, Alaska, tilnærmelsesvis givet med ved: C(t) = 41/2 * sin(2*pi/365*(t-101)) - 4 På hvilken dag i året vokser temp. hurtigst? Hvor mange grader pr. dag vokser temp., når den vokser hurtigst? Hordan løser... -
en funktion
ForumindlægEn funktion f er givet ved forskriften f(x) = 2x + sin(x) a) Bestem en løsning til ligningen f(x)=1. 2 + sin(1) b) Gør rede for, at ligningen f(x) = c har netop én løsning for alle c. Hvad skal jeg egentlig her? Er der nogen som kan hjælpe? -
Krystal udfældning og masseberegning
ForumindlægHjælp til opgave c. Se vedhæftet fil. -
Noget m. specifikvarmekapacitet, tror jeg :/
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her med en opg. A & B, men jeg kan ikke finde ud af dem. Ved ikke hvad jeg skal bruge al infoen til, eller hvilken info jeg skal bruge, eller formlen. Nogen der kan hjælpe? Info: En hårtørre bruger 30W, når kold luft kommer ud. Den bruger 450W, når den blæser med varm lu... -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "...
